• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Peugeot partner 1.4 brak benzyny na listwie

rausman

Początkujący
Dołączył
31.07.2021
Postów
17
Punktów
5
Witam wszystkich weterenów. Jest to mój pierwszy post, ale opisze swoja historie naprawy, bo moze komuś sie przydac.

Pacjent: peugeot partner 1.4 benzyna z gazem, 2003r., 400 kkm przebiegu, silnik tu3jp.

Co sie stalo: uczylem kolege jezdzic w upalne dni. i pierwszego dnia przy kolejnym odpalaniu silnika, silnik przestal palic na benzynie. Pomyslalem ze braklo paliwa, bo wskaznik rozna ilosc pokazuje, a mam to auto 4 miesiace. Pojechalismy na stacje, zatankowalismy, silnik odpalil na benzynie. Na drugi dzien, zatankowalem na full full i znowu wystapila podobna sytuacja, tylko ze juz na amen. Przestal palic na benzynie, tylko zapalal awaryjnie na gazie.

Sprawdzilem wstrzasowke (czerwony guzik) , wcisnalem ja, potem rozebralem, sprawdzilem, wszystko ok.

Diagnoza byla prosta. Pewnie pompa padla, bo to auto z gazem, wiec jakis syf zatkal pompe, albo pompa stara.

Co z innych objawow: brak cisnienia na listwie wtryskowej, po odlaczeniu i ponwnym podlaczeniu akumulatora (reset) i uruchamianiu na benzynie, tak jakby tylko raz zakrecil i potem na sucho krecil.

Tok sprawdzania: po pierwsze bezpieczniki, wszystkie byly w porzadku, szczegolnie bezpiecznik nr 2 (15A) od pompy. No to jedziemy dalej i sprawdzam wtyczke przy baku. Podaje 7-8 Voltow na wtyczce, przy wlaczonym zaplonie (silnik wylaczony) . Wyciagam silnik pompy (niestety jest to wewnetrzna pompa, wiec caly bak musialem oproznic z benzyny) i ja sprawdzam na zasilaczu 6V 600 mA i DZIAŁA, chociaz wg mnie niezbyt rowno. Podlaczam stara, dzialajaca pompe na sucho pod wtyczke baku i nie dziala na zaplonie. na stykach po obu stronach 7 do 8 V., wiec wtyczki i styki byly ok, pompa nie kreci. Po wpieciu we wtyczke napiecie spada do 0V. To wygladalo tak jakby napiecie bylo, ale brak pradu (natezenia). zlapalem sie za glowe o co chodzi. Podpinam Obd 2 i diagnostyka i niestety Uniwersalny obd skaner dziala ale nie laczy sie z ecu (auto 2003 rok).


Sprawdzilem przekaznik r/20 albo r21, niewiem jaki to dokladnie, ale podobne sa. po przekreceniu na zaplon, przekazywal plus i minus. Byl w porzadku.

Mam alarm skorpion 2000 i jest on odlaczony, ale pajeczarstwo przewodow to istna browarowa fachura, wiec obawialem sie ze cos z instalacja jest nie tak, bo raz zrobila zwarcie na masie. Jak sie pozniej okazalo wszystko bylo ok.

No to wymienilem pompe, filtr, przeplukalem bak. Dalej nic.

Rozwiazanie:
Doszedlem do wniosku ze kumpel uczac sie jazdy autem, strzelal ze sprzegla i pasek rozrzadu mogl przeskoczyc. I tak niestety bylo. Pasek przeskoczyl na szczescie o jeden zabek.


Co ciekawe pomimo tego auto chodzilo na gazie, ale na benzynie tylko raz zakrecil po resecie i kaplica.

Na zaplonie w tych peugeotach pompa nie dziala, dopiero przy rozruchu, po jednym zakreceniu zczytywany jest sygnał z czujnika polozenia walu i wtedy komputer Ecu uruchamia pompe. Dziwne rozwiazanie.

Na dodatek:
Kompresja na cylindrach, prawie jak z fabryki. Swiece byly wymieniane (do gazu przerwa zostala zmniejszona), wymieniona cewka na nowa, i wszelki osprzet silnika sprawdzony. Te silniki tu3jp (natlukli tego ponad 6 mln), to maszyny parowe z dotryskiem benzyny, wiec polecam, bo sa to proste jednostki (brak hydraulicznych popychaczy, pompa oleju na lancuchu wewnatrz bloku, rozrzad na pasku na zewnatrz) i bardzo wytrzymale 8 zaworowce, ale niestety maja apetyt na opał i padaja sondy lambda i plastikowe czesci.
Jedynie co mnie denerwuje w tym silniku, to ze blok silnika sklada sie z 4 czesci Klawiatura+Glowica, wlasciwy blok z tulejami, komora korbowa sklejona z blokiem głównym. Utrudniona jest wymiana panewek, a nawet wymiana skrzyni.

