• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

opel zafira b Z22YH problem z mocą

annanab

Początkujący
Dołączył
22.02.2025
Postów
6
Punktów
0
Witam, jestem posiadaczką Opla Zafira B z silnikiem Z22YH (z 2006 roku, przebieg 213kkm.). Od jakiegoś czasu mam z autem problemy i już kończą mi się pomysły jak jeszcze można by spróbować je rozwiązać. Spędziłam na różnych forach wiele godzin.

Zaczęło się od kontrolki akumulatora, potrzebna była wymiana alternatora. Niestety po wymianie tryb awaryjny nie zniknął i auto przestało łapać obroty. Udałam się do mechanika, który stwierdził, że problem powoduje pompa ciśnienia paliwa. Została ona zregenerowana. Dostałam również informację, że do momentu wymiany regulatora ciśnienia paliwa nie powinnam przekraczać 4 tysięcy obrotów ale auto może jeździć. I przez jakiś czas wszystko był w porządku, a ja szukałam regulatora. jednak podczas jednego z wyjazdów auto znowu przestało nabierać mocy. W tamtym momencie komputer wyświetlał błąd P0420 i P0304 (aplikacja Car Scanner). Postanowiłam wymienić świece zapłonowe. Po ich wymianie auto nie wchodziło na obroty i traciło moc. Po ponownym sprawdzeniu błędów było ich aż 15! Ze względu na mrozy zdecydowałam się wyciągnąć akumulator i naładować go w domu. Dzisiaj wrócił do auta, skasowałam błędy, auto odpaliło i po chwili pokazał się błąd P1191. Według wykresu badającego ciśnienie paliwa nie przekraczało ono 540kPa.

Brak mi już pomysłów. Może spotkał się ktoś z Was z podobnymi trudnościami i mógłby coś podpowiedzieć? Może macie jakiegoś sprawdzonego mechanika od Opli w Krakowie lub kogoś kto pomoże z diagnozą?
 

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
2194
Punktów
554
Wiek
34
Miasto
Okolice Krakowa
Te 15 błędów zanotowane? Czy po naprawie pompy była poprawa? Jak długo auto jeździło okej? Świece prawidłowo dobrane? Raczej nie powinno się stać tak, że auto bezpośrednio po wymianie świec zaczęło tak źle pracować.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4618
Porady
5
Punktów
1429
może trzeba skupić się co to za błędy

P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
P0304 Cylinder 4 Misfire Detected
P1191 Intake Air Duct Air Leak
 

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
2194
Punktów
554
Wiek
34
Miasto
Okolice Krakowa
To żadna poprawa. Jeśli to była wina pompy to auto powinno "dostać drugie życie". Jakie to błędy?
 

annanab

Początkujący
Dołączył
22.02.2025
Postów
6
Punktów
0
To żadna poprawa. Jeśli to była wina pompy to auto powinno "dostać drugie życie". Jakie to błędy?
Świece dobrane prawidłowo. Przed wymianą błąd P0420 i P0304. A po skasowaniu krótkotrwałych (wyjęłam akumulator, włożyłam pojawiły się błędy, wyjęłam akumulator że względu na mrozy) 15 i ponownym włożeniu akumulatora dzisiaj aktywny jest tylko błąd P1191 (który był wśród tych 15)
 

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
2194
Punktów
554
Wiek
34
Miasto
Okolice Krakowa
No to wygląda na nieszczelny dolot. A nie masz czasem tak, że ciepły lub zimny pracuje lepiej lub gorzej? W sensie, że temperatura silnika ma wpływ na jakość jego pracy.
 

annanab

Początkujący
Dołączył
22.02.2025
Postów
6
Punktów
0
No to wygląda na nieszczelny dolot. A nie masz czasem tak, że ciepły lub zimny pracuje lepiej lub gorzej? W sensie, że temperatura silnika ma wpływ na jakość jego pracy.
Silnik zapala bez problemu. Pracuje równo bez względu na temperaturę. Czy nieszczelny dolot może być odpowiedzialny za 10-krotnie niższe ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej?
 

