• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Piszczacy zawor rozprezny

dawidd1

SuperMechanior
Dołączył
15.04.2015
Postów
206
Punktów
4
Miasto
Radomsko
Witam
Mam problem z piskiem dobiegającym z zaworu rozprężnego w aucie rover 75 cdt2002r (pisk jak z kiepskich klocków hamulcowych tyle ze znacznie ciszej). Sama klimatyzacja pracuje normalnie, ciśnienia lp 2, Hp 15. Czynnik wymieniałem 2 dni temu - równo 450gram. Zawór tez 2 dni temu wymieniłem - stary piszczał znacznie gorzej i częściej, nowy(używany) właściwie tylko przy starcie klimy i czasami podczas jazdy. Intensywność jest znacznie mniejsza niż na starym, ale jednak piszczy. W kilku miejscach na forum doczytałem ze to może być przyczyna zbyt malej ilości gazu, u mnie jest gazu ok wiec co innego?
Oryginalny zawór był mocno oklejony butylem(od nowości - fabrycznie), mój nowy na razie niczym nie oklejałem, ale chyba to jest bardziej maskowanie problemu niż jego usuniecie - co sadzicie?
 
Dołączył
5.09.2018
Postów
54
Punktów
10
Wiek
36
Miasto
Warszawa
Nie wiem po co drugi wątek o tym samym, ale z tego co pisałeś to masz inny zawór niż być powinien, może w tym jest problem?
 

dawidd1

SuperMechanior
Dołączył
15.04.2015
Postów
206
Punktów
4
Miasto
Radomsko
Czy w zaworze tkwi problem - nie wydaje mi się. Przejrzałem teraz allegro i mój zakup tego zaworu i odnalazłem ze kupiłem z toyoty yaris II zawór denso o nr 447500-3070. Oryginał rovera ma nr Denso MF447500-1560
Z tego co wyczytałem to jeśli złącze pasuje i jest na ten sam czynnik to musi działać prawidłowo
Cytat odnośnie zaworu innego mechanika:

"Raczej będzie wszędzie taki sam, bo jest przykręcony na wyjściu z parownik, a on jest opasowany do nadwozia. Teoretycznie kazdy zawór rozprężny działa tak samo, tylko może się różnić prędkością wzrostu ciśnienia w zależności od czynnika ( chociaż przy czynnikiach stosowanych obecnie pewnie wszystkie mają podobnie) tylko kwestia dopasowania przyłączy i mocowania.

Nie wykluczone, że we wszystkich, lub prawie wszystkich układach denso zawory będą takie same."

I teraz czy ktoś to może zweryfikować?
 

dawidd1

SuperMechanior
Dołączył
15.04.2015
Postów
206
Punktów
4
Miasto
Radomsko
Czasami to zaluje ze na forum nie ma moderatorów takich jak na elektrodzie, bo juz byś dostał ostrzeżenie albo bana za takie wpisy.
A wracając do tematu co może być jeszcze przyczyna pisku?
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4240
Porady
5
Punktów
1235
Czasami to zaluje ze na forum nie ma moderatorów takich jak na elektrodzie, bo juz byś dostał ostrzeżenie albo bana za takie wpisy.

a ja nie :p

było, poszukaj w archiwum, temat zamykam.
łącznik stabilizatora z czarnej listy. zamykam temat
zły dział- lampy są ksenonowe więc to elektronika a nie dział elektryczny. zamykam temat
coś mi stuka- podaj markę akumulatora
to jest coś akumulatorowo podobnego a nie akumulator
złe przedrostki, nie ma czegoś takiego jak "mv"
forum nie służy do nauki
ogólnie to jest procedura tylko trzeba ją znać

tle co z pamięci wypisałem. naprawdę tego chcesz? (pytanie retoryczne)


A wracając do tematu co może być jeszcze przyczyna pisku?
czyli nie piszczało na starym a piszczy na nowym
....
mhhhhh
...
pomyślmy
....
albo zawór, albo jakiś syfek jest na zaworze
 

Kosib

Gaduła
Dołączył
7.02.2018
Postów
91
Punktów
1
Wiek
40
Miasto
Słomniki
Miałem kiedyś podobny problem w octavi tylko tam bardziej buczało przy zaworze. Było za dużo oleju w układzie.
 
Do góry Bottom