1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Po wymianie oleju w skrzyni (problem z biegami)

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika Czaky, 19-11 18.

  1. Czaky

    Czaky Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-09 14
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Witam,
    Posiadam peugeota 307 sw z silnikiem 1.6hdi 109km, po wymianie oleju w skrzyni biegow ciężko wchodzi pierwszy bieg i wsteczny lecz nie za każdym razem (olej to 75w80) wrażenie mam jakby olej był zbyt gęsty, wymieniłem gdyż przy wymianie przegubu po wyciągnięciu pół osi okazało się że w skrzyni była też woda, mam pytanie jakim olejem mógłbym jeszcze zalać skrzynie?
     
  2. misiek1394

    misiek1394 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    9-12 13
    Postów:
    574
    Docenione treści:
    267
    Miasto:
    K-K
    Musiały ciężko chodzić już przed wymianą. Skrzynia na śmietnik, często łożyska padają w nich jak brakuje trochę oleju przez wyciek z półosi.
     
    gtszudi lubi to.
  3. Czaky

    Czaky Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-09 14
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Biegi chodziły delikatnie , więc wątpię że jest w tym problem. Liczę na jakąś propozycję oleju gdyż no nie możliwe jest ze wszystko działa normalnie aż do wymiany oleju w skrzyni
     
  4. misiek1394

    misiek1394 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    9-12 13
    Postów:
    574
    Docenione treści:
    267
    Miasto:
    K-K
    Masz mieć olej 75W-80 syntetyk. Ja leje z firmy COMMA i nigdy nie było problemu.
     
  5. Mattizlotaraczka

    Mattizlotaraczka Gość

    Offline
    nie lej zadnych wynalazkow tanich czy drogich, bo mozesz miec synchronizatory do roboty, zarzniesz skrzynie.
    nie wiem jak jest w Peugeocie ale w swoim Citroenie nauczylem sie na wlasnych bledach. tylko olej oryginalny jak zaleca producent. Do mojej cytryny Bx ponoc Olej ma jakis dodatek do synchronizatorow.
    Jak mi farfocje wlali zwyklego castrola to sie meczylem z biegami, juz myslalem skrzenia do generalki Jak wlalem Totala jak producent zalecil to jak reka odjal.
    Zadzwon do deleara zapytaj jaki olej oryginal ? kup od niego albo sobie gdzies znajdz.
    Jakbys byl w W-wie to bym ci podal dobrego specjaliste od francuzow.

    wlali ci jakis olej marki olej bo taki leja do kazdego, nie pomysleli ze francuzy maja delikatne skrzynie :)
     
  6. ObelixSP

    ObelixSP Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-04 12
    Postów:
    445
    Docenione treści:
    80
    Miasto:
    Łódź
    Skąd w skrzyni woda?
    Dziwne że na oleju z wodą biegi wchodziły dobrze, a na czystym wchodzą źle.
    Chyba trzeba dolać wody:D.
    A serio to zmień ten olej na Totala tak jak kolega wyżej pisze.
     
  7. Mattizlotaraczka

    Mattizlotaraczka Gość

    Offline
    woda ? moze myl ktos pod cisnieniem i przez odpowietrznik, chyba ze to nie byla woda tylko jakas zupa olej zmieszany z jakimis dodatkami
     
  8. ObelixSP

    ObelixSP Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-04 12
    Postów:
    445
    Docenione treści:
    80
    Miasto:
    Łódź
    No widzisz, teraz brakuje tych dodatków
    Zawsze powtarzam .JAK JEST DOBRZE NIE KOMBINUJ.
     
