• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Opel Vectra B 2.0 16v 100 km 99r

VECTRA B 2.0

Początkujący
Dołączył
25.06.2021
Postów
8
Punktów
0
Wiek
41
Miasto
POZNAN
Witam wszystkich serdecznie mam problem z opelkiem zalałem 100 oktanowe paliwo aby troszkę go przepalić przejechałem z 300 km i zaczęły się dziać dziwne rzeczy podskoczyła mi temperatura do 99 stopni teraz cały czas tak trzyma wiem że poszedł na pewno termostat , zaczęło mi gwizdać coś w silniku po oględzinach znalazłem popękane wężyki od chyba podciśnienia jeden idzie do przepustnicy drugi nawet nie wiem co to jest owinąłem taśmą izolacyjną wężyki i przestało gwizdać uszczelnione i nie bierze fałszywego powietrza ale nagle wyskoczył błąd check samochód się zrobił zamulony i jak dodaje gazu do pełnych obrotów zaczyna przy 4 tyś. obrotów wariować i nie dojdę do pełnych obrotów bo przerywa i nie dopuszcza do tego system również zaczął więcej palić no to odwinąłem z powrotem te wężyki spalanie powróciło do normy ale z obrotami został problem myślę że to wina przepustnicy bo obroty na postoju i przy normalnej jeździe jest ok na komputer dopiero pojadę jak przeczyszczę doloty bo słyszałem ze po czyszczeniu przepustnicy może się przesunąć kąt i trzeba go nastawić komputerowo . Jestem samoukiem i próbuje własnych sił bo już straciłem zaufanie do mechaników wyłudzają tylko pieniądze i wymyślają co jeszcze było zepsute naciągając klienta takie czasy trudno trzeba samemu robić . Dziękuje z góry za pomoc i życzę miłego spokojnego dnia Pozdrawiam.
 

Załączniki

  • Inked20210625_194706_LI.jpg
    Inked20210625_194706_LI.jpg
    2,3 MB · Wyświetleń: 11
  • Inked20210625_194602_LI.jpg
    Inked20210625_194602_LI.jpg
    2,1 MB · Wyświetleń: 11
  • Inked20210625_194634_LI.jpg
    Inked20210625_194634_LI.jpg
    2,2 MB · Wyświetleń: 11
Solution
Jak piszczą to mogą być słabej jakości klocki lub występują wibracje które przenoszą się na elementy które współpracują ze sobą (trą o siebie, np. klocki-jarzmo). Można oszlifować krawędzie zewnętrzne materiału ciernego i zastosować specjalny środek zapobiegający piszczeniu klocków (coś na zasadzie konsystencji silikonu do silnika), smaruje się styk klocka z tłokiem i z podporą zacisku (czyli po zewnątrz klocka).

piohol

SuperMechanior
Dołączył
31.10.2016
Postów
614
Punktów
104
Miasto
Kępno
o nastepny lepiej zamilcz jak to dla ciebie za trudne i nie udzielaj odpowiedzi
Naprawy na taśmę to naprawa czy szukanie kolejnych kłopotów?
Skoro tyle problemów masz z silnikiem to na pewno nie są one spowodowane tankowaniem beny 98 oktanowej. Paliwo 100 oktanowe istnieje tylko w teorii.
Jazda z uszkodzonym termostatem to nie najlepsze rozwiązanie. Powymieniaj elementy osprzętu które jesteś pewny, że są uszkodzone a potem myśl co dalej. Zdalna naprawa to nie wyjście z sytuacji i raczej mało skuteczny sposób naprawy.
Jeszce jedna sprawa, jeżeli na forum mechaników wyrażasz opinie o ich nieuczciwości to trudno będzie uzyskać podpowiedź z ich strony. Upuść trochę powietrza wtedy atmosfera będzie bardziej sprzyjająca do dialogu.
 

