• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Peugeot 308 SW 1.6 16v Vti ustawienie faz rozrządu !!!

manixpm

Bywalec
Dołączył
18.08.2016
Postów
53
Punktów
1
Miasto
Lubuskie
Witam jak w temacie mam problem w wstawieniem faz rozrządu w 1.6 16v VTI rok 2008 na dwóch kołach zmiennych faz rozrządu. Sprawa wygląda następująco po wymianie kpl łańcucha z kołami faza samochód po nagrzaniu przestaje przyśpieszać i miec jaką kolwiek moc !!. prze wymiana samochód jechał lecz wyświetlał błędy zmiennych faz itp. teraz na zimnym silniku jest ok zero błędów a po nagrzaniu wyskakują cały czas zmienne fazy wypadanie zapłonów i inne standardowe błędy. Wiec moje pytanie brzmi czy mogłem źle ustawic zmienne fazy rozrzadu jak tak to ktoś mi pokarze jak maja być ustawione czy nie maja znaczenia lub inne pomysły samochód ma ponad 200 tyś . A i najważniejsze adaptację kół robiłem już dwa razy zgodnie z instrukcją delphi ds 150. Wyślijcie mi prosze zdjęcia jak ustawić koła !!! :D blokady wałka były zakładane z każdym razem
 

MTM

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
11.08.2014
Postów
4135
Punktów
872
Miasto
z charakterem
W serwisówce schemat valvetronica to 48 stron. Poza tym, czy robione były jego nastawy podstawowe czymś innym niż DS150 , który się mota??
Jakie błędy wali?
Zauważ, że tam nie ma przepustnicy tylko wznios zaworu steruje powietrzem...
 
Ostatnia edycja:

MTM

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
11.08.2014
Postów
4135
Punktów
872
Miasto
z charakterem
Co to jest adaptacja kół?
 

robercik1974

SuperMechanior
Dołączył
26.11.2012
Postów
1028
Punktów
80
Jaki kod silnika i jaki dokladnie silnik

Czy to 1.6 vti 5FS?

Tam jest przepustnica z tylu pod filtrem powietrza. Oprocz tego jest wznios zaworow ssacych. A jak robione na blokadach to powinno byc ok chyba ze silnik 5fs lib 5 fw oba 120 konne. Ogolnie wpadles w kibel jak to te modele silnikow.
 
Ostatnia edycja:
  • Lubię to!
Punktów: MTM

robercik1974

SuperMechanior
Dołączył
26.11.2012
Postów
1028
Punktów
80
Przed wymiana swiecil zmiennymi fazami bo lancuch byl rozciagniety. A teraz masz zle ustawiony
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
4432
Punktów
1095
Miasto
Koszęcin
Nie chce sie wtrącać ale czy czasami nie zmieniłeś kół miejscami. W valvetronicu kiedyś sie tak jeb..łem. Dokładne oględziny i jak wół na każdym bylo wybite in aus
 

robercik1974

SuperMechanior
Dołączył
26.11.2012
Postów
1028
Punktów
80
Bartek mozliwe ze autor juz zmarl na zawal. Pomylic raczej chyba by nie mogl
 

robercik1974

SuperMechanior
Dołączył
26.11.2012
Postów
1028
Punktów
80
Te silniki mialy wade fabryczna i byla akcja serwisowa.

Wymiana rozrzadu byla czesci za friko w peugeocie
 

robercik1974

SuperMechanior
Dołączył
26.11.2012
Postów
1028
Punktów
80
Jedno jest pewne oryginalne znaki nie pasuja na rozrzadzie ani blokady a i jest figiel jakis w sofcie
 

robercik1974

SuperMechanior
Dołączył
26.11.2012
Postów
1028
Punktów
80
Alez owszem czemu nie, jemu tez nalezy sie.

Smiesznosciowy to francuski szrot i potrafi mechanikowi dac sie we znaki
 
Ostatnia edycja:

manixpm

Bywalec
Dołączył
18.08.2016
Postów
53
Punktów
1
Miasto
Lubuskie
Dobra panowie okazało się że był źle ustawiony dół wału po założeniu blokady i tak latało dolne koło o ząb chyba jest wyszczerbione albo coś nie wiem nie zaglądałem do ciagnołem do końca ustawiłem na nowo i teraz nie ten wóz dziwne objawy jak na taką przyczynę. zamykam temacik dzięki
 

MTM

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
11.08.2014
Postów
4135
Punktów
872
Miasto
z charakterem
No... Polecam unikać tych min... Kiedyś prawie paznokcie zacząłem przez jedno mini obgryzac...
 

maciej86

Gaduła
Dołączył
10.03.2013
Postów
94
Punktów
7
Wiek
36
Koledzy podłącze się do tematu.
Mam takiego samego peugeota na warsztacie.
Wywala błąd wypadania zapłonu na trzecim cylindrze. Tylko jak mocno się nagrzeje.
- głowica sprawdzona - wymienione zawory wydechowe Gniazda niby dobre
- zrobiona adaptacja
- wyminione swiece
- wymieniona cewka
- poprzekładane dźwigienki z innych cylindrow
- kompresja na wszystkich cylindrach na ciepłym czy zimnym wynosi okolo 13 bar.
- w zeszlym roku wymieniony nowy rozrząd razem z kołami i jeden elektrozawór.
- rozrząd robiony na blokadach.
Sprawdzony wałek mimośrodowy i rozrządu pod kątem wytarć. Nic specjalnie nie widać i wszytskie krzywiki mają podobne wymiary.
Jedyne do czego mogę się doczepić to podtarte łożyskowania wałka rozrządu. dość sporo, ale chyba to miało by małe znaczenie... Sam już nie wiem. Najbardziej wytarte w okolicach 4 cylindra, czyli przy łańcuchu.

Ogólnie sprawa wygląda tak że auto chodzi normlanie, cicho, po rozgrzaniu zaczyna kołysać silnikiem i wywala błąd wypadania zapłonu na 3 cylindrze. Silnik ma około 700-750 obrotów, wypinam wtyczkę od czujnika walka czy od zmiennych faz i auto podbija obroty na 900 i chodzi równiutko..

Robił ktoś takiego cukierka ?
 
Do góry Bottom