1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Passat B6 2.0 Tdi BMP - P0403 - egr problem

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika Szczepan119, 26-09 20.

  1. Szczepan119

    Szczepan119 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-09 15
    Postów:
    150
    Docenione treści:
    13
    Witam wszystkich, mam problem z paskiem otóż wywala błąd p0403 - przepływ przez egr . W parametrach widać na wolnych obrotach ze przepływ wynosi 380 mg/h a wartość żądana powinna być 240. Po dodaniu gazu na postoju wzrasta w okolice 430 i nie chce wyżej.

    Miałem takiego samego paska na parkingu wiec na szybko przekręciłem egr i nie pomogło jak również podłożyłem inną przepływkę i nadal kupa.

    Samochód po skasowaniu błędu się wkręca na obroty i normalnie ma moc ale na wolnych obrotach Wchodzi z powrotem tryb awaryjny.

    Z rzeczy które sprawdziłem :
    -Zawór n18 sterujący przepustnicą na chłodnicy egr
    -przepływomierz
    -przepustnica ( klapa gasząca )
    -drożność spalin przez chłodnice egr

    I tu się zastanawiam czy :
    -gdyby wiązka była uszkodzona nie wyrzucało by błędu od obwodu a nie od przepływu ?
    - sterownik mógłby dawać taki objaw jak byłby uszkodzony?
     
  2. 21golfista21

    21golfista21 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-10 17
    Postów:
    144
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Strzelin
    Ten błąd to przepływ za duży czy za mały?
     
  3. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    11 802
    Docenione treści:
    6 195
    Miasto:
    turek
    wygląda jakby zaślepiony był.
     
  4. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    2 551
    Docenione treści:
    687
    Miasto:
    Pogorzela
    Wyłączyć dziada programowo i będzie spokoj
     
  5. Szczepan119

    Szczepan119 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-09 15
    Postów:
    150
    Docenione treści:
    13
    Nie ma opisu czy za duży czy za mały tylko po prostu nieprawidłowy przepływ no ale z parametrów faktycznie wyglada jakby był zaślepiony a nie jest bo odpalałem go z odkręconym egr i spaliny leciały. Niechciałbym go wywalać programowo tylko znaleźć tutaj przyczynę bo nie ukrywam że pierwszy raz w grupie vag mam taki problem z egr’em.

    W planach mam podłożenie sterownika jutro ale wydaje mi się to dość naciągane.
     
  6. 21golfista21

    21golfista21 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-10 17
    Postów:
    144
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Strzelin
    Czym to diagnozujesz? Zazwyczaj jak wyrzuca mi problemy z egr to "przepływ za mały" lub "przepływ za duży" . Objaw może wskazywać też na zatkany dpf
     
  7. Szczepan119

    Szczepan119 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-09 15
    Postów:
    150
    Docenione treści:
    13
    Oryginalny Wurth WOW i w sumie miałem na chwile VCDS’a od znajomego i Zdążyłem zrobić takie fotki

    I z tego jak ja to rozumiem to wyglada ze jest za duży przepływ przez przepływkę jakby egr był „zatkany” a nie jest :/
     

    Załączone pliki:

  8. Szczepan119

    Szczepan119 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-09 15
    Postów:
    150
    Docenione treści:
    13
    Dodam jeszcze ze zdarza się to na ciepłym silniku bo na zimnym wyglada ze wszystko jest ok
     
  9. Szczepan119

    Szczepan119 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-09 15
    Postów:
    150
    Docenione treści:
    13
    Usterka odnaleziona, uszkodzona okazała się wiązka mimo iż błąd dla mnie kompletnie na to nie wskazywał. Wiązka silnika za wentylatorem, jak nie EGR to zaraz pokazały by się inne błędy czego dowodem jest to zdjęcie . Normalnie w tym miejscu nie wiem czy ktoś grzebał ale kompletnie nie poizolowane przewody latały i przecierały się o peszel
     

    Załączone pliki:

  10. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 424
    Docenione treści:
    605
    Miasto:
    Gdańsk
    Klasyczne przetarcie instalacji w zizlu o peszel....