• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Podejrzenie uszczelki pod glowica..

Sławek lubuskie

Początkujący
Dołączył
25.09.2022
Postów
13
Punktów
0
Miasto
Słubice
Witam wszystkich tutaj obecnych:) jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość oraz poprawienie mnie gdybym w złym miejscu pisał post . A teraz do rzeczy ,opiszę swój problem, może ktoś miał podobnie lub się z tym już spotkał. Mam audi A4 B8 z silnikiem 2.0Tdi CSUA 150KM. Puchną mi weze ,wywala plyn przez zbiornik wyrównawczy, mam CO2 w układzie, sam sprawdzałem miernikiem z allegro, W aso wymienili mi zbiornik wyrownawczy i weze ,były podejrzane , później oddałem do lokalnego mechanika , zdiagnozował uszkodzoną chłodnicę kolektora ssacego, owszem ciekła. Gdy już myślałem, że w końcu skończy się epizod z tym płynem pr0blem nie ustąpił. Mechanik twierdzi, że uszczelka pod głowicą lub chlodnica egr. I tutaj pada pytanie , jak ja sprawdzić? Jest schowana pod kolektorem i nie można do niej dojść. Czy ktoś wie jak zrobić jakiś "bajpass" żeby tylko przed kosztami zrzucenia głowicy i wysłania do sprawdzenia, być pewnym ,że to chlodnica jest sprawna ? Autko ma 119.000 km , nie chce mi się wierzyć że uszczelka pod głowicą. Za wszelkie informacje będę wdzięczny, mam zawód mechanika i mógłbym sam też sprawdzić jakieś pomysły od was . Pozdrawiam
 

diagnostawawa

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
18.07.2015
Postów
935
Punktów
153
Wiek
23
Miasto
Xxx
Jak masz zawód mechanika i mógłbyś sprawdzić to sprawdź.
 

ostry957123

SuperMechanior
Dołączył
17.10.2014
Postów
269
Punktów
8
Wiek
24
Miasto
Kalisz
Wymontuje chłodnice spalin i sprawdź za pomocą sprężonego powietrza czy jest szczelna. Możliwe że będzie widać po demontażu ślady płynu na ściankach w chłodnicy spalin.
 

Sławek lubuskie

Początkujący
Dołączył
25.09.2022
Postów
13
Punktów
0
Miasto
Słubice
Tam żeby się dostać się do tej chlodnicy to trzeba pół samochodu rozkręcać, tak mówił mechanik , czy ja sam tego nie zrobię.. a jakoś ominąć tą chłodniczke?
 

Załączniki

  • Screenshot_20220925-125404_Chrome.jpg
    Screenshot_20220925-125404_Chrome.jpg
    270,8 KB · Wyświetleń: 35

M hd

SuperMechanior
Dołączył
16.12.2019
Postów
186
Punktów
15
53 to chłodnica egru ,25 i27 to elastyki powyżej sztywne do głowicy to w tym obrębie musisz kombinować.
 

Sławek lubuskie

Początkujący
Dołączył
25.09.2022
Postów
13
Punktów
0
Miasto
Słubice
Odkręcę nadkole ,może będę miał chociaż jak rękę włożyć ,bo od góry nie ma szans ,ale dzięki za podpowiedź
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
4845
Porady
1
Punktów
1199
Miasto
Koszęcin
Jak to sprawdzić normalnie. Dajesz w cylinder 10 ATM i patrzysz gdzie spier.... Ino zawory pozamykać najlepiej walki wyjąć
 

M hd

SuperMechanior
Dołączył
16.12.2019
Postów
186
Punktów
15
Jak to sprawdzić normalnie. Dajesz w cylinder 10 ATM i patrzysz gdzie spier.... Ino zawory pozamykać najlepiej walki wyjąć
Dobrze mówisz . Tylko pojawia się tu problem trzeba wyjąć wtryski lub świece A człowiek chciał to sam ogarnąć.
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
4845
Porady
1
Punktów
1199
Miasto
Koszęcin
No można bez wyciągania wałków. Ustawić silnik tak by miał zamknięte zawory i zablokować wał. Ino z własnego doświadczenia wiem, że jak blokada puści to klucz na wale razi cele w.promieniu 100 metrów. A jak 10 ATM z kompresora mało to butla CO Azot Argon co tam kto ma.
Są takie zestawy do badania przepływu ale kalibrować to trzeba. Lepiej brutalnie podać duże cisnienie
 

Sławek lubuskie

Początkujący
Dołączył
25.09.2022
Postów
13
Punktów
0
Miasto
Słubice
No można bez wyciągania wałków. Ustawić silnik tak by miał zamknięte zawory i zablokować wał. Ino z własnego doświadczenia wiem, że jak blokada puści to klucz na wale razi cele w.promieniu 100 metrów. A jak 10 ATM z kompresora mało to butla CO Azot Argon co tam kto ma.
Są takie zestawy do badania przepływu ale kalibrować to trzeba. Lepiej brutalnie podać duże cisnienie
Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem ale czy w automatycznej skrzyni biegów można tak ustawić silnik ? W takim położeniu ?
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
4845
Porady
1
Punktów
1199
Miasto
Koszęcin
Kwestia jaki jest dostęp z zewnątrz do koła zamachowego. Czy np można odkręcić fragment jakiejś osłony żeby widzieć kilka zębów na wieńcu. Niedawno musiałem odkręcić śrubę na wale w Q5 TDI. Odgiolem trochę osłonę zablokowałem breszka i trzymałem a syn skakał po 2 metrowej rurze. Można np zdemontować rozrusznik i tam blokować. Nie jestem w stanie precyzyjnie komuś wyjaśnić krok.po.kroki. Ja poprostu patrzę chwilę drapie się po jajcach. Wołam syna i temat zalatwiony
Automatyczne połączenie postów:

Albo w drugą stronę do układu chłodzenia podać 2 ATM i patrzeć przez świece lub wtryski czy robi się mokro na tłokach.
 
