• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

P2032 Opel Insignia

ŁysyGdańsk

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.09.2021
Postów
105
Punktów
10
Wiek
38
Miasto
Gdańsk
Cześć, pacjent Insignia 2.0 cdti 118Kw. Wyskakuje błąd P2032 napięcie za niskie i nie daje się skasować. Podmieniany czujnik temperatury spalin na nowy, przetrzepałem wiązkę, do sterownika jest przejście. Raz udało mi się skasować błąd- jak miernikiem sprawdzałem przejście kabla do masy to na chwilę zapiszczał że jest przelot i po ułamku sekundy przestał piszczeć. Błąd się skasował-podpinam nowy czujnik i znowu to samo. Napięcie mierzone na obu kablach z minusem na aku 12V, mierzone między sobą 1.4V-takie też pokazuje sterownik a temperaturę -40. Komputer uwalony? Drugi błąd skasował się bez problemu.
 

Załączniki

  • IMG_20220819_130230.jpg
    IMG_20220819_130230.jpg
    416,2 KB · Wyświetleń: 31

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
1042
Punktów
224
Wiek
32
Miasto
Okolice Krakowa
Jak nie masz przejścia na jednym kablu, to jak Ty chcesz, żeby cokolwiek pokazywał?
 

ŁysyGdańsk

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.09.2021
Postów
105
Punktów
10
Wiek
38
Miasto
Gdańsk
Po czym wnosisz że nie ma przejścia? Mierzyłem między wtyczką czujnika a sterownikiem i oba przewody mają przejście..
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
1497
Porady
1
Punktów
365

ŁysyGdańsk

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.09.2021
Postów
105
Punktów
10
Wiek
38
Miasto
Gdańsk
Żarówką nie sprawdzałem, miernik zapiszczał na chwilę jakby coś w sterowniku zaskoczyło po podaniu masy do masy :) -najpierw sprawdzałem masy przy podpiętych kostkach do sterownika. Przy odłączonych kostkach sprawdzając kable na przejście, wszystko jest ok. Doszedłem też do tego że miernik pokazuje połączenie na jednej żyle od tego czujnika temperatury spalin z kostką od zaworu N75 (?) od turbo i czujnikiem ciśnienia oleju. Sorry jeśli piszę niezrozumiale ale w zasadzie nie jestem specjalistą od elektroniki ale szef by chciał żeby tak było :) Z nieco bardziej ogarniętym w elektronice ziomkiem doszliśmy do wniosku że to wina sterownika, a jeszcze tu na forum kolega napisał że najprawdopodobniej to ster a raczej luty w nim. W każdym razie wyjąć w tym wozie komputer to 25 sekund więc po prostu go wyciągnę i dam komuś do sprawdzenia.
 

ŁysyGdańsk

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.09.2021
Postów
105
Punktów
10
Wiek
38
Miasto
Gdańsk
Jeżeli jest podane na niego napięcie ze sterownika to musi być +/- ? Czy nie? Czy + i + da się zmierzyć 1.4V? :)
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
1042
Punktów
224
Wiek
32
Miasto
Okolice Krakowa
Google ----> Jak działa termopara ----> Wnioski

Jakiej firmy ten czujnik kupiłeś? Sprawdzałeś miernikiem czy w ogóle ma przejście?
 

ŁysyGdańsk

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.09.2021
Postów
105
Punktów
10
Wiek
38
Miasto
Gdańsk
Po odpięciu wtyczki sterownik nie widzi że cokolwiek się zmieniło. Nowe czujniki były dwa, Delphi i jakiś badziew. Zero reakcji ze strony komputera..
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
1497
Porady
1
Punktów
365
jeszcze raz się spytam o schemat...
albo łysygdańsk szukaj- bo tobie najbardziej zależy :) albo proś innych o pomoc. i może ktoś się zlituje i podrzuci
 

ŁysyGdańsk

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.09.2021
Postów
105
Punktów
10
Wiek
38
Miasto
Gdańsk
Można zamknąć temat. Podmiana sterownika i klon wsadu nic nie dał, padła decyzja na PDF off.. :)
 
Do góry Bottom