1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Położenie tłoka przy ustawianiu rozrzadu jumper 2.2 hdi multijet

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Mechanika pojazdowa Gorzów, 2-12 18.

  1. hiwat

    hiwat Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-07 15
    Postów:
    825
    Docenione treści:
    277
    Miasto:
    Tarnów
    w załączniku
     

    Załączone pliki:

    Ostatnio edytowano: 2-12 18
  2. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 130
    Docenione treści:
    687
    Miasto:
    Lubliniec
    Przeczytalem nie ma bata kolo zamachowe trza zalozyc
     
  3. kotoy

    kotoy Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 13
    Postów:
    470
    Docenione treści:
    167
    Miasto:
    Jabłonna Lacka
    I właśnie w takim momencie wku.... się jak składasz motor na stojaku i trzeba go zdejmować bo nie da rady dwumasy do złożenia rozrządu założyć. Nie mówiąc już o dokręcania śrub jak motor wisi i buja się na żurawiu.
     
  4. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 363
    Docenione treści:
    982
    Miasto:
    grudziadz
    Co wy pierdo.......IE to wytłumacz dlaczego

    Czytam i nie wieże :wideyed:
     
    Kris.79 i toomii76 lubią to.
  5. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 363
    Docenione treści:
    982
    Miasto:
    grudziadz
    Tak jest cofnięty ,jak spojrzałbyś na wałki i jak ustawione są krzywki to zrozumiesz o co chodzi .i nie potrzeba żadnego koła żeby to sprawdzić;) blokada na wał od strony pasowego i na koła wałków i to wszystko w temacie.

    Zależy jaki masz stojak i uchwyt w nim
    Dla chcącego nic trudnego i można przerobic uchwyt by ułatwić sobie życie w warsztacie.
     
    Ostatnio edytowano: 3-12 18
    Kris.79 i toomii76 lubią to.
  6. kotoy

    kotoy Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 13
    Postów:
    470
    Docenione treści:
    167
    Miasto:
    Jabłonna Lacka
    Posłuchaj ja robiłem takie motory tylko w transicie, a w dokumentacji Forda jest mowa o blokowaniu wału w dwumasie, w zestawie blokad do Forda również nie mam tej blokady co przykręca się od strony koła pasowego. Dla mnie temat wygląda tak że zapinam blokady tak jak producent każe i tyle w temacie.
     
  7. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 363
    Docenione treści:
    982
    Miasto:
    grudziadz
    90722000.png o tym mówisz.
     
  8. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 632
    Docenione treści:
    389
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Nie mając pewności co do pukntu mocowania przedniej blokady założyłem koło zanachowe i potwierdzilem swoją teorię. Blokada z przodu nie bardzo pasuje w innej pozycji, za to mocno odbiega od punktu jej mocowania przedstawionego na schemacie. Wychodzi na to, ze jeden uzytkownik , ktory wczoraj mocno kozaczyl , chyba nigdy nie widział tego silnika o ile widział kiedykolwiek jakikolwiek silnik skoro położenie pierwszego i czwartego tłoka są różne w silniku cztero cylindrowym.
    Nie masz nic do powiedzenia w sprawie silnika to po co się odzywasz? Od tego jest dział pogaduszki warsztatowe i wolna strefa. Nie czuję sie lepszy mając dostęp do gwt. Nie korzystam z tego jak coś potrzebuje, zakladam tematy w miejscu dostępnym dla wszystkich, choćby dlatego, ze szanuję wszystkich i tematy sa mozliwe do znalezienia przez wyszukiwarkę jak ktoś ma podobny problem. Jednak forum się mocno zmieniło, nie ma kontroli nad treścią porad ( tylko jest kontrola nad wulgaryzmami) , amatorzy bez wiedzy podają się za mechaników a w tematach gdzie pada konkretne pytanie i jest oczekiwana konkretna odpowiedź jest dwie strony przepychanek, odpowiedzi typu wiem ale nie powiem i bzdur wyssanych z palca. Wszystko w temacie.
     
    diagnostawawa i Mattii lubią to.
  9. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 163
    Docenione treści:
    4 388
    Miasto:
    turek
    Oczywiście jak zawsze masz w 100% rację. Przepraszam wszystkich urażonych, moim niewinnym pytaniem, które spowodowało takie wielkie poruszenie, wśród prawdziwych mechaników.
    Z wyrazami uznania.
    Janusz Amator,
    z domu Troll.
     
