• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Passat 2.0 TDI EA288 wolno nagrzewa się

euroserwis8

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
13.03.2017
Postów
166
Punktów
51
Wiek
42
Miasto
Piaski
Pacjent to mój dziadkowóz na dojazdy do pracy. 2.0 TDI EA288 , 2018r, 73 kkm nalotu. Już jakiś miesiąc temu zauważyłem , że zaczął się 2 razy wolniej nagrzewać . Kiedyś 90 na wskaźniku osiągał po 5 km , teraz po 12. Jeździłem z VCDS i do 60 stopni grzeje się szybko a potem to trwa wieczność.
Przesłona na pompie działa- sprawdzana na krótko ( zaworek pod akumulator) - wtedy nagrzewa się po 5 km. STerownik zamyka pompę ( przesłonę ) do 60 stopni, potem zamyka i otwiera na przemian po 10 sekund do 68 stopni ( tak samo działa to w innym egzemplarzu), potem pompa się otwiera.

Jak już złapie 90 to trzyma bez zawahania. Stawiał bym na termostat, tylko objawy za bardzo nie pasują i przewody do chłodnicy zimne , nawet jak dojdzie do 90.
Może jest tam jakiś niuans . Wie ktoś coś?? Miał taki przypadek??
 

Danmar

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.04.2015
Postów
418
Porady
1
Punktów
98
Wiek
30
Miasto
Wielkopolska
Zobacz co masz napisane na zbiorniczku płynu chłodzącego i daj znać.
 

euroserwis8

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
13.03.2017
Postów
166
Punktów
51
Wiek
42
Miasto
Piaski
Jeśli to masz na myśli, to woreczek z silikatem wyrzuciłem zaraz po zakupie.
 

euroserwis8

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
13.03.2017
Postów
166
Punktów
51
Wiek
42
Miasto
Piaski
Cały. Z 500 km przebiegu było jak go wyjąłem. Zresztą z ogrzewaniem wnętrza nie ma problemu., tylko z nagrzewaniem silnika od 68 stopni
 

Danmar

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.04.2015
Postów
418
Porady
1
Punktów
98
Wiek
30
Miasto
Wielkopolska
Odepni wtyczkę od przesłony i zobacz czy coś się zmienia.
 

euroserwis8

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
13.03.2017
Postów
166
Punktów
51
Wiek
42
Miasto
Piaski
Pisałem, że przesłona działa. Odpinam-nagrzewa się jeszcze wolniej. Podłączam na krótko do aku- grzeje do 90 szybko.
Sterownik jakby za szybko otwierał pompę .
 

voodo

SuperMechanior
Dołączył
3.02.2015
Postów
890
Punktów
180
Skrzynia automat czy manual? Występuje tam termostat DSG jak w starszych modelach?
 
Ostatnia edycja:

euroserwis8

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
13.03.2017
Postów
166
Punktów
51
Wiek
42
Miasto
Piaski
DSG. Jest jeden główny termostat tylko . Przejrzałem katalog części i układ na samochodzie, nie ma żadnych zaworów zwrotnych ( jak w audi) dodatkowych termostatów. Są dwie pompki elektryczne - sprawne. Zastanawiam się czy w sierpniu przy przeglądzie w ASO ( kupiłem go z pakietem przegl. na 4 lata) nie wgrali jakiejś aktualizacji softu. Nie jestem pewny ale gdzieś od tego czasu zaczął się dłużej nagrzewać.
Myślałem nad założeniem termostatu na wymiennik DSG ale zacisnąłem przewody do niego i nic to nie zmieniło.
 

voodo

SuperMechanior
Dołączył
3.02.2015
Postów
890
Punktów
180
W VCDS jest odczyt z liczbą programowań sterownika, nie wiem tylko czy te w ASO będą widoczne i czy jest odczyt dla tego ECU co posiadasz bo sprawdzałem w najmłodszym z 2013roku. Sprawdzić nie zaszkodzi.
 

euroserwis8

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
13.03.2017
Postów
166
Punktów
51
Wiek
42
Miasto
Piaski
W VCDS jest odczyt z liczbą programowań sterownika, nie wiem tylko czy te w ASO będą widoczne i czy jest odczyt dla tego ECU co posiadasz bo sprawdzałem w najmłodszym z 2013roku. Sprawdzić nie zaszkodzi.
Jutro sprawdzę ten trop.
 
Dołączył
3.01.2022
Postów
2
Punktów
0
Wolno nagrzewające się auto może być sugestią do tego, by sprawdzić, czy nie będzie potrzebna naprawa turbosprężarek.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Do góry Bottom