1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Panewki

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika michas2077, 7-11 19.

  1. michas2077

    michas2077 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    31-10 19
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    2
    Hej pytanie zdaje się banalne, która opcja lepsza panewek głównych z oporowymi osobno czy razem. Drugie pytanie smaruje się z jednej strony olejem panewki czy obu. Pytałem kiedyś mechaników to różnie z tym jest.
     
  2. WMserwis

    WMserwis Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-12 11
    Postów:
    1 924
    Docenione treści:
    297
    Miasto:
    Wołomin
    Adres strony:
    Smaruje tak by zminimalizowac tarcie przy rozruchu
     
  3. michas2077

    michas2077 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    31-10 19
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    2
    Tak to jest jasne od strony wału gdyż się obraca. Mam na myśli drugą stronę panewki gdzie przylega, to np. od strony podpory wału. Zewnętrzna strona panewki.
     
  4. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    750
    Docenione treści:
    215
    ..z własnego doświadczenia --nigdy nie smarowałem panewek od strony przylegania do podpory wału ! Ważne że była zachowana czystość i jak dotychczas nie zdarzyło nic złego .Natomiast obficie smarowałem te powierzchnie i połączenia ,które smarowane być powinny ...a także po skręceniu wału czy korbowodu też smarowałem . Być może smarowanie od strony przylegania do podpory ułatwia panewce lepsze ułożenie się ..ale to tylko teoria !
     
    komar200 i michas2077 lubią to.
  5. michas2077

    michas2077 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    31-10 19
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    2
    I to mi się podoba konkretna odpowiedz. A co myślisz o pierwszej części pytania?
     
  6. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 874
    Docenione treści:
    759
    Miasto:
    Szczecin
    Wydaje się że opuściłeś kilka lekcji w szkole.
     
  7. michas2077

    michas2077 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    31-10 19
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    2
    A kto powiedział, że jestem mechanikiem.
     
  8. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    3 036
    Docenione treści:
    1 546
    Miasto:
    WWA
    To widać, że nie jesteś...:D
     
  9. michas2077

    michas2077 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    31-10 19
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    2
    A czy forum nie jest od zadawania pytan? Czy jest do wytykania tego i tamtego?
     
  10. Komornik

    Komornik Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-02 14
    Postów:
    339
    Docenione treści:
    48
    forum mechanika to chyba z nazwy forum dla mechaników, a nie darmowej pomocy dla dobra świata
     
  11. michas2077

    michas2077 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    31-10 19
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    2
    Czyli napewno każdy z zawodu tutaj jest mechanikiem i weryfikujecie to. Jestem hobbystom i wolę się upewnić niż zrobić błąd, ale napewno każdy tutaj nie robi błędów bo przecież jest po szkole zawodowej kierunek mechanika pojazdowa 3 letnia z czego 2.5 roku sprzątali samochody klientow. Napewno jest tak że każdy tutaj mechanik jest specem od a do z i zrobi wszystko od wymiany żarówki, przez elektrykę, regenerację turbo, pneumatykę, układ zawieszenia kończąc na regeneracji skrzyń przez manualne i automatyczne. Ba i o wszystko w małym palcu. Już nie kontynuuje tej do niczego prowadzacej dyskusji. Ps dzięki za pomoc Radmor. Pozdrawiam
     
    komar200 i toomii76 lubią to.
  12. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 804
    Docenione treści:
    4 711
    Miasto:
    turek
    hehe, dobrze napisane.
     
    michas2077 lubi to.
  13. Komornik

    Komornik Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-02 14
    Postów:
    339
    Docenione treści:
    48
    hobbystom... nie wiem jak inni ale ja z kolegami mechanikami - tymi - których znam osobiście raczej nie udzielamy porad siedząc przed warsztatem bo nie oczekuj ze pójdziesz do prawnika sobie pogadać o swoich problemach po koleżeńsku. Sorry to tez nie chodzi o to ze ktoś ma wyłączność ale to żaden mój obowiązek wiec się nie dziw ze każdy to olewa
     
    WOODOO lubi to.
  14. michas2077

    michas2077 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    31-10 19
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    2
    Pozdrawiam
     
  15. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    750
    Docenione treści:
    215
    Tak w wielkim skrócie Michas !!! Nie zawsze jest czas i pora na dyskusje ...a niekiedy najzwyklejszy brak ochoty ...co wcale nie znaczy że jesteś ignorowany .Odnośnie panewek o które pytałeś ...też z własnego doświadczenia > zwykle zakładałem te uznane na rynku oraz te które zalecał producent do danego silnika i w zasadzie problem czy wątpliwości przestawały istnieć . Z praktycznego pkt. panewki wraz z oporami lepiej jest zakładać .Uważam iż ważniejszą rzeczą w tym przypadku jest ich jakość (odpowiednie stopy ) a nie rozwiązanie konstrukcyjne o którym wspomniałeś .Są takie przypadki że wystarczy wymienić tylko pierścienie oporowe bo zaistniała taka potrzeba a pozostałe panewki są OK! .W przypadku panewek z oporami gdzie pojawił się luz wzdłużny musisz kupować cały kpl . bo na jeden czop takiej panewki nie kupisz .Poza tym są panewki standard oraz na życzenie panewki wzmocnione ...ale to już inna historia !! ;)
     
    komar200 i michas2077 lubią to.
  16. michas2077

    michas2077 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    31-10 19
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    2
    Super wyjaśnione dzięki wielkie Radmor:happy: