1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Peugeot 1.6 thp

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika ethan, 25-10 18.

  1. ethan

    ethan Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-01 18
    Postów:
    57
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Wrocław
    Witam, mam mały problem z tym samochodem...
    Silnik dość często na wolnych obrotach łapie wypadanie zapłonu na 4cyl.
    Traci moc i wchodzi w tryb awaryjny...
    Cewka i świece sprawdzone.
    Ciśnienie paliwa na wolnych obrotach około 4000- 6000 kPa... Ale nie zawsze, czasami spadnie do 600 kPa i wchodzi w tryb awaryjny. Wypadanie zapłonu i nie zawsze błąd niskiego ciśnienia .

    Ale zdarza się też że po odpaleniu ciśnienie jest około 4000 kPa a silnik nierówno pracuje.
    Albo ciśnienie 600 kPa i tylko błąd ciśnienia a silnik równo pracuje...

    Czy jest możliwe że przez niskie ciśnienie paliwa odcina wtrysk na 4-tym cyl.?

    Już na 90% obstawiałem pompę wysokiego ciśnienia... Ale na rozegranym silniku po wykasowaniu błędów i odłączeniu akumulatora odpaliłem i ciśnienie trzymała przez 30 minut około 5000 kPa na wolnych obrotach.. A przy kolejnym odpaleniu od razu zaczął nierówno pracować i ciśnienie dużo niższe, wypadanie zapłonu....

    Może czujnik ciśnienia?
    Może ktoś z was miał taki silnik u siebie i wie o co chodzi? Ponoć pompy padają, ale żeby być pewnym.
     
  2. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 114
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Ten silnik to nie jest maly problem jak piszesz.
     
    Dawidek126 i toomii76 lubią to.
  3. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 701
    Docenione treści:
    344
    Miasto:
    Pogorzela
    Zezlomuj to! Ten silnik nie powinien trafic do sprzedaży!
    Na dzień dobry nowe świece i cewki
    Następnie nowy olej i rozrząd
    Następnie zamawiaj nowa glowice
    Następnie weź kredyt w bocianie na naprawe. Ogólnie to motor porażka !!
     
    Dawidek126, ethan, mechanik.k oraz 3 innych lubią to.
  4. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    4 958
    Docenione treści:
    1 522
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Wymieniaj pompę i do Wisły bądź Odry - zależy co bliżej. Bez wymiany nie dojedzie.
     
    ethan i art234 lubią to.
  5. art234

    art234 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    17-05 14
    Postów:
    841
    Docenione treści:
    220
    Miasto:
    Chorzów
    Koło Częstochowy jest gość co sprzedaje kompletne silniki po regeneracji z gwarancją
     
  6. ethan

    ethan Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-01 18
    Postów:
    57
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Wrocław
    Wiem że silnik to jakaś pomyłka...
    Ale nawet żeby to sprzedać to musi jakoś chodzić...
    Cewka i świece wymienione... Rozrząd ktoś inny robił, olej też.
    Wymieniali też tłok na czwartym (licząc od rozrządu) - pękł i pierścienie do miski poleciały...
    Teraz sprawdzam i po odpaleniu pompa nie chciała robić ciśnienia... Dopiero po zwiększeniu obrotów zaczęła robić 5000 kPa i tak trzyma na wolnych.
    W jaki sposób sprawdzić czy to na 100% pompa?
     
  7. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 114
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Zrob eksperyment. Wymien ta pompę za 1375zl
     
    turbokrzychu i komar200 lubią to.
  8. ethan

    ethan Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-01 18
    Postów:
    57
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Wrocław
    No i gorzej jak się okaże że to rozrząd przedstawiony...
    Teraz zrobiłem nim 10km i pod koniec zaczął wpadać zapłon... A ciśnienie pompa trzymała...

    Jakie minimalne ciśnienie ta pompa powinna dawać na wolnych obrotach?
     
