1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Półoś tylna e46 320d a luz? czy tak ma być?

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika DwaLitry, 26-09 20.

  1. DwaLitry

    DwaLitry Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-01 19
    Postów:
    78
    Docenione treści:
    0



    Dodam może tyle,że są to półosie z e46 320d m47n gdzie z nie można dokupić przegubu zewnętrznego ani wewnętrznego tylko całe półosie,ale zewnętrzny da się rozberać poprzez nacięcie obudowy przecinakiem i podważanie w koło śrubokrętem a przy montażu hylomar+ zaklepanie w koło bo fabrycznie są ściskane czy jak tam


    Pytanie takie bo półosie w bmw mają w większości luz na Wieloklinie.Tzn na wieloklin wchodzi taki pierścień który ma rowki i jak są wytarte frezy w pierścieniu lub na ośce to potem pierścień stuka bo nie wchodzi już ciasno i lata.. to raz tego można się pozbyć kupując drugą półoś i z niej przełożyć sobie pierścień bo wtedy jest szansa,że z tamtej będzie mniej wyrobiony i spasuje (tak mi się udało jedną półoś złożyć) pierścienie na dębowo stoją i ciasno sobie wchodziły ale w przypadku tego co na filmie pokazuje to tak jest nas trzech przegubach..
    czyli w położeniu między wsuniętym a wysuniętym słychać to co na filmie i nie wiem czy tak ma być.Sprawdzałem 3 przeguby.Jeden mam mój który ma zbity gwint drugi z allegro i trzeci mój z lewej półosi i kazdy tak sobie chodzi.Nie chodzi to wieloklin.
     
  2. DwaLitry

    DwaLitry Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-01 19
    Postów:
    78
    Docenione treści:
    0
    panowie podpowie ktoś?
     
  3. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 446
    Docenione treści:
    2 237
    Tak ma być...bo do środka się pakuje smar z pakułami i trocinami i luz znika...:)
     
  4. DwaLitry

    DwaLitry Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-01 19
    Postów:
    78
    Docenione treści:
    0
    pytam poważnie :( czy tak ma być czy przegub do wyrzucenia skoro na trzech jest tak samo
     
  5. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 446
    Docenione treści:
    2 237
    Przede wszystkim to na tym twoim dziele filmowym ch..uja widać...
    Opisać też nie potrafisz po ludzku problemu...
    To jak ty chcesz właściwej odpowiedzi...???
     
  6. DwaLitry

    DwaLitry Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-01 19
    Postów:
    78
    Docenione treści:
    0
    od 0:26 widać to o co mi chodzi.To co mówię pomiędzy wsuniętym a wysuniętym i to takie jak by uderzenie co ruszam.Nawet jak inny wsadziłem przegub w sumie tak jak pisałem trzy sztuki mam to każdy tak się zachowuje
     
  7. DwaLitry

    DwaLitry Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-01 19
    Postów:
    78
    Docenione treści:
    0
    mi chodzi właśnie o to co na filmie pokazałem od 0:26 sekundy.Takie jakby stukanie,które słychać na filmie.Ale tak jak wspominałem mam trzy przeguby zewnętrzne i każdy jak sobie przymierzyłem tak jak na filmie to każdy tak się zachowuje.. nie ma tak,że ile bym nie wyciągnał czy schował przegub to stoi na dębowo.Na dębowo stoi jak jest schowany i maksymalnie wysunięty tutaj ale pomiędzy tym schowaniem a wysunięciem słychać to jakby hmm kulka w w swoim gnieździe się poruszała prawo lewo

    i nie wiem czy jeśli przegub jest nowy lub regenerowany przez LOBRO to nawet nie drgnie?
     
  8. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 446
    Docenione treści:
    2 237
    Załóż przegub i przyspawaj do półosi...i problem z głowy...:)
     
  9. DwaLitry

    DwaLitry Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-01 19
    Postów:
    78
    Docenione treści:
    0
    ale mi nie o to chodzi.To,że przegub ma pracować to wiem.Ale przegub nie powinien mieć luzu osiowego czyli tak jak na filmie nie powinno dać się ruszyć.Pytam tutaj na forum bo to forum mechaników i nie jeden z was miał różne przeguby w ręku dlatego na podstawie filmiku chciałem tylko uzyskać odpowiedz czy takie ruszanie (osiowe) jak na filmiku to już przegub będzie stukał?
     
  10. DwaLitry

    DwaLitry Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-01 19
    Postów:
    78
    Docenione treści:
    0
    Pomoże ktoś? i spytam was jeszcze do bmw występują półosie cienkie i grube.Co jeśli np półoś cienka do mojego auta regenerowana przez lobro nie występuje a jedynie występuje ta do skrzyni automatycznej a różni się ona tylko od cienkiej grubością ośki? bo reszta każdy jeden wymiar jaki ma jest taki sam.. na forum bmw jedna osoba pisała,że grube półosie są w środku puste a cienkie pełne więc teoretycznie która znosi większe obciążenia?
     
  11. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    5 141
    Docenione treści:
    1 394
    Miasto:
    Kaczory
    Pusta jest mocniejsza.