1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Opel zafira B 2.2 Direct -Benzyna 2005r. Usterka układu ciśnienia paliwa

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika Markson43, 31-05 18.

  1. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    718
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    Już jest po podstawowych pomiarach ale tylko z parametrów OP-Coma.
    Auto ładnie zapala ale po rozgrzaniu wywala kontrolkę z Francuzem :) i nie trzeba długo czekać a wystarczy dodać gazu i zafira gaśnie.Ponowne odpalenie nie możliwe dopiero po ostygnięciu.
    Błędy P1191)5B-Obwód czujnika ciśnienia magistrali paliwa-sygnał za wysoki
    P1191)52-Usterka układu ciśnienia paliwa.

    1.Jutro sprawdzę ciśnienie z pompki w baku.
    2.Pasowało by podmienić regulator ciśnienia paliwa ale za drogi :(
    3.Jak zimny to zadane ciśnienie 5000KPa na wolnych obrotach czyli 50Bar i powoli realne rośnie a zadane cały czas na 5000KPa.

    Teraz co robić czy kupić jednak regulator czy pompa wysokiego ciśnienia pada?
    Z góry dziękuję za pomoc i zainteresowanie.
     
  2. jurek1313

    jurek1313 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    914
    Docenione treści:
    65
    Miasto:
    wólka
    Zje...bany układ że nie da rady ciś. zmerzyć na szynie , zawór nie drogi nie przesadzaj
     
  3. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    718
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    Jutro sobie zmierzę ciśnienie ale tylko do pompy wysokiego ciśnienia czyli pompę z baku bo to tego mam wakuometr .A wysokiego nie dam rady bo brak sprzętu.Ale na kompie i tak widzę jakie jest ale wiadomo trzeba by zmierzyć...fizycznie.
    Na kompie po zapaleniu kontrolki z francuzem zadane rośnie a realne ledwo 2000-3000 Kpa osiąga.
    Tak ogólnie to twoja odpowiedz jest zje.....bana bo nie wiem czy pytasz czy..co...wstaw znaki ???...

    A tak na boku jaki kupić miernik aby czasami pomierzyć wysokie ciśnienie ....? np>w tej zafirce.
     
    Ostatnio edytowano: 31-05 18
  4. jurek1313

    jurek1313 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    914
    Docenione treści:
    65
    Miasto:
    wólka
    I niech tak zostanie ...
     
  5. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    718
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    Jestem za..
     
  6. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    718
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    Poczekam na kogoś kto się nie urodził w czepku i pomoże bez łaski.
     
  7. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    686
    Docenione treści:
    182
    Miasto:
    Ostrołęka
    Ostatnio walczyłem z peugeotem 308 THP. Powiem tyle wymień pompę wysokiego ciśnienia, auto zacznie śmigać. Nie chce tu nikogo obrażać ale to jest zepsute już z fabryki.
     
    komar200 lubi to.
  8. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    718
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    Jutro pomierzę wszystko przed pompą...ale jednak widzę że będziesz miał rację.
     
  9. komar200

    komar200 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 802
    Docenione treści:
    558
    Miasto:
    grudziadz
    Po prostu pompa pada, na wolnych coś tam trzyma przy obciążeniu jest za słaba.
     
  10. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    718
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    Pewnie tak ale jak się pierwszy raz podłączałem opcomem to miał błąd że ciśnienie za wysokie! I rosło z 5000 na 7000 itd a auto było na biegu jałowy.No ale teraz już nie ma tego błędu że ciśnienie za wysokie tylko błąd w układzie paliwowym..czytaj wyżej. Chodzi o to czy regulator nie pada.Dziś po pracy zbadam cisnienie od pompy w baku do pompy W.ciśnienia. Jak będzie trzymał na 3.5 bara to temat rozwiązany i zostaje tylko pompa wys.Ciś.
     
  11. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 660
    Docenione treści:
    1 709
    Miasto:
    turek
    Zobacz czy powrót nie jest przypchany.
     
  12. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 285
    Docenione treści:
    628
    Miasto:
    Szczecin
    Raczej regulator wysiada. Nowy 950,-
     
  13. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    686
    Docenione treści:
    182
    Miasto:
    Ostrołęka
    Regulator nie załatwi tu sprawy, pompa wydarta mieli paliwo w sobie a wydatku tyle co kot napłakał.
     
    Markson43 lubi to.
  14. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    718
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    Ok posrawdzam...ja też nie obstawiam regulatora bo jak zaswieci kontrolkę auto z francuzem to ciśnienie jest tylko około 2000 do 3500 a zadane ma na wolne obroty 5000.
     