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
2194
Punktów
554
Wiek
34
Miasto
Okolice Krakowa
Oczywiście, że nie, ale o takich rzeczach to się wspomina na wstępie :p znam dosyć dobrze directa i on stosunkowo szybko wali błędy cisnienia paliwa, więc skąd pewność, że jest 10-krotnie niższe?
 

annanab

Początkujący
Dołączył
22.02.2025
Postów
6
Punktów
0
Oczywiście, że nie, ale o takich rzeczach to się wspomina na wstępie :p znam dosyć dobrze directa i on stosunkowo szybko wali błędy cisnienia paliwa, więc skąd pewność, że jest 10-krotnie niższe?
Dziękuję za zainteresowanie moim problem. Mogło umknąć, bo było na końcu ale w pierwszym wpisie napisałam, że wynosi 540kPa, a z zebranych informacji wydaje mi się że powinno być ponad 5000kPa.
 

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
2194
Punktów
554
Wiek
34
Miasto
Okolice Krakowa
Gdyby było faktycznie 540 to praktycznie tyle co daje sama pompa w zbiorniku. Krótko mówiąc, ta naprawiona(?) pompa wysokiego ciśnienia, w ogóle by nie robiła roboty. Poza tym, nie sądzę, żeby silnik w ogóle względnie prawidłowo wtedy pracował, a już na pewno byłyby zapisane błędy o zbyt niskim ciśnieniu paliwa. Proszę informację na priv, o dokładną lokalizację.
 

wdwiesiek

SuperMechanior
Dołączył
21.08.2011
Postów
237
Punktów
42
P1191-usterka układu ciśnienia paliwa .
Program Opla uwzględnia 4 rodzaje tego błędu-ciśnienie niskie,wysokie,poza zakresem,usterka.
P0304-wypadanie zapłonu-a może to jest PO340 .
 

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
2194
Punktów
554
Wiek
34
Miasto
Okolice Krakowa
Czyli kolega @Drugi2 niezbyt trafił z opisem kodu ;) to znowu zmienia postać rzeczy i wygląda jakby nie poszła chłopakom naprawa pompy albo usterka była gdzieś indziej. Tak czy siak, napisać do mnie można.
 

rajson

SuperMechanior
Dołączył
4.06.2018
Postów
217
Punktów
45
Wiek
36
Miasto
Łódzkie
WWW
www.siepomaga.pl
Panowie a ktoś zakładał pompę tłokową od f5r team? Może ktoś wyrazić jakąś opinie? Nowa pompa cena kosmiczna, regeneracje to zazwyczaj wymiana membran, które i tak zaraz siadają z zamiennika. Ciekawi mnie rozwiązanie z pompa tłokową czy zdaje to egzamin w z22yh
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4618
Porady
5
Punktów
1429
Czyli kolega @Drugi2 niezbyt trafił z opisem kodu ;)

kajam się :) nie wiem jak to się stało...
ale na swoje usprawiedliwienie mam to, że padła mi klawiatura i wszystko kopiowałem myszką.

teraz na spokojnie: ctrl c, ctrl v
P0420 Wydajność systemu katalizatora poniżej progu
P0304 Cylinder 4 – wykryte wypadanie zapłonów
P1191 Ciśnienie paliwa - system - zakłócenia działania

już było kilka tematów o P1191:


ja bym od siebie prócz pompy dorzucił jeszcze
- czujnik ciśnienia paliwa- może szwankuje
- filtr paliwa- kiedy był wymieniany?

miałem kilka lat temu podobny przypadek z renówką. tylko tam nie było czujnika ciśnienia paliwa i ciężko to było wyłapać. lokalny warsztat wpakował nowy rozrząd, chyba wszystkie czujniki na silniku. nic nie pomogło. później zmiana wszystkiego na oryginały z renault. czyli spore koszty i dalej nic. miesiąc wcześniej był robiony kompletny serwis. okazało się, że filtr paliwa jest cały pordzewiały. właściciel pokazał mi fakturę z wyszczególniona pozycją filtr paliwa. tak się wkurzył, że poleciał z awanturą i chciał prawie pobić mechanika :D
 
