• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Peugeot 307 1.6 hdi - problem z ciśnieniem paliwa

Fuzi85

Uczestnik
Dołączył
9.01.2017
Postów
34
Punktów
6
Wiek
40
Miasto
Poznań
Cześć Panowie. Mamy problem z Peugeotem 307 1.6 hdi 2008 rok. Auto nie odpala ponieważ nie ma ciśnienia paliwa na listwie. Powodem jest za niskie zasilanie na regulatorze ciśnienia paliwa na pompie wysokiego ciśnienia. Regulator, aż brzęczy. Nie idzie paliwo z listwy na wtryski. Pompa z regulatorem inna (100% dobra), inna listwa z czujnikiem ciśnienia, inne wtryski i cały czas problem istnieje. Cała wiązka silnika zdemontowana i sprawdzona. Kolega w innym warsztacie ma identyczny problem. Gdzieś w intrenecie natrafiłem na problemy innych właścicieli samochodów z tym silnikiem i z tym samym problemem. Natomiast nie widzę rozwiązania ... Ktoś przerabiał taki przypadek ?
 

Karol19761976

Bywalec
Dołączył
1.11.2020
Postów
55
Punktów
8
Wiek
49
Jakie zasilanie jest układu paliwowego : elektryczna pompka paliwa czy gruszka ?
Ja bym na swoim miejscu zrobił tak jak ja dzisiaj zrobiłem ( u mnie układ zasilania / odpowietrzania paliwa jest na gruszcze )

- U mnie org gruszka już nie trzymała paliwa ( zawór zwrotny w gruszcze ) i pod dłuższym postoju auta , dłużej musiał krecić aż odpali . Kupiłem gruszkę i tam jest tak : po lewej stronie masz rozrząd i na gurze masz dwa przewody , jeden zasilania i drugi powrót ,

Zasilania idzie bezpośrednio do Filtra paliwa ( ten grubszy 9.89 ) i w ten punkt od A do B montujesz gruszkę na przewodzie zbrojonym przezroczystym i wtedy pompujesz i widzisz co się dzieję . przy tym sprawdz / otwórz klapę wlewu paliwa i kluczyk w korek i odkręć powoli przyłóż ucho czy czasami nie będzie podciśnienia w zbiorniku ( usłyszysz w razie co takie psssyt )

Zapomniałem , tam masz filtr powietrza ja u siebie mam go wyjeb... i przerobiony układ filtra powietrza
byś musiał na próbę z przodu dać bez demontarzu filtra powietrza

Ja jutro zdjecie zrobię jak mam zrobione u siebie i wsatwię tutaj

Zasilania masz koncówka szybkozłączka grubsza 9.89 , powrót cieńsza 7.89
Ja wcześniej na ALIE kupiłem takie koncówki kilka sztuk wraz z wtykami , jak nie masz to lipa
 
Ostatnia edycja:

nickel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.02.2015
Postów
3469
Porady
1
Punktów
641
Wiek
60
Miasto
WLKP
Niskie zasilanie to rozumiec ze chodzi o plus12V czy sterowanie przez komputer sygnałem PWM.
 

Karol19761976

Bywalec
Dołączył
1.11.2020
Postów
55
Punktów
8
Wiek
49
Niskie zasilanie to rozumiec ze chodzi o plus12V czy sterowanie przez komputer sygnałem PWM.
Nie chodzi mi o zasilanie prądowe , chodzi mi o zasilanie ( wejscie paliwa ) od A do B ... Od zbiornika do filtra , do pompy i po koleii
Po prostu należy sprawdzić dojście paliwa gdzie i dokąd dochodzi ? a potem szukac dalej ewentualnej przyczyny
 

Fuzi85

Uczestnik
Dołączył
9.01.2017
Postów
34
Punktów
6
Wiek
40
Miasto
Poznań
Niskie zasilanie to rozumiec ze chodzi o plus12V czy sterowanie przez komputer sygnałem PWM.
Tak chodzi o zasilanie plusem. Nie o sterowanie.
Jakie zasilanie jest układu paliwowego : elektryczna pompka paliwa czy gruszka ?
Ja bym na swoim miejscu zrobił tak jak ja dzisiaj zrobiłem ( u mnie układ zasilania / odpowietrzania paliwa jest na gruszcze )

- U mnie org gruszka już nie trzymała paliwa ( zawór zwrotny w gruszcze ) i pod dłuższym postoju auta , dłużej musiał krecić aż odpali . Kupiłem gruszkę i tam jest tak : po lewej stronie masz rozrząd i na gurze masz dwa przewody , jeden zasilania i drugi powrót ,

Zasilania idzie bezpośrednio do Filtra paliwa ( ten grubszy 9.89 ) i w ten punkt od A do B montujesz gruszkę na przewodzie zbrojonym przezroczystym i wtedy pompujesz i widzisz co się dzieję . przy tym sprawdz / otwórz klapę wlewu paliwa i kluczyk w korek i odkręć powoli przyłóż ucho czy czasami nie będzie podciśnienia w zbiorniku ( usłyszysz w razie co takie psssyt )

