• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Passat b6 2.0 TDI szarpanie podczas przyspieszania

hubertfrackowiak

Początkujący
Dołączył
27.05.2021
Postów
13
Punktów
0
Witam, mam problem ze swoim silnikiem 2.0 BMP 140KM mianowicie podczas przyspieszania samochód szarpie, na postoju podczas dodawania gazu nic nie czuć. EGR został wyłączony i zaślepiony, wymieniłem filtr paliwa bo myślałem że to jest to, ale jednak nic nie pomogło. Drugą rzeczą była regeneracja wtrysków i dalej nic. Później wymiana vacum. VCDS pokazuje na grupie 13 pierwszy cylinder -0.38 drugi -0.40 trzeci 0.21 czwarty 0.56 grupa 23 pierwszy cylinder -40 drugi -59 trzeci -46 czwarty -37. Błędy to 005648- usterka sterownika P1610-000-błąd sumy kontrolnej. Czy ktoś miał podobny problem lub ma pomysł od czego zacząć?
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
6375
Porady
2
Punktów
2860
A jaki kolor tego paserati ?
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
1162
Porady
1
Punktów
279
proponuje, żebyś wymienił kolejny losowy element na silniku. oczywiście coś droższego. może turbinę lub miskę olejową...

A co ma kolor do tego
no pewnie, że ma. najważniejsze czy jest czerwony. bo jak czerwone najmocniejszy i najszybszy
 

Jacek dziurka11

Bywalec
Dołączył
20.01.2016
Postów
53
Punktów
7
Wiek
39
Miasto
Puławy
Kolego nie skacz bo na pewno ci nikt nie pomoże.A tak na serio to dobra diagnostyka a nie wymieniasz części na pałę
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
4433
Punktów
1095
Miasto
Koszęcin
Posciagaj wtyczki z pompek. Podoginaj piny jak się poprawi to za miesiąc wymień wiązkę.
4 czekolady za teleporade
 

hubertfrackowiak

Początkujący
Dołączył
27.05.2021
Postów
13
Punktów
0
Kolego nie skacz bo na pewno ci nikt nie pomoże.A tak na serio to dobra diagnostyka a nie wymieniasz części na pałę
A od czego zacząć? Części i tak musiałem wymienić więc to nie chodzi o to że wymieniam co popadnie, jedynie tylko wykluczam co mogło pójść
Automatyczne połączenie postów:

Posciagaj wtyczki z pompek. Podoginaj piny jak się poprawi to za miesiąc wymień wiązkę.
4 czekolady za teleporade
Ok jak będę tylko w domu to po sprawdzam, oczywiście jeśli będzie to to wysyłam czekolady
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
1162
Porady
1
Punktów
279
Ok jak będę tylko w domu to po sprawdzam, oczywiście jeśli będzie to to wysyłam czekolady

tylko jak będziesz wymieniał to wykosztuj się na NOWE i PORZĄDNE wtyczki. żebyś nie bawił się w używki. i nie stosował szybkozłączek (choćby najlepszych...). masz polutować i koniec tematu.
mogą występować jako wtyczki z przewodami lub "zestaw puzzli do samodzielnego montażu" :)
fotki przykładowe, z neta, na szybko

1653585398625.png 1653585411445.png
 

Piotr0583

Bywalec
Dołączył
8.10.2017
Postów
63
Punktów
9
Miasto
TK
Usterka sterownika, błąd sumy kontrolnej to problem wtyczek na pompkach...
 

hubertfrackowiak

Początkujący
Dołączył
27.05.2021
Postów
13
Punktów
0
Sprawdzałem wtyczki, wyczyściłem, podoginałem i niestety jak auto się tylko rozgrzeje to problem powraca
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
4433
Punktów
1095
Miasto
Koszęcin
Jak zaczyna się dziać po rozgrzaniu to czujnik polozenia wału lub pierścień magnetyczny.
 

Marek5

Początkujący
Dołączył
2.06.2022
Postów
9
Punktów
3
Wróć do tego co wyłączał egr jakimś remowerem.
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
4433
Punktów
1095
Miasto
Koszęcin
Może być i soft. Jak się uczyłem ma HDi to nieraz silnik chodził jak sieczkarnia na ja nie miałem bladego pojęcia co zrobiłem nie tak
 

hubertfrackowiak

Początkujący
Dołączył
27.05.2021
Postów
13
Punktów
0
Byłem u niego twierdzi że to nie jest wina softa, podczas jazdy samochodem podłączony został VCDS i w grupie 23 pokazuje wszystko na minusie ponad 100 mechanik twierdził że tam powinna być wartość maksymalnie do -50
 

slawek1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
20.01.2012
Postów
806
Porady
1
Punktów
276
Wiek
46
Miasto
Świdnica
No jasne, ze błąd sumy kontrolnej to nie wina softa. To wina gościa z badziewnym sprzętem i z brakami w wiedzy.
 

Danmar

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.04.2015
Postów
461
Porady
1
Punktów
108
Wiek
30
Miasto
Wielkopolska
Twój samochód jest w "kiepskich rękach", bez urazy ale jak to się czyta... Po pierwsze jeśli mechanik, który ma VCDSa sprawdza grupę 023 podczas jazdy, to może warto pomyśleć o zmianie serwisu/mechanika. Do oceny stanu pompowtryskiwaczy sprawdza się dane z trzech grup, w odpowiednich warunkach pracy silnika i trzeba umieć to zinterpretować. Po drugie z błędem sumy kontrolnej to już Ci kolega slawek1 wytłumaczył, polecam wziąć to sobie do serca. ;)
 

Podobne tematy

Do góry Bottom