    Ostatnio edytowano: 26-10 18
  9. turbokrzychu

    turbokrzychu Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-05 14
    Postów:
    254
    Docenione treści:
    36
    U nas taki stał 3008 z tego co pamiętam z tym genialnym silnikiem. Pół roku były eksperymenty dwie pompy używki właśnie przekładałem. Nic to nie dało. Objawy podobne. Zabrali to potem fachowcy od Francuzów. Mówlili coś o pieskowaniu zaworów i czyszczeniu kolektora dolotowego. U nich też postał z kolejne pół roku. A teraz już stoi i gnije u handlarza na placu. Chyba już tylko sprzeda to co najwyżej jako kurnik :D
     
  10. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    687
    Docenione treści:
    183
    Miasto:
    Ostrołęka
    Walczyłem z takim nawet prosiłem tu na forum o schemat podciśnień. Też buła montowana pompa z odzysku, tylko to nic nie dało. Wystarczy że taka pompa położy kilka dni na półce i staje się bezwartościowa, robi się z niej złom. Ja zamontowałem całkiem nową, i już pół roku auto gania bez byków .
     
    ethan lubi to.
  11. ethan

    ethan Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-01 18
    Postów:
    57
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Wrocław
    Zamawiam dzisiaj pompę i zobaczymy czy pomoże. Jakby nie patrzeć to ciśnienie robi za małe na wolnych obrotach i czasami wali błędem niskiego ciśnienia.
     
  12. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    687
    Docenione treści:
    183
    Miasto:
    Ostrołęka
    Przerabiałem to. Najgorsze jest to że jak prosiłem o schemat podciśnień, była kompletna cisza. Ale ogarnąłem temat montując nową pompę i tylko nową oryginalną.
     
    ethan lubi to.
  13. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 432
    Docenione treści:
    437
    Miasto:
    Lubliniec
    A ja mial takiego co żłopał olej przez turbo. Po ogarnieciu tematu padla piasta z tyłu potem cos tam.z elektryka i.wlasciciel.sprzedal póki to normalnie jeździło
     
    ethan lubi to.
  14. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 114
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Frans is fuck
     
    ethan lubi to.
  15. Dawidek126

    Dawidek126 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    592
    Docenione treści:
    63
    Miasto:
    Piaseczno
    na ten silnik to kredyt u bociana może być mało... lepiej do żagla uderzyć:)
    a tak na poważnie to zdejmij pokrywe zaworów i pierwsze łożyskowanie wałka rozrządu na którym jest przestawiacz... jak powierzchnia pod tym łożyskowaniem będzie wytarta to przestawiacz będzie "gubił" cisnienie oleju i wypadanie zapłonu murowane.... nawet jak rozrząd będzie ok.

    ciekawy artykuł mówiący o tym problemie i zmianie konstrukcji która i tak nic nie daje .... prędzej czy pózniej znowu usterka wróci... silnik nie dopracowany.
    http://renomax.waw.pl/naprawa-silnika/
     
    ethan lubi to.
  16. ethan

    ethan Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-01 18
    Postów:
    57
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Wrocław
    Dzięki za podpowiedź, jutro to sprawdzę.
     
  17. Dawidek126

    Dawidek126 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    592
    Docenione treści:
    63
    Miasto:
    Piaseczno
    obawiam się że za parę lat będzie tyle nie udanych konstrukcji na rynku które podczas swojej pracy (bez problemowej podczas lizingu 4-5 lat) wyprze stare nie zawodne jednostki napędowe że człowiek straci prace bo żadnego auta nie wezmie na warsztat... w końcu i tak się nie da naprawić to po co się w koszty ładować i nerwy szargać z klientem:)
     
  18. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 114
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    A te 1.6 vti z podwojnymi fazerami jeszcze smieszniejsze
     
  19. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 432
    Docenione treści:
    437
    Miasto:
    Lubliniec
    Za pare lat 1.9 AFN bedzie kosztowac 10 tys zl a my bedziemy swapy robic
     
    ethan, slawek2007.28, toomii76 oraz 1 osoba lubią to.
  20. Dawidek126

    Dawidek126 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    592
    Docenione treści:
    63
    Miasto:
    Piaseczno
    trzeba kupić kilka do magazynu ..... zamrozić trochę grosza a po latach zyskać:) szkoda że z czynnikiem klimy tak nie zrobiliśmy:)
     
    slawek2007.28 lubi to.

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. forum silnik thp 1.6