1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Podnośnik kanałowy z Iławy

Dyskusja w 'Narzędzia i sprzęt warsztatowy' rozpoczęta przez użytkownika GrzesiekM, 20-05 16.

  1. GrzesiekM

    GrzesiekM Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-04 16
    Postów:
    48
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Witam
    Takie pytanie i prośba do kolegów :)
    Mam podnośnik kanałowy z iławy pneumatyczno-hydrauliczny chyba 6,3 tony.
    Kupiony na złomowisku rozebrałem go pozmieniałem wszystkie uszczelnienia itd.
    Części wewnątrz wyglądają na niezużyte niepokorodowane można powiedzieć że w idealnym stanie.
    Wczoraj go zalewałem olejem ATF i w pewnym momencie z króćca zasilającego powietrznego zaczą mi kapać olej? Czy to normalne?
    Czy ktoś posiada taki podnośnik i ma jakieś wskazówki odnośnie niego? ile oleju się mieści jakie ciśnienie zasilania powietrza?
    Może jakieś schematy budowy? było by najlepiej.
    Niestety w necie praktycznie zero informacji na temat tych podnośników tak popularnych w latach 80-90

    Pozdrawiam
     
  2. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    4 779
    Docenione treści:
    2 101
    Miasto:
    Olsztyn
    Mam taki i używam już parę lat ,tylko, że ja mam 2,5 tony. Pewnie przelałeś olej tam w środku jest taka rurka przelewowa. Stan powinien być minimalnie poniżej tej rurki. Ja mam w instalacji od 6,5 do 8 atm i chodzi jak złoto .Musisz go odpowietrzyć, czyli podnieść gdzieś do 3/4 wysokości i potem opuszczać wolno jednocześnie odkęcając śrubkę odpowietrzającą . Jest na korpusie podnośnika w górnej części , na wkrętak płaski.
     
  3. GrzesiekM

    GrzesiekM Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-04 16
    Postów:
    48
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Dzięki
    cenne info z tym odpowietrzaniem. Olej nalewam od góry przez ten korek duży ale jest go sporo poniżej. możliwe że w trakcie nalewania równocześnie nalało się do rurki. podpiąłem powietrze i wyjechał do góry ale bez charakterystycznego pukania, po prostu się wysuną i teraz nie chce zejść :)
    Ide z nim walczyć dalej
    Dzięki i pozdrawiam
    Jak by ktoś miał jeszcze jakieś info to będę wdzięczny

    :)
     
  4. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    4 779
    Docenione treści:
    2 101
    Miasto:
    Olsztyn
    Ja ze swoim walczyłem kilka dni zanim zaczął chodzić ;)
     
  5. mar.wo

    mar.wo Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    13-05 13
    Postów:
    1 116
    Docenione treści:
    207
    Miasto:
    Racibórz
    Adres strony:
    Ostatnio edytowano: 21-05 16
  6. GrzesiekM

    GrzesiekM Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-04 16
    Postów:
    48
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Ja zalałem właśnie ATF . Wczoraj już zaczął pięknie się podnosić ale ma problem z opuszczaniem. Jak go docisnę to schodzi ale sam nie chce. Będę musiał go jeszcze raz rozebrać i prawdopodobnie wymienić oring na tłoczysku, chyba ciut za ciasny dobrałem i on prawdopodobnie go trzyma.
    Do Iławy też napisałem maila ale teraz widzę że chyba nie tam gdzie trzeba
    Dzięki i czekamy na kolejne doświadczenia kolegów z tym sprzętem :)
     
  7. GrzesiekM

    GrzesiekM Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-04 16
    Postów:
    48
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Bój zakończony sukcesem :))
    Podnośnik śmiga aż miło, podnosi się opuszcza , nic nie cieknie itd.
    Nie sprawdzony jeszcze pod obciążeniem, ale myślę że będzie ok.
    Jeszcze muszę pospawać wózek do niego i będą testy.
    Podnośnik kupiłem za 200pln + ornigi chyba z 30pln.
    Trochę własnej pracy i oleju atf, myślę że warto, pozdrawiam
     
  8. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    4 779
    Docenione treści:
    2 101
    Miasto:
    Olsztyn
    Ja zalewam olej hydrauliczny HL-46 , na takim powinien pracować.
     
  9. GrzesiekM

    GrzesiekM Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-04 16
    Postów:
    48
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Mam jeszcze jedno pytanie
    Czy jak na maxa się wysunie i dalej będzie ustawione na podnoszenie to olej nie wydostaje się górą obok tłoczyska?
    Ja jak wysunąłem na max to własnie tam mi się wyciek pokazał. :(
    Miałem tam oring nowy ale nie chciał mi się chować , zmieniłem na stary i chowa się ładnie ale po wysunięciu właśnie ten olej się pokazuje . Boje się że jak będzie obciążony to może tam puszczać???

    Pozdrawiam
     
  10. fildo

    fildo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-04 17
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Andrychów
    Cześć,czy zdobył ktoś może dokumentację do tego podnośnika,lub wie gdzie dokładnie wlewa się olej,po odkręceniu tej dużej śruby w tłoku są jakby trzy przestrzenie,komory i teraz pytanie gdzie wlewać?
     
  11. szkielo82

    szkielo82 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-03 15
    Postów:
    1
    Docenione treści:
    0
    Ile tego oleju wchodzi do tego podnośnika?
    Nie wiem ile muszę kupić?
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. Podnośnik hydrauliczno-pneumatyczny Zasada działania

    ,
  2. podnosnik.kanalowy.pneumatyczno.hydrauliczny.zasada.dzialania