• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Oporny Mercedes Sprinter 14’ om651 nie pali

danielo324

Nowy
Dołączył
25.01.2021
Postów
3
Punktów
0
Witam,
Kupiłem na własne potrzeby z Niemiec Sprintera 316Cdi 651 z wyrzuconą korbą bokiem, kupiłem regenerowany słupek, przerzuciłem graty, przeprowadziłem odpowiednią procedurę zalania olejem. Wtryski w te same miejsca aby nie trzeba kodować. I problem następujący auto nie pali bez samostartu, jak zapali na plaku chodzi w miarę równo lecz w czasie jazdy wyrzuca błąd za niskie ciśnienie paliwa na szynie i wchodzi w tryb awaryjny. Manometr w szynie pokazuje przy kręceniu rozrusznikiem 210 bar na odpietych wtyczkach wtryskiwaczy. Dzisiaj zawiozłem do sprawdzenia wtryski, podobno delphi lubi się zawiesić. Jak myślicie czy raczej coś innego?
 

dk899

Początkujący
Dołączył
27.01.2021
Postów
6
Punktów
1
Miałem taki sam problem w cdi , spróbuj na początku sprawdzić filtr paliwa , u mnie był wadliwy
 

danielo324

Nowy
Dołączył
25.01.2021
Postów
3
Punktów
0
A więc wtryski złom, podobno wszystkie leją przelewem jak szalone. Teraz pytanie mam do was czy mogę zastąpić a6510703087 jakimś innym numerem? czy musi być ten? Jeśli ktoś ma dostęp do jakiegoś katalogu będę bardzo wdzięczny
Pozdrawiam, dk899 filter teraz i tak muszę zmienić ;P najgorsze to to co mogło je wszystkie zabić? Czy moje nieudolne odpowietrzanie czy jakieś opiłki :/
 

kamcio91

Bywalec
Dołączył
24.06.2018
Postów
46
Punktów
7
Wiek
29
Miasto
Łódź
Delphiego często zabija nieudolne odpowietrzenie, zaworki się zacierają.
 

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2749
Punktów
947
Miasto
Radom
Na przykład tego. Ale pomijając słownictwo, wszystkie sterowniki silników zasilanych układami CR są tak zaprogramowane aby nie wyzwalały otwarcia wtryskiwaczy zanim w szynie paliwowej ciśnienie nie przekroczy jakiegoś zadanego progu (około 200-400 bar, uzalerznione od kilku czynników) więc oświeć mnie jakim cudem pracują na sucho?
 

ThinkPad

SuperMechanior
Dołączył
19.09.2015
Postów
129
Punktów
14
Miasto
UK
Ale pomijając słownictwo, wszystkie sterowniki silników zasilanych układami CR są tak zaprogramowane aby nie wyzwalały otwarcia wtryskiwaczy zanim w szynie paliwowej ciśnienie nie przekroczy jakiegoś zadanego progu (około 200-400 bar, uzalerznione od kilku czynników) więc oświeć mnie jakim cudem pracują na sucho?
Dokładnie tak mówi literatura, ale podobno system delphi zasila wtryski nawet bez odpowiedniego ciśnienia. Nie doczytałem nigdzie takiej informacji w żadnej z książek o układach CR, ale padło to stwierdzenie już klika razy na tym forum.
 

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2749
Punktów
947
Miasto
Radom
To dlaczego silniki nie odpalają kiedy wtryski przelewają lub regulator niesprawny?
Automatyczne połączenie postów:

ale padło to stwierdzenie już klika razy na tym forum.
Ksiądz w kościole też opowiada brednie, i co, mam w nie wierzyć? Każdy ma teorie na swoje potrzeby.
 
Ostatnia edycja:

ThinkPad

SuperMechanior
Dołączył
19.09.2015
Postów
129
Punktów
14
Miasto
UK
Nie twierdzę, że to w 100% prawdziwa informacja, ale jakoś tak się często składa, iż zawsze ludzie mają problem z wtryskami delphi. Jak to mówią w każdej plotce jest ziarno prawdy ;) No ale wiadomo, że najlepiej było by to sprawdzić na żywym organizmie.
 

kakus

Gaduła
Dołączył
26.09.2014
Postów
89
Punktów
14
Wiek
35
Dlatego w późniejszych modelach wstawiali boscha bo te delphi to były na 1/4 mili. Była akcja serwisowa i mercedes wymienił wtryski w 400 tyś silników w europie. Kolega pracujący w ASO mówił mi że ich rekord to gość wrócił GLK po przejechaniu 3 tyś km od odebrania auta z salonu i właśnie na wadliwe wtryskiwacze. Delphi trzeba wiedzieć jak odpowietrzyć bo się zaworki przycinają, koledze z 4 nowych wtryskiwaczy 3 chodziły a jeden się zawiesił - nawet z warsztatu nie wyjechał.
 

Daniel0515

SuperMechanior
Dołączył
29.11.2017
Postów
119
Punktów
14
Wiek
27
Miasto
UK
W dodatku problem z wtryskami Delphi jest jeszcze taki ,że po dłuższym użytkowaniu pojazdu 160tys km+ te wtryski zaczynają wypalać tłoki potem tłoki rysują tuleje i blok do roboty bądź do wymiany.Kiedy to się dzieje auto nie kopci ,jezdzi normalnie.Pewna osoba ,która zajmuje się regrneracja tych wtrysków powiedziala mi, że warto co 100tys km wrzucic je na maszynę by sprawdzić profilaktycznie jak pracują.
 

Krisza1

Nowy
Dołączył
1.03.2021
Postów
1
Punktów
0
Witam wszystkich.
Dziękuję za przyjęcie do grupy.
Czytam wasze posty i też mam problem. Mam Mercedesa Sprintera 906 316CDI z 2013 roku .Ten nieszczęsny OM651.
Auto z faktycznym przebiegiem 94 tysiące KM, czasem przez chwilę zadarzyło się że motor pracuje nie na wszystkie gary.
Ostatnio wyskoczył błąd, przypchany DPF. Podczas odjazdu od mechanika mocniej ruszyłem na jedynce i nagle poczułem że go dusi za chwilę silnik zgasł i typowy objaw jak by go złapało na wale, nie chciał obrucić. Po postoju zapalil jak dawniej nawet nic nie stuka , lecz wolę nim nie jeżdzić aby nie narobić bajzlu.
Być może to wtryski ? Co myslicie o tym przypadku
 

Piotr_Ł

Bywalec
Dołączył
23.02.2018
Postów
69
Punktów
12
Miasto
Lublin
czas odjazdu od mechanika mocniej ruszyłem na jedynce i nagle poczułem że go dusi za chwilę silnik zgasł i typowy objaw jak by go złapało na wale, nie chciał obrucić. Po postoju zapalil jak dawniej nawet nic nie stuka , lecz wolę nim nie jeżdzić aby nie narobić bajzlu.
Być może to wtryski ? Co myslicie o tym przypadku
Wróciłeś do mechanika, żeby podpiął jakiś komputer diagnostyczny? Pasowało by odczytać jakieś błędy ewentualnie parametry bieżące wtedy będziemy mogli coś myśleć o tym przypadku.
 

sulej013

SuperMechanior
Dołączył
29.01.2014
Postów
547
Porady
1
Punktów
68
Wiek
28
Miasto
Xxx
Może faktycznie coś tam w wydechu stoi bokiem...
 
Do góry Bottom