• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Passat b6 2.0 tdi cr CBAB-problem z paliwem

VAG.

Nowy
Dołączył
10.08.2020
Postów
2
Punktów
0
Witam.
Pacjent VW Passat B6 2.0 TDI CR CBAB.
Objawy:
-Gaśnie po gwałtownym dodaniu gazu przy około 4tys. obr.(po wcześniejszym wyłączeniu esp, przy włączonym wkręca się tylko do 2,5tys ale to raczej normalne na postoju i nie gaśnie)
-Podczas jazdy paliwa zaczyna brakować już przy 2,5-3tys. obr. zależnie od obciążenia, biegu.(obroty nie rosną, przestaje przyspieszać i powoli zaczynają spadać obroty pomimo wciśniętego gazu)
-Podczas wypalania DPF w trasie paliwa brakuje już powyżej 2tys. obr.-większa dawka paliwa (wypalanie uruchomione komputerem)
-Odpala bez problemow

Błędy:
- wyskakuje tylko jeden od nieosiągniętej regulacji ciśnienia turbo ale to dopiero jak silnik schodzi z obrotów (pomimo wciśniętego gazu na full) i spaliny nie maja wystarczającej energii do napędzania turbo.

Sprawdzone do tej pory:
-wymieniony jeden wtrysk+ sprawdzenie pozostałych
-podmieniane pompki (w baku + ta pod maska przy zbiorniczku pł. chłodniczego)
-podmieniona listwa wtryskowa+czujnik ciśnienia+zawór wysokiego ciśnienia
-podmieniany zawór na pompie wtryskowej
-wymieniony filtr paliwa + podmiana całej puszki filtra
-sprawdzone ciśnienie przed pompa wtryskowa (4,5 bar dynamicznego nawet po wciśnięciu gwałtownie gazu powyżej 4tys. obr.)
-ciśnienie na listwie aktualne podczas jazdy pokrywa się z zadanym
-podmieniana przepływka

Pytanie:
Co jeszcze może wpływać na ograniczenie ilości paliwa? (jakieś zabezpieczenie sterownika ograniczające ilość wtryskiwanego paliwa?) Co jeszcze sprawdzić?
Pozdrawiam.
 

Felixpl

Uczestnik
Dołączył
25.11.2017
Postów
35
Punktów
2
To na pewno problem z paliwem? Jakie parametry jak przestaje przyspieszać/spada z obrotów? Może Egr uchylony lub syf w kolektorze.
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1496
Punktów
267
Miasto
Piaseczno
Tyle podmienione.... To ty masz drugi samochód na częsci :) jak sprawdzileś wszystko i podmienione masz wszystko to gdzieś popełniłeś błąd. Kolega wyżej dobrze sygnalizuje " logi"....
Rozwiązaniem będzie sprawdzenie w wartościach rzeczywistych co się dzieje jak brakuje mocy.... Czy turbo nie dmucha, czy paliwo nie leci.... Ostatnio miałem podobny problem i wyszło że turbo padło.... Tyle że dodatkowo do twojego opisu dopisałbym że dymił na bogato:)
 
Dołączył
20.09.2020
Postów
2
Punktów
0
Wiek
32
Podobny problem miałem.. u mnie sytuacja wymagała wygrzania turbo i przeciągnięcia go na dwójce do 3/4 tysięcy obrotów. Spróbuj przy włączonej aparaturze. :D
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1453
Porady
1
Punktów
179
Miasto
Nowy Sącz
Potrafi silnik zgasnąć,czasami wystarczy tylko przeczyszczenie turbiny,naturalnie mogą być inne przyczyny,zwłaszcza jeśli np.turbina jest bez zmiennej.
 

erdaniel

Początkujący
Dołączył
4.02.2018
Postów
17
Punktów
0
Miasto
mragowo
-sprawdzone ciśnienie przed pompa wtryskowa (4,5 bar dynamicznego nawet po wciśnięciu gwałtownie gazu powyżej 4tys. obr.)
-ciśnienie na listwie aktualne podczas jazdy pokrywa się z zadanym
czyli paliwa nie brakuje.

-Podczas wypalania DPF w trasie paliwa brakuje już powyżej 2tys. obr.-większa dawka paliwa

-sprawdzone ciśnienie przed pompa wtryskowa (4,5 bar dynamicznego nawet po wciśnięciu gwałtownie gazu powyżej 4tys. obr.)
-ciśnienie na listwie aktualne podczas jazdy pokrywa się z zadanym
te wypowiedzi sie wykluczają .to brakuje paliwa czy nie.
 
Ostatnia edycja:
Do góry Bottom