1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Opony na tył, czy przód? samochód przednionapędowy

Dyskusja w 'Wulkanizacja, felgi, koła, opony' rozpoczęta przez użytkownika RolligstonVC, 27-09 20.

  1. RolligstonVC

    RolligstonVC Nowy

    Offline
    Dołączył:
    6-09 20
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Witam wszystkich serdecznie. Ostatnio byłem u mechanika i okazało się, że komplet opon na tył był już w takim stanie, że po prostu trzeba było je zdjąć, mechanik miał dwie swoje opony (sprzedał mi) i założył na tył, gdzie były poprzednie zużyte. No i powiedziałem o tym komuś i nagle burza... Jak to tak co za mechanik zakłada na tył dobre opony, skoro to samochód przednionapędowy, to tam się zakłada lepsze opony, niż na tył.

    Pytanie do ekspertów, samochód jest przednionapędowy na przód były ok, na tył były zajechane, to powinien mi założyć je na tył? czy zdjąć z przodu i założyć te lepsze na tył?
    Proszę o sensowną wypowiedź.

    Pozdrawiam!
     
  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    11 836
    Docenione treści:
    6 202
    Miasto:
    turek
    4 opony mają być dobre. koniec tematu.
     
  3. RolligstonVC

    RolligstonVC Nowy

    Offline
    Dołączył:
    6-09 20
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    To napewno prawda, ale mi chodzi jednak o to co zrobiłem aktualnie, ja wiem że trzeba 4 opony do wymiany, ale akurat prosiłbym o odpowiedź co do tematu i do sytuacji.
     
  4. nanab

    nanab Nowy

    Offline
    Dołączył:
    25-09 20
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    14
    To zależy czy w drzewo za zakrętem wolisz uderzyć przodem czy bokiem.
     
    arni_poznań, alf28 oraz toomii76 lubią to.
  5. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    5 146
    Docenione treści:
    1 395
    Miasto:
    Kaczory
    Ja zawsze mowie, ze sa dwie szkoly, a wybor zalezy od klienta.
    1. Zakladamy lepsze na przod poniewaz:
    -jest to os napedowa
    -przod skreca
    -przod mocniej hamuje
    -latwiej wyprowadzic auto z poslizgu, mniejsze ryzyko aquaplaningu
    2. Zakładamy lepsze na tył ponieważ:
    -zapobiega to obróceniu auta podczas pokonywania zakrętów
    -tyl jest lzejszy wiec wymaga lepszej przyczepnosci.

    Ja osobiscie w obu swoich autach zakladam lepsze na przod. A mam RWD i FWD.
     
    RolligstonVC lubi to.
  6. RolligstonVC

    RolligstonVC Nowy

    Offline
    Dołączył:
    6-09 20
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Okej, czyli jak założone są na tył, bo to hatchback - czyli nie ma jakiejś tam kolosalnej różnicy do to tego, tak?
    A słuchajcie może być tak 2 opony na tył zimówki, a na przód 2 letnie? czy to błąd?
     
  7. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    5 713
    Docenione treści:
    2 020
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Dlaczego tyle kombinujesz?
     
  8. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    5 146
    Docenione treści:
    1 395
    Miasto:
    Kaczory
    Na zime dalbym zimowe na przod.
    Oczywiscie w twierdzeniu "lepsze na tyl" nie oznacza, ze z przodu moga byc łyse.
     
  9. RolligstonVC

    RolligstonVC Nowy

    Offline
    Dołączył:
    6-09 20
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    @UP do dwóch panów

    Nie kombinuje, hahaha :D po prostu zwykłe zapytanie, czy samochód może jeździć na zimówkach (tył) a letnie na przód - i czym to się charakteryzuje.

    U mnie na przodzie opony mają bieżnika tyle ile powinny mieć, tylko teraz mi wpadły te dwie i zastanawiam się, czy ma jakaś tam zasade, że lepsze opony na tył, a gorsze przód, albo na odwrót. Te nowe opony co mam dwie sa oczywiście w lepszym stanie, niż te co mam na przodzie, ot pytanie czy gorsze tył, lepsze przód - przy przednionapędowcu.
     
  10. Psikuta1994

    Psikuta1994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-05 20
    Postów:
    284
    Docenione treści:
    42
    Lepsze na przód.
     
  11. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    11 836
    Docenione treści:
    6 202
    Miasto:
    turek
    ja tam wolę przodem uderzyć.
     
    Psikuta1994 lubi to.
  12. Psikuta1994

    Psikuta1994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-05 20
    Postów:
    284
    Docenione treści:
    42
    jak jest już zamiar uderzenia to lepiej jakieś dobrze zużyte założyć a dobre w garażu schować, auto na żyletki przynajmniej z starymi oponami trafi.
     
  13. RolligstonVC

    RolligstonVC Nowy

    Offline
    Dołączył:
    6-09 20
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    A jak już tak rozmawiamy o oponach, to co polecacie tak w miarę przystępnie cenowo letniaczki raczej na przyszły sezon, rozmiar 16.
    I na co patrzyć przy wyborze opon? ile takie "nówki" opony potrafią wytrzymać, mówimy o sezonie letnim :) pokonując może przy dobrych wiatrach 10 km tys na rok :p
     
  14. Psikuta1994

    Psikuta1994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-05 20
    Postów:
    284
    Docenione treści:
    42
    Ostatnio Tigary się sprawdzają całkiem fajnie, nie żebym reklamował, ale klienci nie narzekają, sporo osób przerzuca się u nas z Michelin na Tigar, ja mało jeżdżę rocznie max 8k to nie jestem w stanie na własnym przykładzie coś o nich powiedzieć ale jeśli klientom pasują to chyba coś tam jest na rzeczy.
     
  15. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    5 146
    Docenione treści:
    1 395
    Miasto:
    Kaczory
    Rozpisalem sie o tym wyzej.
    Wg przepisow jest to 1.6mm wiec...
    Zeby bylo ok to wg mnie opony nie powinny miec wiekszej roznicy wysokosi bieznika niz 30%.
     
  16. RolligstonVC

    RolligstonVC Nowy

    Offline
    Dołączył:
    6-09 20
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    I właśnie tak jest, bieżnik jest ok w tych na przodzie. Gdzie kupujecie opony?
     
  17. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    5 146
    Docenione treści:
    1 395
    Miasto:
    Kaczory
    W hurtowniach jako klient hurtowy.
     
  18. RolligstonVC

    RolligstonVC Nowy

    Offline
    Dołączył:
    6-09 20
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Panowie - teraz taka dygresja od głównego tematu, posiadam Felgi aluminiowe (były prawdopodobnie srebrne, ale poprzedni właściciel, postanowił zmienić je na kolor czarny, chyba dość budżetowo, gdyż są wyraźne odpryski, prawie na jednej feldze nie ma około 30% lakieru czarnego :)

    Jak je odnowić i czy to trudny zabieg? czy lepiej usunąć ten lakier, który tak naprawdę odchodzi przy lekkim dociśnięciu felgi ;)

    Pozdrawiam!
     
  19. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    452
    Docenione treści:
    64
  20. ojek

    ojek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-07 16
    Postów:
    506
    Docenione treści:
    70
    Miasto:
    Węgrów
    Albo piaskować albo użyć żelu do usuwania powłok lakierniczych