• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Opilki we filtrze oleju - BMW N55

xxxprzemo

Uczestnik
Dołączył
27.09.2016
Postów
35
Punktów
0
Miasto
Krakow
Witam

Chlopaki mam pytanie
jak czesto zagladacie do filtra oleju podczas wymiany oleju ? czesto znajdujecie tam jakies opilki? Napewno zawsze cos sie trafi, ale powiedzmy jaka jest tolerancja w nowszych silnikach BMW z Waszego doswiadczenia na dzien dzisiejszy?
Co myslicie o tych opilkach we filtrze? z czego te opilki moga byc? panewy czy cos innego?


Brokatu w oleju nie bylo, opilki raczej nie mialy tendencji przywierania do magnesu
Na ten moment ze silnikiem wszystko ok a jedynie ta ilosc opilkow jest zastanawiaja 20220518_111518.jpg

20220518_111632.jpg
 

Radmor

SuperMechanior
Dołączył
21.03.2019
Postów
1408
Porady
2
Punktów
399
Inni twierdzą, że zamki być muszą i to one trzymają panewkę. Zawsze ciekawiło mnie gdzie jest prawda
Sądzę że tu jest prawda gdzie są zamki w panewkach . Bywały takie przypadki gdzie obróciło panewki posiadające zamki ...to tym bardziej narażone na obrócenie są te bez zamków .
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
867
Punktów
186
Wiek
31
Miasto
Okolice Krakowa
ZAMKI PANEWEK NIE TRZYMAJĄ! Niby fachowe forum, a z podstawami problemy. Co do N55 z tematu - jak masz powyżej 150tyś km to panewki wymieniłbym profilaktycznie.

Jeśli chodzi o filmiki z tego kanału do którego link był wstawiony, to merytorycznie dramat. BMW nie przewiduje szlifu tego wału na czopach korbowodowych, więc najprawdopodobniej są one azotowane. Kolejna sprawa - szlifiernia, która robi jeden czop w nadwymiar? Serio? No i już kwintesencja to nie sprawdzenie luzu montażowego panewek po szlifie. Rozkminy o zasyfionej chłodnicy oleju, a rażące błędy popełnione już u podstaw.
 

Radmor

SuperMechanior
Dołączył
21.03.2019
Postów
1408
Porady
2
Punktów
399
Tu masz rację ...zamki służą do czego innego (bardziej a może przede wszystkim ) aby ustalić położenie panewki we właściwym miejscu względem otworu olejowego w wale . Niemniej jednak zamek stanowi również zabezpieczenie przed obróceniem półpanewki .
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
867
Punktów
186
Wiek
31
Miasto
Okolice Krakowa
Zamek nie stanowi żadnego zabezpieczenia, z uwagi na to jak zachowują się zużyte panewki i jaki jest mechanizm ich obracania się.
 

nanab

SuperMechanior
Dołączył
25.09.2020
Postów
1014
Punktów
260
Wiek
31
Miasto
Bydgoszcz
Mnie w szkole nauczyciel tłumaczył, że panewki się "rozpierają" przy skręcaniu korbowodu i nie obracają się dzięki tarciu. Inni twierdzą, że zamki być muszą i to one trzymają panewkę. Zawsze ciekawiło mnie gdzie jest prawda
Zamek służy tylko do ustawienia panewki przy montażu, po skręceniu odpowiednim momentem samo tarcie ją trzyma. Skręć kiedyś jakiś złomowy korbowód, wkręć w imadło, weź młotek, przecinak i spróbuj ją obrócić chociaż o ułamek milimetra, prędzej ją cała wydłubiesz tym przecinakiem-tarcie jest mocniejsze niż wytrzymałość materiału.
 