Zapomniałem , tam masz filtr powietrza ja u siebie mam go wyjeb... i przerobiony układ filtra powietrza
byś musiał na próbę z przodu dać bez demontarzu filtra powietrza

Ja jutro zdjecie zrobię jak mam zrobione u siebie i wsatwię tutaj

Zasilania masz koncówka szybkozłączka grubsza 9.89 , powrót cieńsza 7.89
Ja wcześniej na ALIE kupiłem takie koncówki kilka sztuk wraz z wtykami , jak nie masz to lipa
Mam Gruszkę ...
No właśnie dzisiaj przyjechałem do warsztatu i wziąłem się za te auto bo nie daje mi spokoju. I rzeczywiście walnięta jest gruszka. Odłączyłem przewód zasilania paliwa od filtra i paliwo w ogóle nie idzie. Słychać tylko takie pufanie powietrza a paliwa zero ... Filtr powietrza na ten moment mam zdemontowany. Założę inną gruszkę i zobaczę co będzie się działo.

Panowie długo się nie odzywałem, bo zająłem się innymi autami. Nie miałem już weny i sił by go naprawiać. Temat nadal nie rozwiązany. Sprawdziłem BSM i BSI i tam napięcia prądowe są w porządku. Inny sterownik silnika bez immo i też to samo. Z ciekawości odłączyłem wspomaganie kierownicy, bo wiem że też sprawiają problemy i o dziwo na chwile poprawiły się napięcia. Ale to był moment i wtedy auto prawie odpalało. Przeryłem pozostałe wiązki i nie ma żadnych uszkodzeń.
 

michal_michal

SuperMechanior
Dołączył
31.10.2016
Postów
385
Punktów
90
Wiek
34
regulator sterowny raczej z ECU więc wiązkę od regulatora do sterownika sprawdzić pod obciążeniem. Masy ok? Akumulator ok? Pachnie mi to jakimś upalonym stykiem
 

Fuzi85

Uczestnik
Dołączył
9.01.2017
Postów
34
Punktów
6
Wiek
40
Miasto
Poznań
Jutro sprawdzę jak wyglądają napięcia przed i w czasie odpalenia. Dam znać jak to wygląda. Wrzucę też błędy jakich nie idzie skasować:
P3008 Miernik masy powietrza, zbyt duży przepływ
P0401 Miernik masy powietrza, zbyt duży przepływ
P0104 Sygnał czujnika przepływu
P0405 Zawór EGR, zbyt niski sygnał
P0341 Sygnał odniesienia dla cylindra
P0001 Sygnał regulatora przepływu silnika diesla
P0183 Sygnał temperatury paliwa
P2143 Zawór EGR, usterka elektryczna
 

michal_michal

SuperMechanior
Dołączył
31.10.2016
Postów
385
Punktów
90
Wiek
34
Jutro sprawdzę jak wyglądają napięcia przed i w czasie odpalenia. Dam znać jak to wygląda. Wrzucę też błędy jakich nie idzie skasować:
P3008 Miernik masy powietrza, zbyt duży przepływ
P0401 Miernik masy powietrza, zbyt duży przepływ
P0104 Sygnał czujnika przepływu
P0405 Zawór EGR, zbyt niski sygnał
P0341 Sygnał odniesienia dla cylindra
P0001 Sygnał regulatora przepływu silnika diesla
P0183 Sygnał temperatury paliwa
P2143 Zawór EGR, usterka elektryczna
nie można było tak od razu?
 

Fuzi85

Uczestnik
Dołączył
9.01.2017
Postów
34
Punktów
6
Wiek
40
Miasto
Poznań
Wróciłem do naprawy po dłuższej przerwie. A więc po drodze do usunięcia tego problemu, znalazłem kilka innych usterek w elektronice silnika. Przez utlenione przewody, korozja w kostce, urwany przewód zasilający od jednego z czujników, zatarty EGR ale sedno sprawy tkwiło w odczycie parametrów w BSI. Mianowicie:
*moduł silnika zablokowany >>> TAK
*rozpoznanie etykiety transpondera >>> Nie
W kluczyku na płytce był taki mały chip, coś jak antena transpondera i to badziewie było zepsute. Na 2 kluczykach od właściciela było to samo. Wymiana tego chipa sprawiała, że BSI rozpoznawało transponder i wtedy odblokowało sterownik silnika. Mogłem skasować błędy, zaczęło pompować paliwo na wtryski i auto chodzi bez zarzutu.
 

nickel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.02.2015
Postów
3469
Porady
1
Punktów
641
Wiek
60
Miasto
WLKP
PSA tak ma ze jak z immo problem to nie skasujesz błędy.
 
Do góry Bottom