1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Peugeot 208 - brak świteł przeciwmgłowych przód

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika young9, 14-09 18.

  1. young9

    young9 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-07 13
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    8
    Witam,
    Pacjent to jak w tytule Peugeot 208 1.4VTi z 2012. Objaw,jak w tytule brak świateł przeciwmgielnych przód.
    Sprawa właściwie (mam takie wrażenie) zdiagnozowana ale chciałem zapytać czy ktoś się z tym spotkał.

    Układ połączeń następujący:
    Moduł COM przełączników pod kierownicą --> BSI (+zegary) --> BSM (z przekaźnikiem demontowalnym) --> światła.

    Zjawisko o tyle ciekawe, że problem dwuczęściowy. Nie dochodziło 12V do żarówek od przekaźnika. Położona nowa instalacja. Światła zaświeciły lecz światłem ciągłym tzn. nie wyłączają się teraz.
    Okazuje się że w BSM na styku 86 jest stałe 12V pochodzące z BSI. To 12V powinno być napięciem sterującym a tak się nie dzieje gdyż przełączanie przełączników nic nie zmienia. BSI natomiast widzi i rozpoznaje zjawisko przekręcania przełączników (włączanie/wyłączanie). Czy ktoś spotkał się z takim objawem usterki BSI?
     
  2. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    740
    Docenione treści:
    112
    Miasto:
    PLE
    12v na 86 to raczej normalne zjawisko. Sterowanie powino być masą na 85.
     
  3. melas

    melas Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-04 18
    Postów:
    74
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    WRZEŚNIA
    Źle kombinujesz. Info leci po canie a bsm jest wykonawcą. Podgląd parametrów i test urządzeń wykonawczych.
     
    young9 lubi to.
  4. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    718
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    A że się zapytam dlaczego kładłeś nowe przewody do halogenów a nie odszukałeś istniejących i usterki w nich....? chyba że nie było to tak.
    A co do zasterowania przekażnika masą na 85 to.....widocznie musi być być uszkodzony jakiś tranzystor który dostaje rozkaż od procesora aby załączył 85.Czyli zwarty.
     
  5. young9

    young9 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-07 13
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    8
    Załączyłem schemat.
    Tak jak pisałem wyżej. Wydaje mi się że jest to układ sterowany z BSI. Jest bowiem z przekaźnikiem wyjmowanym (standardowym) w skrzynce bezpieczników. Masa na przekaźniku nie jest sterowana raczej z BSM tylko na stałe z nadwoziem (tak mi się wydaje) . Sterowanie zatem bezpośrednio z BSI 12V na 86.
    Nie mam racji?

    P.S. Nowa wiązka bo po prostu szybciej i łatwiej niż rozcinanie wszystkich peszli wiązki silnikowej. Droga na skróty.
     

    Załączone pliki:

    • sp.pdf
      Rozmiar pliku:
      147,4 KB
      Wyświetleń:
      15
    Ostatnio edytowano: 16-09 18
  6. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    718
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    No dobra.....bez znaczenia i dlaczego daje ciągle tego plusa....polukaj człeku i czytaj co piszą.no i
    Z 11 czyli modułu daje ciągle (-).....pomierz gdzie jest coś zwarte chociaż to nie takie proste.
     
  7. young9

    young9 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-07 13
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    8
    Nie zrozumiałem twojej wypowiedzi.
    Dla pewności w oznaczeniach: A11 na schemacie to BSI. Prostokąt po lewej skrzynka bezpieczników.
     
  8. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    718
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    A przeakżnik K2 to od czego?
     
  9. young9

    young9 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-07 13
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    8
    światła o których mówimy.
    Czy dobrze rozumiem, że twierdzisz że mimo wszystko światła są tu sterowane masą z BSM?
     
  10. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    718
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    Tak...jak masz przekażnik wyjmowalny dla nich ! który to na tym schemacie bo widzę tylko jeden ale czy to on to nie wiem....wygląda że nie
     
  11. young9

    young9 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-07 13
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    8
    Ok. Dzięki za sugestię. Nie potrafię jednak sprawdzić czy w nim jest jest jakieś zwarcie. Pozostaje mi podmiana całego bsm.
    odp do schematu: Tak to jedyny od świateł. Ufam schematowi z autodata nie pozostaje mi nic innego. Przekaźnik K2 do świateł przeciwmgielnych przednich.
     
  12. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    718
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Rzeszów
    Przesledż wyście 29 BSI
     
  13. young9

    young9 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-07 13
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    8
    Prześledziłem. Na stałe jest 12V. Zanika jedynie gdy elektronika usypia. Jakiekolwiek przebudzenie przywraca napięcie.
     
  14. art234

    art234 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    17-05 14
    Postów:
    862
    Docenione treści:
    231
    Miasto:
    Chorzów
    A te przeciwmgłowe świeciły wcześniej może trzeba zrobić aktywację
     
  15. young9

    young9 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-07 13
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    8
    Świeciły. Przestały. A teraz świecą bez przerwy. Są aktywne w BSI.
     
  16. art234

    art234 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    17-05 14
    Postów:
    862
    Docenione treści:
    231
    Miasto:
    Chorzów
    to je dezaktywuj i zobacz czy zgasną jak nie to przekaźnik w bsm sklejony
     
    slawek2007.28 lubi to.
  17. young9

    young9 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-07 13
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    8
    Już sprawdzałem. Deaktywacja nie zmienia nic. Przekaźnik jest wymienny. Jest sprawny. Nie jest to kwestią przekaźnika, chyba że jak twierdzi Markson43 problem gdzieś w samym BSM (nie przekaźniku). Jak się z tym uporam dam znać.
     
  18. melas

    melas Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-04 18
    Postów:
    74
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    WRZEŚNIA
    Środkowa kostka w bsm 29 i 13 pin bodajże wyjścia na halogeny, zresztą możesz to sprawdzić przedzwaniając kable. Druga sprawa robota na 15 min, a ty już to grzebiesz z tydzień. BSM do wymiany i koniec.
     
    art234 lubi to.