Ostatnia edycja:

Sławek lubuskie

Początkujący
Dołączył
25.09.2022
Postów
13
Punktów
0
Miasto
Słubice
Ja od strony teoretycznej zrozumiałem Twój punt myślenia, zgadzam się ale czy sam to ogarnę u siebie? Nie wiem. Ten silnik który mam występuje w B9 A5 Q5 , przy przebiegu 119k jest możliwe, że poszła ta uszczelka bądź głowica? To silnik EA288. Zaraz za tydzień silnik wyciągną, to wymienia tamto.. juz mnie to irytuje. Kolektor ssący i chłodnica pęknięta wymieniona. Może jakoś uda się dojść po nice co tam się wydarzyło.
Automatyczne połączenie postów:

Kwestia jaki jest dostęp z zewnątrz do koła zamachowego. Czy np można odkręcić fragment jakiejś osłony żeby widzieć kilka zębów na wieńcu. Niedawno musiałem odkręcić śrubę na wale w Q5 TDI. Odgiolem trochę osłonę zablokowałem breszka i trzymałem a syn skakał po 2 metrowej rurze. Można np zdemontować rozrusznik i tam blokować. Nie jestem w stanie precyzyjnie komuś wyjaśnić krok.po.kroki. Ja poprostu patrzę chwilę drapie się po jajcach. Wołam syna i temat zalatwiony
Automatyczne połączenie postów:

Albo w drugą stronę do układu chłodzenia podać 2 ATM i patrzeć przez świece lub wtryski czy robi się mokro na tłokach.
Z tym układem chlodzenia to dobry pomysł
 

ostry957123

SuperMechanior
Dołączył
17.10.2014
Postów
269
Punktów
8
Wiek
24
Miasto
Kalisz
Oddaj auto do mechanika na diagnostykę. Co z tego że ustalisz czy jest uszczelka pod głowicą czy chłodnica spalin do wymiany jak sam tego nie ogarniesz bynajmniej tak wnioskuje z twojej wypowiedzi. Po diagnozie warsztatu możesz nie wyrazić zgody na naprawę , zapłacisz za diagnostykę i po temacie.
 

Sławek lubuskie

Początkujący
Dołączył
25.09.2022
Postów
13
Punktów
0
Miasto
Słubice
Kwestia jaki jest dostęp z zewnątrz do koła zamachowego. Czy np można odkręcić fragment jakiejś osłony żeby widzieć kilka zębów na wieńcu. Niedawno musiałem odkręcić śrubę na wale w Q5 TDI. Odgiolem trochę osłonę zablokowałem breszka i trzymałem a syn skakał po 2 metrowej rurze. Można np zdemontować rozrusznik i tam blokować. Nie jestem w stanie precyzyjnie komuś wyjaśnić krok.po.kroki. Ja poprostu patrzę chwilę drapie się po jajcach. Wołam syna i temat zalatwiony
Automatyczne połączenie postów:

Albo w drugą stronę do układu chłodzenia podać 2 ATM i patrzeć przez świece lub wtryski na

Oddaj auto do mechanika na diagnostykę. Co z tego że ustalisz czy jest uszczelka pod głowicą czy chłodnica spalin do wymiany jak sam tego nie ogarniesz bynajmniej tak wnioskuje z twojej wypowiedzi. Po diagnozie warsztatu możesz nie wyrazić zgody na naprawę , zapłacisz za diagnostykę i po temacie.
Auto będzie oddane do sprawdzenia , tylko jestem po wizycie w Aso i po wizycie u mechanika i są sprzeczne teorię. Zanim wydam parę tysięcy wolałem się dopytać o wszystko.
 

ostry957123

SuperMechanior
Dołączył
17.10.2014
Postów
269
Punktów
8
Wiek
24
Miasto
Kalisz
Filozofia tutaj nie ma. Oddajesz auto do mechanika to jeśli wywala z zbiorniczka płynu to test na CO2 jeśli pozytywny to gasi auto układ sprawdza ciśnieniowo i weryfikuje gdzie dostaje się płyn sprawdza chłodnice spalin jeśli ok to dalej demontażu wtryskiwaczy kamerka endoskopowa do cylindrów i widać wyciek albo nie. Jeśli nie to jeszcze może być pęknięta głowicą to wtedy zostaje demontażu i wysyłka na sprawdzenie szczelności. Tak powinna wyglądać diagnostyka do tego samochodu. Nie ma sensu od razu na palę ściągać głowicy.
 
Do góry Bottom