xxxprzemo

Uczestnik
Dołączył
27.09.2016
Postów
35
Punktów
0
Miasto
Krakow
Tak znam opinie "naczelnego nosacza" na temat silnikow z serii "N", ze sa to silniki z gownolitu, pewnie jest w tym duzo prawdy. Ale trzeba wziac tutaj pod uwage takie rzeczy jak np. wtrysk bezposredni, pdwyzszona temperatura pracy silnika, spalanie stukowe, sotoswanie niewlasciwego paliwa lub niskiej jakosci, niskie obroty silnika, duze moce uturbionych silnikow i obciazenia na korby, interwaly olejowe, jakosc stosowanego oleju etc... Na to wszystko mamy posredni lub bezposredni wplyw.
Niemniej panowie jak zapewne wiecie ze swojego doswiadczenia to coraz mniej jest prawdziwej "idioto odpornej" motoryzacji... i tu juz nie ma co rozpatrywac samych silnikow BMW wg mnie... pracujecie przy tym to wiecie... niemniej osiagow nie tylko na papierze ale przede wszystkim dynamiki i przyspieszenia dzisiejszym silnikom "nowej ery" nie mozna odmowic.
Odnoszac sie do samej serii silnikow N to niestety strzelam, ale pewnie minimum polowa plus minus silnikow w jezdzacych bmkach to seria "N" na ten moment, a ze to "delikatna" seria lub tez wplyw maja posrednio wszystkie te rzeczy o ktorych napisalem powyzej, to psuc sie musi... Czy nastepczyni czyli seria "B" okaze sie lepsza od N to sie okaze... juz coraz wiecej na temat tej serii wiadomo i wcale tak kolorowo takze nie jest.

Co do podstawowej wiedzy na temat tego czy zamki trzymaja panewki czy sa rozpierane to jest jak ze wszystkim. Trzeba sie edukowac nieustannie a ilosc wiedzy z kazdej dziedziny ktora nas otacza i zderzamy sie z tym wszystkim jak czastki w wielkim zderzaczu hadronow rosnie na potege. Temat morze... Pytanie czy wszystkim nam starczy czasu? mozna dyskutowac bez konca i to jest z tym tak jak z ludzmi, nie ma ludzi wszystkowiedzacych oraz ludzi nie zastapianych. Jak dla mnie napewno plus za odwage proby zaistnienia na internetach i krecenia filmikow :) Nie kazdy do tego sie nadaje.


Ale zeby nie produkowac offtopa to wroce do najwazniejszego dla mnie zagadnienia. Mianowice zapytalem tutaj Was, majacych wiedze i doswiadczenie wieksze ode mnie, jak sprawa na ten moment wyglada w silnikach serii N55 lub innych tego podobnych. Czy widok opilkow we filtrze to teraz standart czy jednak juz zdecydowanie "czerwona lampka". Niejednokrotnie znajdowalem "jakies" opilki we filtrze w silnikach starszej generacji, ale zwykle nie w tej ilosci co tutaj co mnie mocno zaniepokoilo i zaciekawilo, a przebieg auta to 85 tys km. Interwaly olejowe o ktorych wiem, byly powiedzmy pod gorna granice rozsadku czyli okolo 12-15 tys km. Na oko w oleju brokatu nie bylo widac, widzialem oleje w ktorych bylo duzo plywajacego w zawiesinie brokatu a opilkow powiedzmy na caly filter byly 3 moze 5... a auta jezdza :) moze inaczej to ujme, jeszcze jezdza :)
 

MS Serwis

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.07.2016
Postów
1919
Punktów
477
Miasto
Gorzów Wielkopolski
WWW
www.ms-bmw.pl
Czy widok opilkow we filtrze to teraz standart czy jednak juz zdecydowanie "czerwona lampka"
Z mojego doświadczenia opiłki w silnikach benzynowych serii N to raczej pierwszy sygnał do działania. Nie wróży to nic dobrego w dłuższej perspektywie. W slinikach serii N z bezpośrednim wtryskiem i z elektryczną regulacją ciśnienia oleju, w Ista masz specjalną procedurę sprawdzenia wydajności układu smarowania. Po tym możesz wyciągnąć jakiekolwiek wnioski czy układ smarowania jest wydajny czy są już zbyt duże luzy.
 

xxxprzemo

Uczestnik
Dołączył
27.09.2016
Postów
35
Punktów
0
Miasto
Krakow
w Ista masz specjalną procedurę sprawdzenia wydajności układu smarowania. Po tym możesz wyciągnąć jakiekolwiek wnioski czy układ smarowania jest wydajny czy są już zbyt duże luzy.