  15. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 285
    Docenione treści:
    628
    Miasto:
    Szczecin
    ECM przestaje nim sterować i wszystko prawie leci na powrót. To nie jest łatwy temat, pytaj klienta czy ma
    kasę 2,5 kzł jak nie ma niech to zabiera.:rolleyes:.Ale wybór należy do Ciebie, do mnie przyjechali z Policją po auto.
    Forsy nie mieli to przy policjantach wyciągałem części.:smuggrin:.
     
  16. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    718
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    Dzięki Stanisław za info..

    Jestem po pomiarach .
    1.Ciśnienie pompy z baku 4,2 bara i cały czas się ładnie utrzymuje a mierzone na specjalnym króćcu do tego który znajduje się na pompie wysok.ciś.
    2.Test tylko na wolnych obrotach czyli zadane ciśnienie 5000KPa czyli 50 Bar.
    3.Po około 15 min.wysokie ciśnienie zaczyna rosnąć i przez około 10 min.urasta do 9500KPa
    4.Ciśnienie z pompy w baku nadal 4,2 bara.
    5.I tak można czekać i czekać ale wystarczy dodać gazu i auto gaśnie i już nie odpala.
    6.Bład P1191>5B obwód czujnika ciśnienia magistrali paliwa-sygnał za wysoki
    I to się by zgadzało bo rzeczywiście rośnie za wysoko....może czujnik pada ?
    7.Po kręceniu rozrusznikiem zadane 7000KPa a podnosi się rzeczywiste do 1100KPa i nie odpala...

    Co to może być za usterka.....czy jednak pompa wys.ciś. to dlaczego jest za wysokie.?

    Auto po napisaniu postu odpaliło ale tak pomiary wysokiego ciśnienia świrują że na wolnych idzie samo do góry po dodaniu gazu zadane spada a rzeczywiste idzie na 10000KPa
    Też po tym odpaleniu zadane 5000 KPa a rzeczywiste 2400-3000KPA i tak różnie aż znów zgasł.

    To dlaczego dopiero jak się nagrzeje auto....jak zimny to można jechać autem.

    Nie tak łatwo odszukać tego powrotu...

    Myślę że to jest najbardziej celna odpowiedż.
     
    Ostatnio edytowano: 1-06 18
  17. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 495
    Docenione treści:
    1 497
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Dostępne są 4 Odmiany do P1191 i Biuletynu Serwisu Technicznego

    1.
    P1191
    Obwód niskiego wejścia czujnika ciśnienia szyny paliwowej
    • Ciśnienie w szynie common jest mniejsze niż 10000 kPa (100 barów)
    • Powyższe warunki muszą być spełnione dla 608 obrotów wału korbowego.
    Efekt:
    • Pojazd serwisowy wkrótce się zapala

    2.
    P1191 -0
    Obwód czujnika wysokiego ciśnienia szyny paliwowej
    • Ciśnienie w szynie Common Rail jest większe niż 13500 kPa (135 barów)
    • Powyższy warunek musi być spełniony przez co najmniej 1 s.
    Efekt:
    • System telltale jest włączony.

    3.
    P1191
    Obwód / wydajność czujnika ciśnienia szyny paliwowej
    • Ciśnienie w szynie Common Rail jest większe niż 14500 kPa (145 barów)
    • Powyższy warunek musi być spełniony przez co najmniej 1 s.
    Efekt:
    • Pojazd serwisowy wkrótce się zapala

    4.
    P1191
    Usterka układu ciśnienia paliwa
    • Różnica pomiędzy rzeczywistym a pożądanym ciśnieniem w szynie wspólnej jest większa niż 150 MPa
    • Powyższy warunek musi być spełniony przez co najmniej 3 s.
    Efekt:
    • Pojazd serwisowy wkrótce się zapala

    i TSB
    Temat: Silnik Z22YH, pompa wysokociśnieniowa, regulator ciśnienia paliwa - Wadliwy (zestaw P1191)

    Modele: Silniki: Opcja:
    Signum 2003 ... 2008, Vectra-C 2003 ... 2008, Zafira-B 2005 ... 2008 Z22YH, Z22YH, Z22YH Brak

    Skarga: MIL na. P1191 ustawiony w ECU. 1. Uszkodzona pompa wysokociśnieniowa. pojazd nie nadaje się do jazdy. 2. Uszkodzony regulator ciśnienia paliwa, pojazd pracuje w trybie awaryjnym.
    Przyczyna: Uszkodzona pompa wysokociśnieniowa lub zawór regulatora ciśnienia paliwa
    Produkcja: Ulepszone regulatory ciśnienia paliwa zostały wprowadzone do produkcji od numeru silnika: Z22YH11768200 (15 września 2009 r.).