Pozdro
Automatyczne połączenie postów:

Dorzucam takie tam fotki
DSC_0266.JPG DSC_0267.JPG DSC_0268.JPG DSC_0269.JPG
Automatyczne połączenie postów:

mialem podobna przygode z peugeotem 406 v6 3.0 1998, 500 kkm przebiegu, automat benzyna z gazem. W nocy najechalem na lezacego policjanta i wstrzasowka wybila, o ktorej nie mialem pojecia. dzialal tylko na gazie i dojechalem tak z czestochowy do krakowa (awaryjnie na gazie). W nocy sprawdzilem cala elektryke i bezpieczniki sprawdzalem.
Na nastepny dzien glowilem sie co poszlo nie tak, myslalem ze przekaznik padl. Rozebralem go, bylo wszystko ok.

wstrzasowka wybila, ale instalacja gazowa byla na innym obwodzie, wiec dzialalo. Wniosek jest jeden, czasami lepiej miec gaz, bo ratuje wiele sytuacji. Czasami mysle, ze gdyby nieswiadoma osoba, tylko z benzyna, zatrzymala sie na przejezdzie kolejowym, przez wstrzasowke, to nieciekawe bylyby konsekwencje
 

Załączniki

  • DSC_0264.JPG
    DSC_0264.JPG
    991 KB · Wyświetleń: 9
  • DSC_0259.JPG
    DSC_0259.JPG
    2,7 MB · Wyświetleń: 10
Ostatnia edycja:

ostryt4

SuperMechanior
Dołączył
24.01.2014
Postów
2313
Punktów
271
Wiek
43
Miasto
Grimsby, czasem Białystok
Olej z UPG lewa strona patrząc od przodu jeszcze nie leje się ?
Każdy z jakim miałem styczność miał ten problem z tych silników.
 

rausman

Początkujący
Dołączył
31.07.2021
Postów
17
Punktów
5
wszystko zostalo uszczelnione, jedynie spod jakiejs srubki spustowej pod filtrem olej sie wydobywa, ale mi to wyglada na wade odlewnicza
 

rausman

Początkujący
Dołączył
31.07.2021
Postów
17
Punktów
5
Znowu peugeot partner przestal odpalac j chodzic na benzynie po ostrym palowaniu (dobil do odciecia). po resecie obroci jeden albo dwa razy silnikiem i tyle. Awaryjnie na gazie chodzi normalnie. Wstrzasowka oraz pasek rozrzadu zostal sprawdzony, wszystko jest prawidlowo ustawione. wymienilem przekaznik i czujnik polozenia walu ( jak sie go odlaczy, to gaz i benzyna nie pali). czujnik od podcisienia jak sie odlaczy, to auto chodzi na gazie, bez roznicy.
 

rch11

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
7.07.2013
Postów
2781
Punktów
658
Miasto
NS
szara wtyczka na bezpiecznikach pod maską pin 11 podaj napięcie.
 

rausman

Początkujący
Dołączył
31.07.2021
Postów
17
Punktów
5
na benzynie, jak podaje plaka do dolotu podczas krecenia, to pali. Na listwie brak cisnienia, wiec prawdopodobnie wezyk przy pompie wyskoczyl przy odcieciu. Nie zamontowalem go zbyt solidnie, ale o tym sie dowiem na zime jak bede bak zdejmowac i w nim grzebac.
 

rausman

Początkujący
Dołączył
31.07.2021
Postów
17
Punktów
5
na 11 pinie 12 voltow, przy wtyczce baku podaje prawie 10 voltow. Pompa dziala, wszystkie przeowody drozne, filtr byl ostatnio wymieniany, jest drozny, przewod przy pompie byl w pirzadku piprawilem go, dalej nie pali
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5796
Porady
1
Punktów
2654
Auto do mechanika i po problemie...:)
 

rausman

Początkujący
Dołączył
31.07.2021
Postów
17
Punktów
5
update
juz zaczal dzialac na benzynie
przyczyna, wtyczka przy pompie sie obruszala i nie laczyla calkowicie.

temat do zamkniecia, bo tutaj juz wszystko zostalo sprawdzone i napisane
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5796
Porady
1
Punktów
2654
O widzisz, tylko ja napisałem i od razu się samochód naprawił...:)
 
Do góry Bottom