  9. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    420
    Docenione treści:
    28
    Miasto:
    Trojmiasto
    jak nie przeplukales dobrze skrzyni i zostalo tam troche wody, to zrobi Ci sie majonez na powierzchniach i tak bedzie.
     
    toomii76 lubi to.
  10. Mattizlotaraczka

    Mattizlotaraczka Gość

    Offline
    spusci ten olej co mu zalali by wlac totala, to juz mu przeplukalo
     
  11. Czaky

    Czaky Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-09 14
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Panowie sam wlewalem ten olej niby zalecany 75w80 total jak wymieniłem przegub to musiałem spuscic olej i była w nim woda, więc wlalem nowy
     
  12. wenek17

    wenek17 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    30-03 15
    Postów:
    166
    Docenione treści:
    7
    Generalnie to w tych całych citroenach peuegotach skrzynia biegów to totalny smietnik sam miałem problem po wymianie oleju przy 180tys synchronizatory zaczeły zgrzytać a przed wymianą było wszystko ok
     
  13. XMARIO

    XMARIO Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    364
    Docenione treści:
    41
    wenek, weź nie pitol. Pierwsze słyszę o problemach z manualna skrzynią w samochodach z PSA

    Posty miśka należy traktować tak, jak jego avatar.
    Nie spotkałem wycieku z półosi. Problem jest taki, że lewa półoś wypada przy każdej operacji i zanim durny mechanior to zauważy to pare setek oleju wycieknie. Dolać nalać to się już nie chce, bo trzeba wyjąć aku i dostać sie do odpowietrznika. Wziąć cienki przewodzik, lejek...jest roboty, tym bardziej, że nie wiadomo ile wyciekło.
    O, to tylko takie kwiatki.

    Czaky- Kapturek plastikowy na odpowietrzniku jest?

    Czaky- a magiel już robiłeś? Płyn z układu wspomagania nie znika?
     
    Ostatnio edytowano: 22-11 18
  14. misiek1394

    misiek1394 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    9-12 13
    Postów:
    574
    Docenione treści:
    267
    Miasto:
    K-K
    Tak jest jak się robi głownie SZMELCWAGENY. Chyba robisz 1 samochód na tydzień i pewnie 99% Grupa VAG.
     
  15. XMARIO

    XMARIO Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    364
    Docenione treści:
    41
    misiek- wytłumaczyłem już skąd biorą sie te wycieki.
    Vw też naprawiam, nie ma problemu.
     
  16. misiek1394

    misiek1394 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    9-12 13
    Postów:
    574
    Docenione treści:
    267
    Miasto:
    K-K
    1. Zużycie uszczelniacza [twardy], zawsze coś piasku naleci, wody.
    2. Przez debili co nie potrafią robić tych samochodów.
     
  17. XMARIO

    XMARIO Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    364
    Docenione treści:
    41
    Punkt 2, nie koniecznie.
    Właśnie wybijałeś półoś w Toyocie. Podchodzisz do Cytryny a ona sama wylata.
    W Vagu się odkręca. No i takie tam terefere...
     
  18. misiek1394

    misiek1394 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    9-12 13
    Postów:
    574
    Docenione treści:
    267
    Miasto:
    K-K
    Mam 3 francuskie auta w rodzinie, robiłem uszczelniacze półosi i wszystkie mają wymieniony olej w skrzyni. Biegi wchodzą bez problemu, nic nie wyje.

    A to że padają skrzynie, to przez niski poziom oleju w 90% przypadkach.
     
  19. XMARIO

    XMARIO Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    364
    Docenione treści:
    41
    No teraz to się rozumiemy.
    W samochodach które ja serwisuję, uszczelniacze są fabryczne i zero wycieków.
    Skrzynki dziewicze, nie tykane. Wymiana oleju co 100tyś i wszystko działa.
    W zależności od modelu wchodzi od 1,9 do 2,2l 75w80.
    Nie spotkałem się z przypadkiem wycieku czy awarii manualnej skrzyni biegów w samochodach koncernu PSA.
    Widziałem natomiast brak zaślepek odpowietrznika.
    Sam też wyrzynałem otwór do korka spustowego w 307 2.0 hdi.
    I takie tam tegesy i inne kwiatki.
     
  20. Piotr_skc

    Piotr_skc Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-06 17
    Postów:
    193
    Docenione treści:
    17
    Miasto:
    Skierniewice
    Ja natomiast co mam przyjemność robić Francję to 99% ciecze z którejś polosi. Ostatnio c5 120tys i też się lało.