    Zaradzić:

    Uwaga ogólna:
    Niskie ciśnienie (P1191 / 5A lub 52) spowodowane jest głównie wysokim poziomem
    usterki pompy ciśnieniowej, w niektórych przypadkach również czujnik ciśnienia szynowego lub
    regulator.


    Awaria wysokiego ciśnienia (P1191 / 11 lub 5B) zdecydowanie nie jest spowodowana awarią pompy wysokiego ciśnienia. Odkryto, że zawory ciśnieniowe szyn są pęczniejące i mogą się zablokować. W konsekwencji ciśnienie wewnątrz szyny wzrośnie, a ostatecznie silnik zgaśnie. Jeśli zainstalowany jest nowy regulator, upewnij się, że używane są tylko ulepszone części od daty produkcji 226 09 (pokazane na dolnej części, ostatnie 5 cyfr na trzeciej linii).

    1. Sprawdź ciśnienie zasilania paliwem pompy wysokociśnieniowej przy pomocy
    manometr (silnik pracuje)
    Czy główne ciśnienie zasilania jest niższe niż 3,4 bara?
    Tak: Niskie ciśnienie zapłonu paliwa -> sprawdź bezpiecznik, przekaźnik, intank
    moduł.
    Nie:
    2. Zmierzyć ciśnienie paliwa w szynie wysokiego ciśnienia na biegu jałowym za pomocą
    za pomocą Tech 2 Datalist.
    Czy ciśnienie paliwa w szynie wysokiego ciśnienia jest mniejsze niż 600 kPa?
    Tak: Wadliwa pompa wysokociśnieniowa, wymienić.
    Nie:
    3. Zdjąć złącze (dwurdzeniowe) regulatora ciśnienia paliwa.
    Zmierz napięcie czujnika ciśnienia paliwa przy 3000 obr / min
    (stoi pojazd) z TECH 2.
    Czy napięcie przekracza 1,2 V?
    Tak: Uszkodzony regulator ciśnienia paliwa, wymienić.
    Nie:
    Wady nie można jednoznacznie przyporządkować do jednego komponentu. Kontynuować
    zgodnie z instrukcją serwisową TIS 2000.
     
    Markson43 lubi to.
  18. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    718
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    3. Zdjąć złącze (dwurdzeniowe) regulatora ciśnienia paliwa.
    Zmierz napięcie czujnika ciśnienia paliwa przy 3000 obr / min
    (stoi pojazd) z TECH 2.
    Czy napięcie przekracza 1,2 V?
    Tak: Uszkodzony regulator ciśnienia paliwa, wymienić.

    Na opcomie przekracza 1.2V ale wszystko jest podłaczone czyli złacze nie zdjęte.

    To jeszcze jest interesujące!!!
    Awaria wysokiego ciśnienia (P1191 / 11 lub 5B) zdecydowanie nie jest spowodowana awarią pompy wysokiego ciśnienia. Odkryto, że zawory ciśnieniowe szyn są pęczniejące i mogą się zablokować. W konsekwencji ciśnienie wewnątrz szyny wzrośnie, a ostatecznie silnik zgaśnie. Jeśli zainstalowany jest nowy regulator, upewnij się, że używane są tylko ulepszone części od daty produkcji 226 09 (pokazane na dolnej części, ostatnie 5 cyfr na trzeciej linii).

    Tylko które zawory?
     
  19. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    686
    Docenione treści:
    182
    Miasto:
    Ostrołęka
    Pany ten układ paliwowy, jest już zjexxxy w fabryce. Podziwjam konstruktorów inżynierów i tak dalej. Nie wiem co trzeba wciągać, by ujexxć takie gxxxo. Ta pompa to poraszka, co uzyskali montująć ten śmieć paliwowy. Ekologie moc czy koszty w exploatacji ? Ilu z was GTW przerabiało ten temat ?
     
  20. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    718
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    Mam dość tej zafiry jak na razie.
    Przeskoczyłem na BMW E60 dla uspokojenia dyńki.
    Brak wiedzy i tyle....ale ja się nie bardzo interesuję silnikami więc tylko sobie mierzę a i tak nic z tego :)