VECTRA B 2.0

Początkujący
Dołączył
25.06.2021
Postów
8
Punktów
0
Wiek
41
Miasto
POZNAN
Naprawy na taśmę to naprawa czy szukanie kolejnych kłopotów?
Skoro tyle problemów masz z silnikiem to na pewno nie są one spowodowane tankowaniem beny 98 oktanowej. Paliwo 100 oktanowe istnieje tylko w teorii.
Jazda z uszkodzonym termostatem to nie najlepsze rozwiązanie. Powymieniaj elementy osprzętu które jesteś pewny, że są uszkodzone a potem myśl co dalej. Zdalna naprawa to nie wyjście z sytuacji i raczej mało skuteczny sposób naprawy.
Jeszce jedna sprawa, jeżeli na forum mechaników wyrażasz opinie o ich nieuczciwości to trudno będzie uzyskać podpowiedź z ich strony. Upuść trochę powietrza wtedy atmosfera będzie bardziej sprzyjająca do dialogu.
Witam serdecznie no i są normalni ludzie a napewno nikogo nie chce tu obrażać ale taka jest żeczywistość atakuja tylko oszuści jezeli go tak zabolała moja opinia bo prawda boli ale ja nie o tym dziekuje za odpowiedź wiem to jest piorytet z tym termostatem bo dałem dup...... bo miałem to wymienić z rozrządem ale wtedy działał ok mój błąd taśma była na próbę czy zniknie błąd ale w sumie po co płacić za weżyki jeżeli w ten sposób też uszczelnię a one tylko sie nasuwają na czpienie i nawet mocniej trzymają a co do tych obrotów może to być przepustnica czy krokowy wiem że tak to trudno określić ale może ktoś miał taki przypadek. Pozdrawiam.
 

piohol

SuperMechanior
Dołączył
31.10.2016
Postów
614
Punktów
104
Miasto
Kępno
Może warto podłączyć autko pod kompa i podejrzeć wskazania z czujników.
Cena prostego interfejsu to koszt około 40PLN z przesyłką a programik do opla do roku 2004 znajdziesz w necie za free.
Uzbrojony w takie narzędzie znacznie więcej dowiesz się o kondycji swojego autka do tego sprawdzisz sobie inne układy auta nie tylko silnik.
 

Lukaszmajamen

Początkujący
Dołączył
8.06.2021
Postów
20
Porady
1
Punktów
2
Wężyki wymień, można w sklepie kupić za grosze, a taśma z czasem rozsycha się i będzie z powrotem oszukiwać. Podejmij vacuometr (kupiłem za 30zł na alledrogo, mierzy podciśnienie i też ciśnienie, np. pompki paliwa z baku) i sprawdź podciśnienie czy się utrzymuje takie jakie jest potrzebne w tym aucie. Sprawdź czy zawory sterowania podciśnienia prawidłowo pracują, często jest nieszczelność między kolektorem ssącym a serwem hamulcowym. Sprawdź układ odmy, szczelność, czystość. Odnośnie oktanów w paliwie, jeżeli producent nie zaleca paliwa o wyższym stopniu zawartości oktanów to lepiej tego nie stosować bo może występować spalanie stukowe i źle dobrane dawki powietrza do paliwa, można na YT pooglądać wypowiedzi innych mechaników na ten temat.
Automatyczne połączenie postów:

Zapomniałem, że to 2.0 8v, robiłem kiedyś w podobnym konstrukcyjnie silniku w Daewoo Nexia 1.5 8v uszczelkę pod głowicą, z racji że termostat działał starszy Pan nie życzył sobie wymiany jego, po złożeniu i przejechaniu kilkunastu kilometrów termostat się zaciął i zaczął silnik się gotować, starszy Pan chciał żeby go poratować bo auto na handel lub złom i zaproponowałem że uszkodzę termostat bez rozbierania i będzie w tedy cały czas uchylony lub otwarty, zgodził się na swoją odpowiedzialność. Jakimś mocnym drutem złapałem za sprężynę termostatu i wyrwałem ją a później przecinakiem uszkodziłem stelaż termostatu i był cały czas uchylony, miałem zamiar wyrwać wszystko ze środka ale jak na złość bardzo mocno się trzymało i zostało w takim stanie do dziś, auto od roku tak jeździ i jeździ nim inny pan na dojazdy do pracy z 5 czy 10 km w jedną stronę, jedynie co narzeka że dużo mu pali ok 12l na 100km ale nie wiem jaki ma styl jazdy i czy coś nie trzeba by było wyregulować w aucie. Może mam gdzieś jeszcze zdjęcia z tego incydentu.
 