Czy moglbys napisac gdzie odnajde ta procedure w ISTA? Jesli dysponujesz jakims screenem to jak mozesz to zamiesc a jak nie dasz rady to trudno bede lecial po procedurach to moze odnajde :)
 

xxxprzemo

Uczestnik
Dołączył
27.09.2016
Postów
35
Punktów
0
Miasto
Krakow
Niestety nie odnalazlem tej funkcji o ktorej pisales dotyczacej sprawdzenia wydajnosci ukladu smarowania...
Swiadczy to o tym ze albo sterownik tego nie obsluguje albo mam stara wersje ista. Od ktorej wersji isty ta funkcja sie pojawila?
 

Załączniki

  • 20220522_203414.jpg
    20220522_203414.jpg
    2,5 MB · Wyświetleń: 8
  • 20220522_203428.jpg
    20220522_203428.jpg
    2,6 MB · Wyświetleń: 8
  • 20220522_203438.jpg
    20220522_203438.jpg
    3,2 MB · Wyświetleń: 8

xxxprzemo

Uczestnik
Dołączył
27.09.2016
Postów
35
Punktów
0
Miasto
Krakow
Nie wiem, ja korzystam online to cały czas jest najnowsza. Jak znajdę chwilę to zobaczę jak to się dokładnie nazywa.
Ok to jak znajdziesz chwile to popatrz. Chcialbym przetestowac i sprawdzic cisnienie oleju.

Wczoraj na spokojnie podszedlem jeszcze raz do tematu. Poczatkowo podczas wymiany oleju zlekcewarzylem widok kol zebatych czyli zespolu regulacji walkow rozrzadu. Przyswiecilem latarka jeszcze raz i przyjrzalem im sie dokladnie.... okazuje sie, ze widac slady zurzycia w miejscu gdzie pracuje lancuch.
Co myslicie na ten temat? Rozciagniety lancuch? Brak bledow, silnik pracuje rowno i cicho. Lancuch wydaje sie byc odpowiednio napiety.
Prace silnika mozna ocenic na dobra sprawe dopiero po wstepnym rozgrzaniu z racji ze jest to pelna wersja mperfomance i na zimnym starcie silnika mocno wszystko jest zagluszone przez dosc glosny wydech.

20220521_135903.jpg
20220521_144145.jpg
20220521_144257.jpg
 

Radmor

SuperMechanior
Dołączył
21.03.2019
Postów
1408
Porady
2
Punktów
399
Co myslicie na ten temat? Rozciagniety lancuch?
W powiększeniu widać dokładnie ślady zużycia kół zębatych . Na pewno w perspektywie czasowej degradacja się pogłębi i będzie to odczuwalne dla pracy silnika . Oczywistym jest iż łańcuch wraz z kołami się zużywa więc wymiana jest nieunikniona . Zapewne dobrze jest jeżeli zostanie do wykonane w porę a nie po czasie .....bo lekceważenie rozrządu bywa bardzo kosztowne . Pytanie ..ile ten rozrząd ma przejechane km. ??
 

xxxprzemo

Uczestnik
Dołączył
27.09.2016
Postów
35
Punktów
0
Miasto
Krakow
No tak faktycznie nie podalem wczesniej przebiegu... noi to jest najsmieszniejsze bo przebieg zaledwie to niecale 90 tys km.... rok produkcji auta to pazdziernik 2015

Teraz zastanawiajace jak czesto w tych silnikach jest taki sam fucckuup a nikt tego nie sprawdza a jezdzi i jezdzi az jest juz za pozno
 
Do góry Bottom