• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Passat B6 2.0 TDI CR cbab, za wysokie ciśnienie na railu

james89

SuperMechanior
Dołączył
24.12.2012
Postów
513
Punktów
23
Wiek
35
Miasto
Opole
Witam,
pojazd jak w temacie, rok 2008. Problem pojawia się mniej więcej po przekroczeniu 3 tys obrotów.
Wywala błąd
000136 - Ciśnienie w systemie/ciśnienie na szynie paliwowej
P0088 - 000 - za wysokie - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 232434 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2015.05.22
Czas: 11:10:29

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 3565 /min
Prędkość: 91.0 km/h
Dawka paliwa: 34.9 mg/suw
Temperatura: 23.4*C
Ciśnienie: 1848.0 bar
(bez jednostek): 5.0
Bity binarnie: 0111000

Zamiast zadanego około 1500, ładuje ponad 1800. Na niższych obrotach wartości ciśnienia nie odbiegają za bardzo od zadanych.
Kto coś poradzi? jak sprawdzić czy to wina zaworu DRV czy ZME? wstępnie wykluczam winę pompy. Właściciel twierdzi, że niedawno były sprawdzane wtryski i pompa.

Za wszelką pomoc dziękuję.
 

maxsslko

SuperMechanior
Dołączył
30.11.2014
Postów
2777
Punktów
297
Albo masz zawor zme albo drv. W paskach po 08 sa na pewno zme, wczesniej raczej tez. Czasami padaja i mimo maksymalnego pradu sterowania zawor przepuszcza paliwo. Nowy nie kosztuje majatku, jakies 330zeta ewentualnie wyslac go na eps-a do sprawdzenia.
Zawor musi byc dobrany po numerach do ukladu, fizycznie pasuja ale maja rozne prady sterowania i przepustowosc wiec nie mozna ich zamieniac.
 

rch11

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
7.07.2013
Postów
2841
Punktów
679
Miasto
NS
DRV- może masz zatkane sitko?(Normalnie otwatry)
ZME mósiałby być otwarty na maxa żeby dawała takie ciśnienie.
 

niuniek123

SuperMechanior
Dołączył
20.03.2015
Postów
119
Punktów
10
Miasto
szczecin
sama wymiana nic nie da.trzeba koniecznie adaptować .ecu musi dostosować nastawy podczas adaptacji prąd i przepływ paliwa.ale najpierw spróbuj stary adoptować .czasami pomaga
 

maxsslko

SuperMechanior
Dołączył
30.11.2014
Postów
2777
Punktów
297
DRV- może masz zatkane sitko?(Normalnie otwatry)
ZME mósiałby być otwarty na maxa żeby dawała takie ciśnienie.

ZME jest na niskim cisnieniu i bez zadnego zasilania jest otwarty, problem wystepuje przy juz sporej predkosci silnika wiec i przy sporek wydajnosci pompy wstepnej. Rownie dobrze to moze byc zatkany przewod powrotny do baku lub uszkodzenie samego zaworu/pompy.
 

james89

SuperMechanior
Dołączył
24.12.2012
Postów
513
Punktów
23
Wiek
35
Miasto
Opole
Albo masz zawor zme albo drv. W paskach po 08 sa na pewno zme, wczesniej raczej tez. Czasami padaja i mimo maksymalnego pradu sterowania zawor przepuszcza paliwo. Nowy nie kosztuje majatku, jakies 330zeta ewentualnie wyslac go na eps-a do sprawdzenia.
Zawor musi byc dobrany po numerach do ukladu, fizycznie pasuja ale maja rozne prady sterowania i przepustowosc wiec nie mozna ich zamieniac.

No właśnie tutaj są oba, zme jest na pompie a na listwie jest czujnik ciśnienia i zawór drv.

DRV- może masz zatkane sitko?(Normalnie otwatry)
ZME mósiałby być otwarty na maxa żeby dawała takie ciśnienie.

