1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Opel Vectra C 1.9 DTH 2005r - nastawnik klap

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika slaweuszek, 25-10 18.

  1. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    526
    Docenione treści:
    118
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Mam problem w Vectra C 1.9 DTH. Klient odstawił auto z błędem nieszczelności w kolektorze. Przy 120 km/h łapał błąd i przechodził w tryb awaryjny. Okazało się, że uszkodzone są mechanicznie klapy w kolektorze i kolektor był nieszczelny. Założony nowy kolektor i auto jedzie niby tak jak powinno, jednak przy odpuszczeniu pedału gazu łapie błąd P1109 wadliwe działanie nastawnika klap wirowych. Mam wrażenie, że czym silnik cieplejszy tym częściej się on pojawia. EGR wcześniej był rozebrany i chodzi lekko. W teście elementów nastawnik chodzi od 5% do 95%, czyli tak jak TIS podaje. Czyżby silniczek sterujący klapkami szwankował mechanicznie ?
     
  2. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    1 248
    Docenione treści:
    543
    Miasto:
    łódź
    jest to mozliwe ,a nie ma zacieciec??
     
  3. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    526
    Docenione treści:
    118
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    W teście elementów niby chodzą płynnie. Gdy jedziesz z wciśniętym pedałem gazu to wszystko jest ok. Problem jest po odpuszczeniu pedału gazu - wtedy najczęściej łapie błąd.
     
  4. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    1 248
    Docenione treści:
    543
    Miasto:
    łódź
    sam wiesz ze to tylko silniczek -moze jakis luz albo cos -i psikus gotowy

    on tam ma opory spore jednak a test robisz na niepracujacym silniku
     
  5. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    687
    Docenione treści:
    183
    Miasto:
    Ostrołęka
    Sprawdź dokładnie ten egr, ważny jest tłoczek w elektromagnesie.
     
  6. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    526
    Docenione treści:
    118
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Chodzi luźniutko. Część mechaniczna ze sprężynką również.
     
  7. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    687
    Docenione treści:
    183
    Miasto:
    Ostrołęka
  8. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    526
    Docenione treści:
    118
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    U mnie EGR nie jest aż tak zasyfiony i lekko się go wciska i za każdym razem od razu odskakuje.
     
  9. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 701
    Docenione treści:
    344
    Miasto:
    Pogorzela
    Egr odskakuje czy siłownik ?i co przepływka pokazuje oraz doladowanie
     
  10. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    526
    Docenione treści:
    118
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    EGR pokazuje wartości zgodne z TISem, przepływomierz pokazuje przepływ od 20 kg do 40 kg, czyli tak jak to TIS opisuje.