Ostatnia edycja:

VECTRA B 2.0

Początkujący
Dołączył
25.06.2021
Postów
8
Punktów
0
Wiek
41
Miasto
POZNAN
Może warto podłączyć autko pod kompa i podejrzeć wskazania z czujników.
Cena prostego interfejsu to koszt około 40PLN z przesyłką a programik do opla do roku 2004 znajdziesz w necie za free.
Uzbrojony w takie narzędzie znacznie więcej dowiesz się o kondycji swojego autka do tego sprawdzisz sobie inne układy auta nie tylko silnik.
Dziękuje bardzo za odpowiedź myślałem o tym i szukam takiego urządzonka już prawie chciałem kupić ale okazało się że odczytuje dopiero od roczników 2001r.benzyna szukam dalej. Pozdrawiam.
Wężyki wymień, można w sklepie kupić za grosze, a taśma z czasem rozsycha się i będzie z powrotem oszukiwać. Podejmij vacuometr (kupiłem za 30zł na alledrogo, mierzy podciśnienie i też ciśnienie, np. pompki paliwa z baku) i sprawdź podciśnienie czy się utrzymuje takie jakie jest potrzebne w tym aucie. Sprawdź czy zawory sterowania podciśnienia prawidłowo pracują, często jest nieszczelność między kolektorem ssącym a serwem hamulcowym. Sprawdź układ odmy, szczelność, czystość. Odnośnie oktanów w paliwie, jeżeli producent nie zaleca paliwa o wyższym stopniu zawartości oktanów to lepiej tego nie stosować bo może występować spalanie stukowe i źle dobrane dawki powietrza do paliwa, można na YT pooglądać wypowiedzi innych mechaników na ten temat.
Automatyczne połączenie postów:

Zapomniałem, że to 2.0 8v, robiłem kiedyś w podobnym konstrukcyjnie silniku w Daewoo Nexia 1.5 8v uszczelkę pod głowicą, z racji że termostat działał starszy Pan nie życzył sobie wymiany jego, po złożeniu i przejechaniu kilkunastu kilometrów termostat się zaciął i zaczął silnik się gotować, starszy Pan chciał żeby go poratować bo auto na handel lub złom i zaproponowałem że uszkodzę termostat bez rozbierania i będzie w tedy cały czas uchylony lub otwarty, zgodził się na swoją odpowiedzialność. Jakimś mocnym drutem złapałem za sprężynę termostatu i wyrwałem ją a później przecinakiem uszkodziłem stelaż termostatu i był cały czas uchylony, miałem zamiar wyrwać wszystko ze środka ale jak na złość bardzo mocno się trzymało i zostało w takim stanie do dziś, auto od roku tak jeździ i jeździ nim inny pan na dojazdy do pracy z 5 czy 10 km w jedną stronę, jedynie co narzeka że dużo mu pali ok 12l na 100km ale nie wiem jaki ma styl jazdy i czy coś nie trzeba by było wyregulować w aucie. Może mam gdzieś jeszcze zdjęcia z tego incydentu
Wężyki wymień, można w sklepie kupić za grosze, a taśma z czasem rozsycha się i będzie z powrotem oszukiwać. Podejmij vacuometr (kupiłem za 30zł na alledrogo, mierzy podciśnienie i też ciśnienie, np. pompki paliwa z baku) i sprawdź podciśnienie czy się utrzymuje takie jakie jest potrzebne w tym aucie. Sprawdź czy zawory sterowania podciśnienia prawidłowo pracują, często jest nieszczelność między kolektorem ssącym a serwem hamulcowym. Sprawdź układ odmy, szczelność, czystość. Odnośnie oktanów w paliwie, jeżeli producent nie zaleca paliwa o wyższym stopniu zawartości oktanów to lepiej tego nie stosować bo może występować spalanie stukowe i źle dobrane dawki powietrza do paliwa, można na YT pooglądać wypowiedzi innych mechaników na ten temat.
Automatyczne połączenie postów:

Zapomniałem, że to 2.0 8v, robiłem kiedyś w podobnym konstrukcyjnie silniku w Daewoo Nexia 1.5 8v uszczelkę pod głowicą, z racji że termostat działał starszy Pan nie życzył sobie wymiany jego, po złożeniu i przejechaniu kilkunastu kilometrów termostat się zaciął i zaczął silnik się gotować, starszy Pan chciał żeby go poratować bo auto na handel lub złom i zaproponowałem że uszkodzę termostat bez rozbierania i będzie w tedy cały czas uchylony lub otwarty, zgodził się na swoją odpowiedzialność. Jakimś mocnym drutem złapałem za sprężynę termostatu i wyrwałem ją a później przecinakiem uszkodziłem stelaż termostatu i był cały czas uchylony, miałem zamiar wyrwać wszystko ze środka ale jak na złość bardzo mocno się trzymało i zostało w takim stanie do dziś, auto od roku tak jeździ i jeździ nim inny pan na dojazdy do pracy z 5 czy 10 km w jedną stronę, jedynie co narzeka że dużo mu pali ok 12l na 100km ale nie wiem jaki ma styl jazdy i czy coś nie trzeba by było wyregulować w aucie. Może mam gdzieś jeszcze zdjęcia z tego incydentu.
Dziękuje za odpowiedź termostat zamówiony będzie wymieniany wężyki też z czasem powymieniam żeby było autko jak z salonu dużo przydatnych rzeczy mi tu omówiłeś bardzo Ci dziękuje nie 8v tylko 2.0 16v 100 kw Pozdrawiam
Automatyczne połączenie postów:

