• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Panda II 1.1 z LPG problem na zimnym

Kosib

Bywalec
Dołączył
7.02.2018
Postów
63
Punktów
1
Wiek
37
Miasto
Słomniki
Panowie proszę o pomoc. Może a raczej na pewno jak zwykle podpowiecie. Odpala od strzała i gaśnie, po dwóch trzech razach trzyma obroty ale już po dotknięciu gazu gaśnie. Po kilkunastu sekundach naciskając powoli gaz wchodzi na obroty ale jak da się gwałtowniej gaz to gaśnie lub dławi się szarpie, strzela przy tym kopci ostrym dymem. Po kilku minutach im cieplejsza tym lepiej, Na ciepłym dobrze. Podmienione wtryski, czujnik temperatury sprawdzany, ciśnienie paliwa sprawdzane, MAP sensor nowy, świece nowe. Przepustnica czyszczona. P0172-Obwód sondy lambda-mieszanka zbyt bogata po dłuższej jeździe wyrzuca.
 

szary1977

SuperMechanior
Dołączył
25.01.2012
Postów
129
Punktów
2
Wiek
44
Miasto
Krupski Młyn
Albo ta sonda coś miesza albo parametry są mylne i go zalewa. Lecz jak jest zimny to ma sztywną mapę więc sonda raczej nic do tego niema. Na zimnym silniku powinieneś mieć otwartą pętle sondy lambda, a jakie masz parametry jak silnik jest zimny?
 

sulej013

SuperMechanior
Dołączył
29.01.2014
Postów
1005
Porady
1
Punktów
149
Wiek
29
Miasto
Xxx
Sprawdź wiązkę lpg i czy kolektor ssący nie jest gdzieś popekany i szczelny
 

Kosib

Bywalec
Dołączył
7.02.2018
Postów
63
Punktów
1
Wiek
37
Miasto
Słomniki
Kolektor sprawdzałem ale przejże jeszcze dokładnie. A z wiązką o co dokładnie chodzi?
 

szary1977

SuperMechanior
Dołączył
25.01.2012
Postów
129
Punktów
2
Wiek
44
Miasto
Krupski Młyn
Jak masz połączone wtryski z sterownikiem LPG? Jak na luty to wypnij wtyczkę sterownik z LPG i musisz zrobić zworki na wtryski żeby całkowicie wykluczyć LPG i jakie masz podciśnienie na biegu jałowym no i pozostałe parametry
 

Kosib

Bywalec
Dołączył
7.02.2018
Postów
63
Punktów
1
Wiek
37
Miasto
Słomniki
Ok zbieram pomysły i będę sprawdzał jak wróci bo chwilowo oddałem auto.
 

Kosib

Bywalec
Dołączył
7.02.2018
Postów
63
Punktów
1
Wiek
37
Miasto
Słomniki
Koledzy a powiedzcie mi czy na takie zachowania silnika może mieć wpływ przepustnica ? Mam też opla Combo C 1.6 16V i ma podobne objawy i tam też próbuje walczyć z nim. Zastanawiałem się właśnie nad przepustnicą.
 

szary1977

SuperMechanior
Dołączył
25.01.2012
Postów
129
Punktów
2
Wiek
44
Miasto
Krupski Młyn
Może być przepustnica ale przede wszystkim sprawdzić parametry auta podczas problemu bo napisałeś że w fiacie sprawdziłeś czujnik temperatury ale sprawdziłeś w parametrach auta czy na oporność?
 

Kosib

Bywalec
Dołączył
7.02.2018
Postów
63
Punktów
1
Wiek
37
Miasto
Słomniki
Koledzy podmieniłem tą przepustnice bo akurat miałem takie auto na warsztacie. Niestety to samo jest. Sądy chodzą z tym że ta druga skacze podobnie jak pierwsza od 0,1 do 1v czyli katalizator nie domaga? Błąd po kilku dniach jak auto przyjeżdża ma od pierwszej sondy mięszanka zbyt bogata. W parametrach czujnik temperatury ok. Na oporność jeszcze nie sprawdzałem. Poprawka, teraz jak się mocno rozgrzał to sąda druga równiej pracuje 0.7-0.8 ale czasem ma skoki. Zobaczę jeszcze na zimnym dokładnie na parametry.
 
Ostatnia edycja:

szary1977

SuperMechanior
Dołączył
25.01.2012
Postów
129
Punktów
2
Wiek
44
Miasto
Krupski Młyn
A jak wyglądają luzy zaworowe bo na LPG podlegają kontroli gdzieś co 40000 km, a jak ten błąd wywaliło to auto jeździło cały czas na benzynie? Bo jak nie to błąd może być z powodu instalacji LPG. Ale jak pisałeś auto ma problem na zimnym silniku więc na samym początku jak auto odpalisz to sonda nie działa dopiero po jakim ćzasie jak się zagrzeje. A jak wyglądają parametry na zimnym silniku a dokładnie ciśnienie w kolektorze ssącym i temperatura zasysanego powietrza. A próbowałeś wywalić sterownik z LPG i sprawdzić jak autko pracuje?
 

Kosib

Bywalec
Dołączył
7.02.2018
Postów
63
Punktów
1
Wiek
37
Miasto
Słomniki
Luzy zrobione, cewek nie podmieniałem ani kabli ale cewka nie tak dawno jedna nowa a kable też były wymieniane może nie ostatnio ale powinny być dobre. W razie czego podmienie. Tak też zrobiłem w sobotę zakręciłem gaz tylko jeszcze nie testowane po tym bo nie było mnie ale pojeżdżę teraz zobaczę i dam znać. Będzie pewnie tak jak piszecie i tak też trochę podejrzewałem z tymi mapami bo po każdym jakimś resecie czy jakiś próbach adaptacji i innych kombinacji tego typu była mała poprawa. pojeżdżę teraz i zobaczę jak będzie się rozjeżdżać to dobry gazownik powinien pomóc ?
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
388
Punktów
92
Wiek
31
Miasto
Okolice Krakowa
Jeśli będzie poprawa to dobra regulacja powinna załatwić sprawę. Jest też opcja, że reduktor puszcza gaz podciśnieniem, ale to też da się szybko ustalić.
 
Do góry Bottom