  10. hiwat

    hiwat Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-07 15
    Postów:
    825
    Docenione treści:
    277
    Miasto:
    Tarnów
    ... dużo do powiedzenia mają mechanicy pracujący w warsztatach gdzie jak czegoś taki kolega nie wie leci obok do kumpla czy majstra lub kierownika a tu odgrywa nieomylnego... jak ktoś w pojedynkę prowadzi działalność to jest kur...a inna bajka i nic bardziej mnie nie wkur..a ..amen ;) ... to się tyczy całego forum nie konkretnie tego postu
     
    Ostatnio edytowano: 3-12 18
  11. Masakra

    Masakra Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-01 14
    Postów:
    217
    Docenione treści:
    19
    Niedawno robilem taki silnik blokada zamiast czujnika na zamach :)
     
    pawel2406 lubi to.
  12. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 904
    Docenione treści:
    1 266
    Miasto:
    łódź
    masakra masz 100% racji ..skoro konstruktor tak przewidzział tak ma byc i koniec !!!!!!!!!!!
    zaden przód tyl i juz;)
     
  13. kotoy

    kotoy Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 13
    Postów:
    470
    Docenione treści:
    167
    Miasto:
    Jabłonna Lacka
  14. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 130
    Docenione treści:
    687
    Miasto:
    Lubliniec
    Tak to jest, ktos opierdzieli jeden silnik i dopada go efekt efekt krugera-dunninga
     
  15. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 632
    Docenione treści:
    389
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Otóż proszę Panowie, na zdjeciu widać wyraznie. Zrobiłem specjalnie aby wam pokazac. Na schemacie tez widać, jednak nie jasne jest miejsce przykrecenia blokady i w instrukcji nie pisze nic o polozeniu tłoka stąd tez można mieć wątpliwości. Po sprawdzeniu wątpliwości brak, blokada przód pasuje tylko w jednym miejscu i pokrywa sie z blokadą z tylu. Jest to rozwiazanie praktyczniejsze do skladania słupków na stojaku i do ustawiania na samochodzie.
     

    Załączone pliki:

  16. kotoy

    kotoy Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 13
    Postów:
    470
    Docenione treści:
    167
    Miasto:
    Jabłonna Lacka
    Ale nikt nie neguje tego że ta blokada pasuje (zresztą sam miałeś z tym problem). Producent przewidział blokadę z tyłu i już.
     
  17. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 632
    Docenione treści:
    389
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Nie ważne. Tak czy inaczej nie było tematu.
     
    komar200 lubi to.
  18. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 363
    Docenione treści:
    982
    Miasto:
    grudziadz
    Ważne bo nie słuchasz co się mówi ,napisałem co i jak , to olałeś ,i wiesz w jakim położeniu jest ten tłok ?bo jestem ciekaw.widzę że żeby nie blokady to by była dupa z połowy mechaników na tym forum bo .Co nie którzy nie znają po prostu zasady działania rozrządu .
     
    toomii76 lubi to.
  19. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 632
    Docenione treści:
    389
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    A co, miałem obliczyć ile stopni poniżej gmp i napisać?
    Weź nie zartuj, po to są blokady aby byc pewnym. Może ty masz czas na ustawianie na oko i poprawki, ja nie nam.
    Jakoś nie widzę, żebyś napisal cos konkretnego poza tym
    Gdzie brak odpowiedzi na konkretne pytanie która powinna brzmieć mniej więcej tak: przednia blokada walu na być mniej wiecej na godzinie 9, mocowana w otwór na śrubę pokrywy rozrzadu. Wtedy by bylo wszystko w temacie.
    Proszę, nie piszcie juz w tym temacie bo nie ma tu juz nic do dodania.
     
  20. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 363
    Docenione treści:
    982
    Miasto:
    grudziadz
    Wiesz co masz rację, brak słów i szkoda czasu bo najwyraźniej jak dziecku trzeba tłumaczyć .

    To miałem ci napisać jak założyć blokadę wybacz ale chyba sobie jaja robisz teraz .
     
    Ostatnio edytowano: 4-12 18
    Kris.79 i toomii76 lubią to.