Widać jakieś ślady na sitku, ale trudno powiedzieć czy jest zatkany.

sama wymiana nic nie da.trzeba koniecznie adaptować .ecu musi dostosować nastawy podczas adaptacji prąd i przepływ paliwa.ale najpierw spróbuj stary adoptować .czasami pomaga

Kolego możesz coś wiecej powiedzieć na ten temat? pierwsze słyszę żeby wykonywać adaptację takich elementów w tdi.
 

rch11

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
7.07.2013
Postów
2841
Punktów
679
Miasto
NS
Możesz zdjąć sitko i sprawdzić czy będą zmiany.
W nowych już nie ma sitka
 

maxsslko

SuperMechanior
Dołączył
30.11.2014
Postów
2777
Punktów
297
DRV do wydmuchania, ZME do wymiany:) Na DRV zawsze sprzezarka pomagala, czasmai na krotko ale pomagala, na ZME to nic nie działa:)
 

samspec13

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
3.01.2014
Postów
6558
Punktów
642
Miasto
europolonia
Czemu nie sprawdzić ciśnienia na przelewach , to już eliminacja części poszukiwań . A samej roboty przy tym niewiele .
 

Seba235

Nowy
Dołączył
25.10.2016
Postów
3
Punktów
1
Wiek
42
Miasto
Gostynin
Witam,
pojazd jak w temacie, rok 2008. Problem pojawia się mniej więcej po przekroczeniu 3 tys obrotów.
Wywala błąd
000136 - Ciśnienie w systemie/ciśnienie na szynie paliwowej
P0088 - 000 - za wysokie - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 232434 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2015.05.22
Czas: 11:10:29

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 3565 /min
Prędkość: 91.0 km/h
Dawka paliwa: 34.9 mg/suw
Temperatura: 23.4*C
Ciśnienie: 1848.0 bar
(bez jednostek): 5.0
Bity binarnie: 0111000

Zamiast zadanego około 1500, ładuje ponad 1800. Na niższych obrotach wartości ciśnienia nie odbiegają za bardzo od zadanych.
Kto coś poradzi? jak sprawdzić czy to wina zaworu DRV czy ZME? wstępnie wykluczam winę pompy. Właściciel twierdzi, że niedawno były sprawdzane wtryski i pompa.

Za wszelką pomoc dziękuję.
Witam mam ten sam problem moje pytanie czy udało Ci się usunąć awarię i co było popsute pozdrawiam
 

james89

SuperMechanior
Dołączył
24.12.2012
Postów
513
Punktów
23
Wiek
35
Miasto
Opole
u mnie była wina regulatora ciśnienia.
Ale przy ostatniej wymianie filtra paliwa, jakis tydzień temu już widać było opiłki, także zaniedługo problem się pogłębi
 

Seba235

Nowy
Dołączył
25.10.2016
Postów
3
Punktów
1
Wiek
42
Miasto
Gostynin
tu masz nr oryginału
057 130 764 H


Dzięki ogarnalem juz, okazało się że trzeba było dokrecic czujnik na listwie bo puszczal cisnienie, mało tego niepotrzebnie wtryski zmienialem masakra, a teraz mam je na sprzedanie.... Dzięki za pomoc pozdr
 

Łabuj

Nowy
Dołączył
16.04.2025
Postów
2
Punktów
0
Witam. Podepnę się.
Passat b6 2.0 2009r
Po odpaleniu wywala wężyk od przelewu i swiga paliwem.
sprawdzone wtryski są git, wymieniony zawór na listwie od prawej strony. Podmieniony regulator ciśnienia bez zmian, wymieniony filtr paliwa , sprawdzone wężyki z i do baku. A wcześniej odcinał moc przy 3000 obrotów po zmianie biegu znów szedł super do 3000. Ma ktoś pomysł co jeszcze sprawdzić ?
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4510
Porady
5
Punktów
1373
Passat b6 2.0 2009r
w b6 jest kilka dwulitrówek do wyboru:

2.0 FSI
2.0 i 16V FSI
2.0 TSI

2.0 TDI-CR BlueMotion 110KM 81kW
2.0 TDI-CR DPF 110KM 81kW
2.0 TDI 120KM 88kW
2.0 TDI 136KM 100kW
2.0 TDI 140KM 103kW
2.0 TDI 16V 140KM 103kW
2.0 TDI PD-DPF 140KM 103kW
2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
2.0 TDI 170KM 125kW
2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW

jak dobrze policzyłem to 13

co to znaczy?
 

Łabuj

Nowy
Dołączył
16.04.2025
Postów
2
Punktów
0
2.0 tdi 140 km. Po odpaleniu 2-3 sekundy i zrzuca wężyk od przelewu w miejscu gdzie łączy się z rurką. Z 3 tygodnie temu zauważyłem lekki wyciek paliwa ( mniej więcej z tego zaworka co jest na gumowych wężykach na przelewie) więc wymieniłem przelew wtrysków i po tych 3 tygodniach zaczął robić takie jaja.
 
Do góry Bottom