1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Passat b4 abs supply voltage b+

Dyskusja w 'Układ hamulcowy' rozpoczęta przez użytkownika lukaszstg, 13-10 18.

  1. lukaszstg

    lukaszstg Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-10 18
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Witam

    W moim pasacie b4 2.0 8v ady benz/gaz występuje problem z absem. Na zimnym silniku abs nie działa a jak auto sie rozgrzeje to po ponownym uruchomieniu samochodu wszystko dziala jak należy. Przekaźniki i bezpieczniki sprawne (te znajdujace się na grodzi silnika) Sterownik abs sprawny. Kupilem drugi na podmiane. Po przejrzeniu schematu i spr czy dochodza plusy i czy masy (w przypadku sterownika pod siedzeniem są dwie) sa prawidłowe doszedłem do wniosku ze sterownik abs nie podaje masy na styk 34. Co moze byc tego powodem ?
     

    Załączone pliki:

  2. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 241
    Docenione treści:
    613
    Miasto:
    Szczecin
    Odśwież wszystkie styki /+/ i /_/ najlepiej wazeliną techniczną.
     
  3. lukaszstg

    lukaszstg Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-10 18
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    masy w komorze silnika wyczyszczone i zabezpieczone wazelina. masy w sensie rozgałęzienia w okolicy tablicy bezpiecznikowej spr i poprawione. masy pod siedzeniem oczyszczone. Plusy do sterownika abs dochodzą prawidłowe. Chyba że multimetr nie jest miarodajny. Mam pytanie. Od czego zależy czy sterownik abs pusci mase na 34 styk. Podczas uruchomienia sterownik diagnozuje uklad i jesli mu coś nie pasuje to odcina uklad abs. Ale jesli byl by to powód tego to vag nie powinien pokazac błędu zasilania a raczej uszkodzenia czegoś.
     
    Ostatnio edytowano: 13-10 18
  4. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 241
    Docenione treści:
    613
    Miasto:
    Szczecin
    Plus sprawdzamy żarówką min. 50 W. W tym wypadku multimetr nie jest miarodajny.
    Gniazdo bezpiecznikowe może być wypalone.
     
    toomii76 lubi to.
  5. lukaszstg

    lukaszstg Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-10 18
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Czy 50w żarówka mogę zdiagnozować + na sterowniku korzystając z masy sterowniku? Grozi to uszkodzeniem jakiejś diody ? czy tylko + ze styku sterownika i masa z budy ?
     
  6. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 241
    Docenione treści:
    613
    Miasto:
    Szczecin
    Jeżeli to jest "15-ka" lub "30-ka" możesz próbować, nic się nie stanie.
     
  7. lukaszstg

    lukaszstg Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-10 18
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Mam dziwne wrażenie że kostka stacyjki tutaj miesza. Latem w upalne dnii potrafiła sobie dymek puścić. Jutro skręce sobie testerek z żarówki :)
     
    Ostatnio edytowano: 13-10 18
  8. lukaszstg

    lukaszstg Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-10 18
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Witam.
    spr plusy żarówką. nastapila mała zmiana. Nie chodzi o rozgrzanie sie auta tylko o wilgoć. jaki element może powodowac zaistniały problem ?