Peugeot 3008 II 2.0 HDI - rozruch silnika trwa dluzej niz normalnie - okolo 2 sekund jezeli auto stoi zgaszone przez chwilę (wystarczy 1-2 minuty)
Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły, nie ma znaczenia temperatura otoczenia.
Problemu nie ma jeżeli przed uruchomieniem włączam tylko zapłon i odczekuje kilka sekund aż pompa wstępna w zbiorniku zakończy pompować. (sprawdzone po wielokrotych próbach w różnych warunkach) - wtedy zawsze odpala "na dotyk". Problemu nie ma też podczas uruchomienia samoczynnego przy włączonym Start/Stop. Na tej podstawie stwierdziłem, że problem zatem jest z chwilowym brakiem paliwa w układzie.
Z tego co udało mi się znaleźć na forum to problem może być z paliwem schodzącym z filtra lub domyślam się, że z układu doprowadzającego paliwo do pompy CR. Teraz pytanie jak to zweryfikować i gdzie szukać problemu. Gdzieś prawdopodobnie nie trzyma jakiś zaworek zwrotny, ale pytanie gdzie on jest?
Czy jest on wbudowany w pokrywę filtra paliwa? Przewody do filtra do CR są czarne więc powietrza w układzie nie jestem w stanie stwierdzić.
Nie jest to jakiś ogromny problem ale chciałbym to rozwiązać.
[Rozwiązanie]
Udało mi się rozwiązać ten problem.
Może komuś się przyda.
Przyczyną była nieszczelna wtyczka / króciec w gnieździe przelewu wtrysku, który pękł na pół przy próbie wymontowania. Po wymianie na nowy auto pali jak nowe.
Udało się usłyszeć minimalne syczenie po wyłączeniu silnika. Do układu paliwowego dostawało się powietrze.
Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły, nie ma znaczenia temperatura otoczenia.
Problemu nie ma jeżeli przed uruchomieniem włączam tylko zapłon i odczekuje kilka sekund aż pompa wstępna w zbiorniku zakończy pompować. (sprawdzone po wielokrotych próbach w różnych warunkach) - wtedy zawsze odpala "na dotyk". Problemu nie ma też podczas uruchomienia samoczynnego przy włączonym Start/Stop. Na tej podstawie stwierdziłem, że problem zatem jest z chwilowym brakiem paliwa w układzie.
Z tego co udało mi się znaleźć na forum to problem może być z paliwem schodzącym z filtra lub domyślam się, że z układu doprowadzającego paliwo do pompy CR. Teraz pytanie jak to zweryfikować i gdzie szukać problemu. Gdzieś prawdopodobnie nie trzyma jakiś zaworek zwrotny, ale pytanie gdzie on jest?
Czy jest on wbudowany w pokrywę filtra paliwa? Przewody do filtra do CR są czarne więc powietrza w układzie nie jestem w stanie stwierdzić.
Nie jest to jakiś ogromny problem ale chciałbym to rozwiązać.
[Rozwiązanie]
Udało mi się rozwiązać ten problem.
Może komuś się przyda.
Przyczyną była nieszczelna wtyczka / króciec w gnieździe przelewu wtrysku, który pękł na pół przy próbie wymontowania. Po wymianie na nowy auto pali jak nowe.
Udało się usłyszeć minimalne syczenie po wyłączeniu silnika. Do układu paliwowego dostawało się powietrze.
Ostatnio edytowane przez moderatora: