1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Opel Zafira B 2012r 1.7 cdti 110km Problem z DPF

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika arkooo17h, 14-06 19.

  1. arkooo17h

    arkooo17h Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-11 17
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kartuzy
    Witam.
    Znajomy ma problem z oplem zafira b. Samochód nie miał mocy i dziwnie świszczał. Podjechał na komputer i powiedzieli mu że dpf jest pełny. Na trasie nie chciał się wypalić więc to wyjął i dał do czyszczenia chemia i myjka ciśnieniową. Po wyczyszczeniu i złożeniu samochód odpala tylko na chwilę ale dlawi się swoimi spalinami i zaraz gasnie. Następnie próby odpalenia to tylko kręcenie rozrusznikiem i nic dopiero jak postoi ok 10 min to cos łapie. Proszę o pomoc bo auto stoi i nie wiem jak mu pomóc. Czy to może być wina katalizator wstępnego? Ale też dodam że przed czysceniem auto normalnie odpalało. Pozdrawiam
     
  2. Regaciarz

    Regaciarz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-03 18
    Postów:
    276
    Docenione treści:
    49
    Miasto:
    Wasilków
    Rozszczelnij wydech przed DPF i zobacz czy wtedy zapali
     
  3. arkooo17h

    arkooo17h Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-11 17
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kartuzy
    Ta już to zrobiłem rozszelnilwm go pomiędzy katalizatorem wstępnym A dpf i dalej takie same objawy tylko spaliny normalnie wylatuja
    A jak jest założony dpf to spaliny nie wylatuja tak mi się przynajmniej wydaje
    Dodam tylko że samochód po złożeniu auto przejechało ok 50 metrów zostało zgaszone i po ten znowu przejechał ok 10 metrów i zgasł
     
    Ostatnio edytowano: 14-06 19
  4. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    1 675
    Docenione treści:
    463
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    a egr ok ?
     
    toomii76 lubi to.
  5. arkooo17h

    arkooo17h Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-11 17
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kartuzy
    No miałem go zaslepione ale to nic nie zmieniało ale jak samochód odpali to dziwny dźwięk wydobywa się z egr. Nie wiem czy to normalny dźwięk czy nie bo nie znam tego silnika. I w dodatku po wyłączeniu zapłonu 4-5 razy coś tyka w tym egr
     
  6. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    248
    Docenione treści:
    30
    podjedź na diagnostykę to po pierwsze,
    po drugie samo mycie nie pomoże (wogle nie pomaga) ani zaślepianie itp modły, rozlane fusy w bagażniku ani wunderbaum na lusterku.
    Masz w kartuzach specjalistę "custom cars" kartuzy zainwestuj może parę złoty w autko to pojedzie moja rada.
     
    dejot43 lubi to.
  7. arkooo17h

    arkooo17h Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-11 17
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kartuzy
    Komputer był podłączony raz i były tylko błędy chwilowe bo nie był odłaczony aku przy wyciągnięciu dpf. Później gdy rozlaczylem tłumik pojawił się błąd: Czujnik temperatury spalin 3 wysokie napiecie stały. A nie dotykalem tego czujnika ani nic z nim nie robiłem
     
  8. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    248
    Docenione treści:
    30
    Czyli nadal sprawdza sprawność układu DPF - domniemam że te czary odprawiałeś na samym dpf i egr i nie robiłeś nic z programowaniem komputera? To jest sterownik DENSO DECE1C?
     
  9. arkooo17h

    arkooo17h Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-11 17
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kartuzy
    Tak wydaje mi się że to jest ten sterownik.

    Samochód nie jest mój zostałem tylko poproszony o pomoc i przyjechałem gdy pojawił już się ten problem z odpalaniem A egr zaślepilem tylko do sprawdzenia. Nic więcej nie kombinowałem bo nie mam pomysłu co może odpowiadać za ten problem
    Dodam jeszcze że przy podłączeniu komputer pokazywał zapewnienie filtra 0%
     
  10. Regaciarz

    Regaciarz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-03 18
    Postów:
    276
    Docenione treści:
    49
    Miasto:
    Wasilków
    A na plaka gada?
     
  11. arkooo17h

    arkooo17h Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-11 17
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kartuzy
    Po zdjęciu przodu okazało się że turbina ma duży luz A egr jest dość mocno okopcony. Czy ta turbina może być przyczyną tego że samochód gasnie po chwili?
     
  12. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 963
    Docenione treści:
    4 292
    Miasto:
    turek
    egr.
     
  13. arkooo17h

    arkooo17h Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-11 17
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kartuzy
    A co polecisz zrobić z tym egr? Wyczyścić to czy wymienić na nowy