1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Peugeot 308 SW 1.6 16v Vti ustawienie faz rozrządu !!!

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika manixpm, 2-02 18.

  1. manixpm

    manixpm Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-08 16
    Postów:
    40
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Lubuskie
    Witam jak w temacie mam problem w wstawieniem faz rozrządu w 1.6 16v VTI rok 2008 na dwóch kołach zmiennych faz rozrządu. Sprawa wygląda następująco po wymianie kpl łańcucha z kołami faza samochód po nagrzaniu przestaje przyśpieszać i miec jaką kolwiek moc !!. prze wymiana samochód jechał lecz wyświetlał błędy zmiennych faz itp. teraz na zimnym silniku jest ok zero błędów a po nagrzaniu wyskakują cały czas zmienne fazy wypadanie zapłonów i inne standardowe błędy. Wiec moje pytanie brzmi czy mogłem źle ustawic zmienne fazy rozrzadu jak tak to ktoś mi pokarze jak maja być ustawione czy nie maja znaczenia lub inne pomysły samochód ma ponad 200 tyś . A i najważniejsze adaptację kół robiłem już dwa razy zgodnie z instrukcją delphi ds 150. Wyślijcie mi prosze zdjęcia jak ustawić koła !!! :D blokady wałka były zakładane z każdym razem
     
  2. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    3 917
    Docenione treści:
    790
    Miasto:
    z charakterem
    W serwisówce schemat valvetronica to 48 stron. Poza tym, czy robione były jego nastawy podstawowe czymś innym niż DS150 , który się mota??
    Jakie błędy wali?
    Zauważ, że tam nie ma przepustnicy tylko wznios zaworu steruje powietrzem...
     
    Ostatnio edytowano: 2-02 18
  3. Misiek

    Misiek Administrator

    Online
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    4 988
    Docenione treści:
    1 552
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Co to jest adaptacja kół?
     
    MTM lubi to.
  4. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    3 917
    Docenione treści:
    790
    Miasto:
    z charakterem
    [​IMG]
     
  5. robercik1974

    robercik1974 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-11 12
    Postów:
    547
    Docenione treści:
    31
    Jaki kod silnika i jaki dokladnie silnik

    Czy to 1.6 vti 5FS?

    Tam jest przepustnica z tylu pod filtrem powietrza. Oprocz tego jest wznios zaworow ssacych. A jak robione na blokadach to powinno byc ok chyba ze silnik 5fs lib 5 fw oba 120 konne. Ogolnie wpadles w kibel jak to te modele silnikow.
     
    Ostatnio edytowano: 2-02 18
    MTM lubi to.
  6. robercik1974

    robercik1974 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-11 12
    Postów:
    547
    Docenione treści:
    31
    Przed wymiana swiecil zmiennymi fazami bo lancuch byl rozciagniety. A teraz masz zle ustawiony
     
  7. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 513
    Docenione treści:
    462
    Miasto:
    Lubliniec
    Nie chce sie wtrącać ale czy czasami nie zmieniłeś kół miejscami. W valvetronicu kiedyś sie tak jeb..łem. Dokładne oględziny i jak wół na każdym bylo wybite in aus
     
    komar200 lubi to.
  8. robercik1974

    robercik1974 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-11 12
    Postów:
    547
    Docenione treści:
    31
    Bartek mozliwe ze autor juz zmarl na zawal. Pomylic raczej chyba by nie mogl
     
  9. darcuss

    darcuss Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-05 16
    Postów:
    248
    Docenione treści:
    35
    Miasto:
    Stolyca
    A to nie w tym silniku przestawia się o dwa/trzy zęby ? kiedyś podobnie miałem z volvo

    chyba że zatkany jest kanał olejowy w kole !?
     
  10. robercik1974

    robercik1974 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-11 12
    Postów:
    547
    Docenione treści:
    31
    Te silniki mialy wade fabryczna i byla akcja serwisowa.

    Wymiana rozrzadu byla czesci za friko w peugeocie
     
  11. darcuss

    darcuss Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-05 16
    Postów:
    248
    Docenione treści:
    35
    Miasto:
    Stolyca
    No to klient się spóźnił, na akcję
     
    toomii76 lubi to.
  12. robercik1974

    robercik1974 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-11 12
    Postów:
    547
    Docenione treści:
    31
    Jedno jest pewne oryginalne znaki nie pasuja na rozrzadzie ani blokady a i jest figiel jakis w sofcie
     
  13. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    3 917
    Docenione treści:
    790
    Miasto:
    z charakterem
    I aktualizacja meva 17...
     
