1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Opel Omega 2.2 benz. emulator sondy lambda

Dyskusja w 'Układ wydechowy' rozpoczęta przez użytkownika arni_poznań, 14-11 16.

  1. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 497
    Docenione treści:
    1 528
    Miasto:
    PZ
    Cześć wam :) kumpel chce wywalić katalizator i wstawić strumienicę, chce kupić tę tulejkę - emulator i sprzedawca pytał jaka dziurka ma być w środku bo są różne średnice... Wie ktoś jak to dobrać?
     
  2. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 025
    Docenione treści:
    1 829
    Miasto:
    Sląsk
    Pytasz o drugą sondę ?
     
    arni_poznań lubi to.
  3. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 497
    Docenione treści:
    1 528
    Miasto:
    PZ
    Tak za katem
     
  4. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 025
    Docenione treści:
    1 829
    Miasto:
    Sląsk
    jak wiem gwinty sond są znormalizowane , można jeszcze wyłączyć kontrolę katalizatora a w środku zależy jak się telepie 2
     
    arni_poznań lubi to.
  5. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 497
    Docenione treści:
    1 528
    Miasto:
    PZ
    Gwinty tak ale on mi tłumaczył że dziura w środku tulejki ma różne rozmiary tam gdzie sonda "wącha" spaliny
     
  6. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    2 203
    Docenione treści:
    331
    Miasto:
    Olsztyn
    Tulejki są kątowe i proste. Musisz zerknąć jaka podejdzie. Nie ma tu wielkiej filozofii , wystarczy wyciągnąć sondę ze strumienia spalin. To dość stary sterownik i się nie powinien połapać w oszustwie.

    Można też wypiąć sondę z wtyczki i obrobić ECU ale...
     
    arni_poznań lubi to.
  7. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 025
    Docenione treści:
    1 829
    Miasto:
    Sląsk
    Fakt stary sterownik się nie powinien walic błędami .
     
    arni_poznań lubi to.
  8. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 314
    Docenione treści:
    1 276
    Miasto:
    Wysoka
    Doświadczalnie. Około 3 lub 4 mm. Czasem nawet zadziała... :):p
    Ale dlaczego chce wywalać katalizator?
     
    arni_poznań lubi to.
  9. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 789
    Docenione treści:
    232
    Miasto:
    Lubliniec
    Owijasz sondę tulejka z rozrusznika i wkrecasz i po sprawie
     
    arni_poznań lubi to.
  10. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 497
    Docenione treści:
    1 528
    Miasto:
    PZ
    Katalizator to samo zło prawdaż ;) ? Szczególnie przy lpg
     
  11. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 314
    Docenione treści:
    1 276
    Miasto:
    Wysoka
    Nie do końca, chyba, że już się stopił lub rozsypał...:p
    Jeśli liczy na poprawę kultury pracy jednostki lub wzrost mocy to się może zawieść...
    No chyba, że chce sprzedać katalizator zanim mu ukradną... :D
     
  12. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 497
    Docenione treści:
    1 528
    Miasto:
    PZ
    Też :)
     
  13. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 314
    Docenione treści:
    1 276
    Miasto:
    Wysoka
    No to niech sobie do pilnowania Yorka kupi, budę już ma... :D:p
     
  14. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 497
    Docenione treści:
    1 528
    Miasto:
    PZ
    Na warsztacie pilnuje omegę kot Rambo a w domu jakiś piesek :)
     
  15. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 497
    Docenione treści:
    1 528
    Miasto:
    PZ
    ostatecznie zostawił kata bo się przestraszył że będzie mu więcej palić :)
     
  16. Andrzej_MECH

    Andrzej_MECH Nowy

    Offline
    Dołączył:
    30-09 17
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Mysłowice
    Jasne że wiem. Napisz jaka jest pojemność silnika. Im większa pojemnośc tym mniejszy otwór przelotowy. Najlepiej jednak zakup sobie regulację przepływu spalin. Ja kupiłem i nie mam z nią problemu - sam ustawiam otwór przelotowy.
     
    arni_poznań lubi to.
  17. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 497
    Docenione treści:
    1 528
    Miasto:
    PZ
    2,2 benzyna + lpg, możesz napisać dla potomnych bo temat nie aktualny, kumpel wymienił sondę i ... silnik :D bo niedługo później zrobił płukankę silnika i mu wypłukało pierścienie :facepalm:, popękały i uszkodziły tłoki na trzech cylindach. Aktualnie nic mi nie marudzi nt OP-Coma także chyba jest ok.