Ostatnia edycja:

annanab

Początkujący
Dołączył
22.02.2025
Postów
6
Punktów
0
kajam się :) nie wiem jak to się stało...
ale na swoje usprawiedliwienie mam to, że padła mi klawiatura i wszystko kopiowałem myszką.

teraz na spokojnie: ctrl c, ctrl v
P0420 Wydajność systemu katalizatora poniżej progu
P0304 Cylinder 4 – wykryte wypadanie zapłonów
P1191 Ciśnienie paliwa - system - zakłócenia działania

już było kilka tematów o P1191:


ja bym od siebie prócz pompy dorzucił jeszcze
- czujnik ciśnienia paliwa- może szwankuje
- filtr paliwa- kiedy był wymieniany?

miałem kilka lat temu podobny przypadek z renówką. tylko tam nie było czujnika ciśnienia paliwa i ciężko to było wyłapać. lokalny warsztat wpakował nowy rozrząd, chyba wszystkie czujniki na silniku. nic nie pomogło. później zmiana wszystkiego na oryginały z renault. czyli spore koszty i dalej nic. miesiąc wcześniej był robiony kompletny serwis. okazało się, że filtr paliwa jest cały pordzewiały. właściciel pokazał mi fakturę z wyszczególniona pozycją filtr paliwa. tak się wkurzył, że poleciał z awanturą i chciał prawie pobić mechanika :D
Czujnik był wymieniany, a co do filtra nie mam pewności ale w tym momencie nie mam jak skontaktować się z mechanikiem
 

Arturb123

Początkujący
Dołączył
12.01.2017
Postów
15
Punktów
1
Miasto
Łódź
Problem masz z pompą, chodzi tylko na pompce z baku. Regeneracja niestety słaba, a to z winy konstrukcji tej pompy, też ostatnio to przerabiałem, rozłożyłem pompę złożyłem 20km było ok, po 20km braklo cisnienia- mówię ok może coś skopcilem, rozebrałem jeszcze raz- wszystko ok, złożyłem raz jeszcze i auto śmiga, ale co było powodem za drugim razem, że brakło ciśnienia ,to nie mam pojęcia
 

rajson

SuperMechanior
Dołączył
4.06.2018
Postów
217
Punktów
45
Wiek
36
Miasto
Łódzkie
WWW
www.siepomaga.pl
Panowie a ktoś zakładał pompę tłokową od f5r team? Może ktoś wyrazić jakąś opinie? Nowa pompa cena kosmiczna, regeneracje to zazwyczaj wymiana membran, które i tak zaraz siadają z zamiennika. Ciekawi mnie rozwiązanie z pompa tłokową czy zdaje to egzamin w z22yh
Założyłem pompę od F5R. Wszystko śmiga bardzo dobrze. Pompa wykonana bardzo ładnie. Auto jeździ bez problemów. Jedynie czas oczekiwania bardzo długi, szczerze mówiąc miałem już rezygnować z zamówienia ale w końcu przyszła. Ekipa F5R ma bardzo dużo zamówień stąd taki długi czas oczekiwania, ale warto poczekać bo używki z allegro nie zdają egzaminu, regeneracja też średnio chyba że mamy OEM membrany.
 

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
2194
Punktów
554
Wiek
34
Miasto
Okolice Krakowa
Jakby ktoś był ciekawy, to problem z pompą. Praktycznie świeżo po regeneracji, ładniutka, wyszkiełkowana albo malowana, nie wnikałem dokładnie. Filmiki gość wysłał, że naprawa fachowa, poszła 4-ro cyfrowa suma i lipa. Podstawiona sprawna używka i auto jeździ bez zająknięcia. Zobaczymy jak się facet ustosunkuje, jak będzie robił problemy to na pewno rzucę info kogo omijać szerokim łukiem.
 
Do góry Bottom