  14. robercik1974

    robercik1974 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-11 12
    Postów:
    547
    Docenione treści:
    31
    Alez owszem czemu nie, jemu tez nalezy sie.

    Smiesznosciowy to francuski szrot i potrafi mechanikowi dac sie we znaki
     
    Ostatnio edytowano: 2-02 18
  15. manixpm

    manixpm Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-08 16
    Postów:
    40
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Lubuskie
    Dobra panowie okazało się że był źle ustawiony dół wału po założeniu blokady i tak latało dolne koło o ząb chyba jest wyszczerbione albo coś nie wiem nie zaglądałem do ciagnołem do końca ustawiłem na nowo i teraz nie ten wóz dziwne objawy jak na taką przyczynę. zamykam temacik dzięki
     
  16. selim

    selim Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    1 007
    Docenione treści:
    102
    Miasto:
    Sląsk
    To nie elektroda. ...nie zamyka się
     
  17. robercik1974

    robercik1974 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-11 12
    Postów:
    547
    Docenione treści:
    31
    Tzn ze nie byl czarodziejski silnik
     
  18. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    3 917
    Docenione treści:
    790
    Miasto:
    z charakterem
    No... Polecam unikać tych min... Kiedyś prawie paznokcie zacząłem przez jedno mini obgryzac...
     
  19. robercik1974

    robercik1974 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-11 12
    Postów:
    547
    Docenione treści:
    31
    hahaha mniamniuśne są paznokcie
     
  20. maciej86

    maciej86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-03 13
    Postów:
    46
    Docenione treści:
    1
    Koledzy podłącze się do tematu.
    Mam takiego samego peugeota na warsztacie.
    Wywala błąd wypadania zapłonu na trzecim cylindrze. Tylko jak mocno się nagrzeje.
    - głowica sprawdzona - wymienione zawory wydechowe Gniazda niby dobre
    - zrobiona adaptacja
    - wyminione swiece
    - wymieniona cewka
    - poprzekładane dźwigienki z innych cylindrow
    - kompresja na wszystkich cylindrach na ciepłym czy zimnym wynosi okolo 13 bar.
    - w zeszlym roku wymieniony nowy rozrząd razem z kołami i jeden elektrozawór.
    - rozrząd robiony na blokadach.
    Sprawdzony wałek mimośrodowy i rozrządu pod kątem wytarć. Nic specjalnie nie widać i wszytskie krzywiki mają podobne wymiary.
    Jedyne do czego mogę się doczepić to podtarte łożyskowania wałka rozrządu. dość sporo, ale chyba to miało by małe znaczenie... Sam już nie wiem. Najbardziej wytarte w okolicach 4 cylindra, czyli przy łańcuchu.

    Ogólnie sprawa wygląda tak że auto chodzi normlanie, cicho, po rozgrzaniu zaczyna kołysać silnikiem i wywala błąd wypadania zapłonu na 3 cylindrze. Silnik ma około 700-750 obrotów, wypinam wtyczkę od czujnika walka czy od zmiennych faz i auto podbija obroty na 900 i chodzi równiutko..

    Robił ktoś takiego cukierka ?
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. jak ustawic koła rozrządu peugeot 308 vti

    ,
  2. wymiana łańcucha rozrządu peugeot 308

    ,
  3. peugeot 207 1.6 16v rozrzad ustawianie

    ,
  4. 1.6 vti ustawienie rozrządu,
  5. wymiana rozrządu peugeot 207 1.6 vti,
  6. ustawienie rozrządu focus 1.6 16v zmienne fazy,
  7. remot rozrządu 308 vti,
  8. 1.6 vti 120 km co ile wymiana rozrządu,
  9. wariator peugeot 1.6benzyna,
  10. ustawienie rozrzadu 1 6 peugeot vti,
  11. WYPADANIE ZAPŁONU W PEUGEOCIE 308 VTI,
  12. instrukcja blokad rozrządu peugeot 308 vti,
  13. przestawiacz walka rozrządu peugeot 308,
  14. peugeot 1.6 vti rozrzad jak ustawic,
  15. 1.6 16 vti ustawienie rozrządu,
  16. shemat serwisowy ustawienia rozrzadu 1.6vti,
  17. 1 6 vti ustawienia wałkòw,
  18. peugeot 1 6 vti,
  19. jak poprawnie ustawić vanos 1.6vti