1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Pęknięty blok Iveco Dailly

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Sosna91, 5-08 18.

  1. Sosna91

    Sosna91 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    5-08 18
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Czesc,

    Zakupilem Iveco Daily z 89r furgon jako kamper, auto z wloch sprowadzony 3 lata temu, ogolnie igla jak na rok bo nie byl wołem roboczym, zrobilem 200km bezproblemowo i wzialem sie za remont, zmienilem kompletny rozrząd, pompa wody, i termostat bo byl oryginalny ktory trzymal ciagle 60stopni, w upale 30stopni w korku stalem godzine doszlo raz do 70,

    remont sie powiódł lecz zaczelo ubywac plynu, w koncu trzymal temperature 82stopnie ktorej nie mial od dawna a moze to to ze byla woda, stal 3lata w kraju przez handlarza i wody nie zmienil na plyn tego nie wiem, szukalem wycieku troche bo z lewej strony pod kolektorami slabo widac a skapuje pod rozrusznikiem. jednak znalazlem wyciek z przodu nad alternatorem, widac na zdjeciu

    jestem 2000km od polski teraz na wczasach nim, jak jechalem to ubywalo coraz bardziej pod koniec 2l na 100km, teraz to bedzie z 5 bo saczy mocno, musze zrobic to, pytanie

    jak i co polecacie, jakis spaw na zimno? jaka firma itp? moze byc z polski to mi ktos wysle 3-5dni i dojdzie.

    jak to wyczyscic, szczotka czy na wiertarke nalozyc cos, i skoro to w bloku taka rynna jakby to jak nawale za duzo i calkiem przelot zalepie pod spodem? co wtedy?

    <a href=https://zapodaj.net/d39f9888422f5.jpg.html>38498465_263621910911737_7490103796614299648_n.jpg</a>[​IMG]
     
  2. art234

    art234 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    17-05 14
    Postów:
    730
    Docenione treści:
    184
    Miasto:
    Chorzów
    Wymontuj termostat jedź bez i nie będzie ubywać tyle płynu , silnik nie będzie dogrzany ale i nie będzie ciśnienia w układzie chłodzenia ,chyba że masz jak to pokleić tam na miejscu
     
  3. Sosna91

    Sosna91 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    5-08 18
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    cisnienia i tak nie ma przez tą dziurę, nawet na postoju robi kap kap tylko wolniej. Niestety dziura jest dalej niz na zdjeciu w miejscu praktycznie nie dostepym, wzialem sie za robote na ulicy, zdjalem pas przedni chlodnice, nagrzewnice wszystkie węze. wydech od kolektora i wtedy udalo mi sie wsunac reke na tyle aby wyczyscic blok pod kolektorem przy samej skrzyni, kapie tam,
    Okazuje sie ze byl juz spawany, hanlarz spawał blok pewnie po tym jak nei sposcil wode na zime, Wysłano mi z polski CX-80 spaw na zimno ale niestetyn problem jest to ze nie da sie sposcic wody do zera i ciagle tam kapalo przez co po nalozeniu spawu i tak woda sie wydostawalo, po 40min od nalozenia nawalilem jeszcze bialego silikonu i docisnalem kawalkiem gumy. Jutro sie okaze na ile pomoglo.

    silikon bialy do 80 stopni wytrzymuje, temp cieczy 83stopni ale bloku za to juz wyzsza. chyba ze ten spaw jak sie sciagnie to cos pomoze, schnie do 15h.
     
  4. hiwat

    hiwat Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    2-07 15
    Postów:
    427
    Docenione treści:
    104
    Miasto:
    Tarnów
    jak zdecydujesz zasrać sobie układu chłodzenia to stp do uszczelniania chłodnic ... ale jestem ostatni żeby ten środek polecać ... ale sytuacja jest awaryjna a ten środek do takich sytuacji... jeśli wyciek nie jest duży to wolał bym wodę dolewać i dojechać do kraju.
    http://www.stp.eu/pl-pl/produkty/konserwacja/uszczelniacz-chlodnicy
    Powodzenia :)
     
    Ostatnio edytowano: 12-08 18
  5. Sosna91

    Sosna91 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    5-08 18
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    wyciek jest duzy, ok 2-3l na 100km na autostradzie a stojac w korku wiadomo wiecej, cale szczescie ze to kamper to mam zapas 100l wody i moge dolewac,

    Ten specyfik procz chlodnicy potrafi zatkac tez wyciek z bloku?
     
  6. art234

    art234 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    17-05 14
    Postów:
    730
    Docenione treści:
    184
    Miasto:
    Chorzów
    Tak i nagrzewnice też

    Gdzie ty stoisz?
     
  7. hiwat

    hiwat Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    2-07 15
    Postów:
    427
    Docenione treści:
    104
    Miasto:
    Tarnów
    Wszystko potrafi zatkać .. nawet węże gumowe ;) ... i nagrzewnicę też .. więc potem płukanie układu i to porządne więc się przygotuj ;) ... więc jak 2-3 litry na 100 to lej wodę i tyle