A jeszcze jedna prośba kolega mechanik wymieniał mi tylne klocki hamulcowe jak je zakładał posmarował je smarem oczywiście na części nie ścieralnej i strasznie mi te klocki piszczą na głowe idzie dostac czy to wina tego smaru bo już tyle razy widziałem jak mi zakładali klocki i nigdy nie widziałem żeby były smarowane i nigdy mi nie piszczały teraz narzedzia se pokupywałem i musze wszystko ogarnąć.
 
Ostatnia edycja:

Lukaszmajamen

Początkujący
Dołączył
8.06.2021
Postów
20
Porady
1
Punktów
2
Jak piszczą to mogą być słabej jakości klocki lub występują wibracje które przenoszą się na elementy które współpracują ze sobą (trą o siebie, np. klocki-jarzmo). Można oszlifować krawędzie zewnętrzne materiału ciernego i zastosować specjalny środek zapobiegający piszczeniu klocków (coś na zasadzie konsystencji silikonu do silnika), smaruje się styk klocka z tłokiem i z podporą zacisku (czyli po zewnątrz klocka).
 
Solution

VECTRA B 2.0

Początkujący
Dołączył
25.06.2021
Postów
8
Punktów
0
Wiek
41
Miasto
POZNAN
Jak piszczą to mogą być słabej jakości klocki lub występują wibracje które przenoszą się na elementy które współpracują ze sobą (trą o siebie, np. klocki-jarzmo). Można oszlifować krawędzie zewnętrzne materiału ciernego i zastosować specjalny środek zapobiegający piszczeniu klocków (coś na zasadzie konsystencji silikonu do silnika), smaruje się styk klocka z tłokiem i z podporą zacisku (czyli po zewnątrz klocka).
Dziękuje bardzo za odpowiedź i ciekawe porady Pozdrawiam
 

VECTRA B 2.0

Początkujący
Dołączył
25.06.2021
Postów
8
Punktów
0
Wiek
41
Miasto
POZNAN
Witam wszystkich znalazłem przyczynę mojego problemu jest nim czujnik położenia wałka rozrządu. Dziękuje wam za pomoc i rady życzę wam szybkich i bezproblemowych napraw Pozdrawiam.
 

Lukaszmajamen

Początkujący
Dołączył
8.06.2021
Postów
20
Porady
1
Punktów
2
Witam wszystkich znalazłem przyczynę mojego problemu jest nim czujnik położenia wałka rozrządu. Dziękuje wam za pomoc i rady życzę wam szybkich i bezproblemowych napraw Pozdrawiam.
Kolega Miał kiedyś problem z odpaleniem Opla Astry w wersji jakiejś GT i przyczyna była przełamany kabel od czujnika położenia wałka rozrządu. Czasem palił dobrze, a czasem nie chciał załapać.
 

VECTRA B 2.0

Początkujący
Dołączył
25.06.2021
Postów
8
Punktów
0
Wiek
41
Miasto
POZNAN
Kolega Miał kiedyś problem z odpaleniem Opla Astry w wersji jakiejś GT i przyczyna była przełamany kabel od czujnika położenia wałka rozrządu. Czasem palił dobrze, a czasem nie chciał załapać.
U mnie w sumie chodzi bez zarzutu odpala na tyk ale jak się nagrzeje to mu mocy spada i przerywa od 4 tyś obrotów
 

Lukaszmajamen

Początkujący
Dołączył
8.06.2021
Postów
20
Porady
1
Punktów
2
Teraz kolega się odzywał z innym oplem gt że ma odcinę powyżej 4 czy 5 tyś obrotów, trzeba to sprawdzić.
 
Do góry Bottom