1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Podział instalacji gazowej ze wzgl. na KOSZT ZAŁOŻENIA, bezawaryjność i koszt utrzymania.

Dyskusja w 'Instalacje gazowe' rozpoczęta przez użytkownika Niedziela, 12-08 18.

  1. Niedziela

    Niedziela Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-08 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Śląsk
    Jak byście podzielili instalację gazową w samochodzie ze względu na koszt jej założenia i bezproblemową - tanią eksploatację.

    Mija rok za rokiem, na rynek wchodzą nowości, nowe generacje ... Jaką instalacja jest obecnie najbardziej opłacalna, właśnie pod kątem ceny, bezawaryjności i kosztów eksploatacji.

    Jaką instalację gazową ... koniec końców, najbardziej opłaca się założyć do samochodu obecnie, czyli ... na sierpień - wrzesień 2018 r.?
     
  2. gazmenlpg

    gazmenlpg Nowy

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    zalezy jak patrzeć na sprawę ceny, opłacalność rozumie przez cena łamana na bezawaryjność czyli w grę wchodzą nie najtańsze instalacje z rynku ale raczej te srednia półka cenowa
    koszt założenia/koszt utrzymania/bezawaryjność bym tak napisał:
    zenit/nevo/qbox - kolejność przypadkowa
     
  3. Niedziela

    Niedziela Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-08 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Śląsk
    Twoja wypowiedź pokrywa się mniej więcej z moimi odczuciami.
    Liczyłem na to, że może ktoś o czymś wie lub słyszał a nie wie o tym, jeszcze gawiedź :D

    Liczyłem na rozwinięcie nowej, piątej generacji i obejścia - rozwiązania problemów z nią lub w ogóle jakiejś innej nowości.
    Rozumiem, że chyba najbardziej ekonomicznie wychodzi III i IV generacja z użyciem dobrej jakości głównych elementów instalacji.
     
  4. sylwekdm

    sylwekdm Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-12 17
    Postów:
    57
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Dolnośląskie
    Najbardziej ekonomicznie wychodzi IV generacja. III już nikt nie montuje. Teraz ze względu na rozpowszechniony wtrysk bezpośredni dobiera się bardziej samochód pod instalację niż instalację do samochodu. W samochodach z wtryskiem bezpośrednim można zamontować IV generację z dotryskiem benzyny na poziomie 2-3 l lub dedykowaną pod dany silnik V generację ( tutaj wybór jest ograniczony). Bardziej od komponentów instalacji liczy się profesjonalny, staranny montaż, demontaż kolektora do wiercenia oraz regulacja na trasie a nie auto adaptacja i za bramę. Obecnie poziom producentów jak również cen komponentów jest bardzo zbliżony, więc dobór instalacji lepiej zostawić montażyście i z tego względu lepiej jest założyć drożej u znanego i polecanego montażysty niż po taniości w warsztacie no name i jeździć cały czas na poprawki.
    Jeśli chcesz więcej wiedzy branżowej zapraszam na forum lpg: http://lpg-forum.pl/ - tam Tobie wyjaśnią wszystkie wątpliwości.
     
  5. marcin www

    marcin www Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    322
    Docenione treści:
    31
    A co myślicie o landi renzo?
     
  6. Dawidek126

    Dawidek126 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    488
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Piaseczno
    z tego co wiem to landi renzo jest w kilku fiatach(fabryczny montaż) które serwisujemy u nas i dobrze się sprawuje. a co do pytania głównego to najbardziej opłacalna jest 4 generacja z dobrymi "składnikami" regulowana na trasie a nie autoklaibraji, 5 generacja jest oczywiście pod kątem techniki według mojego mniemania lepsza ale przez cenę nieopłacalna... no chyba że 4 gen z tym dotryskiem ale to ciekawe jak z żywotnośćią tych wtrysków....
     
    Niedziela lubi to.
  7. Niedziela

    Niedziela Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-08 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Śląsk
    Sylwek, piszesz że III generacji, już nikt nie montuje ... ale czytałem ostatnio w jakimś poście na jakiejś stronie pod jakimś artykułem, że ktoś założył sobie trzecią generację, bo trafiła mu się okazja cenowa do swojego 20-to letniego samochodu.

    Sam posiadam samochód z rocznika 99. Jest bardzo dobrze utrzymany, silnik i wszystko inne działa idealnie ... i nie na razie nie mam zamiaru się go pozbywać, aby kupić inne używane, innego "złomka". Na razie mi wystarcza, ale gdybym chciał założyć LPG do niego to faktycznie, szukałbym najtaniej.

    Rozglądam się za dobrze utrzymanym samochodem - większym. Nie jest to pilne, ale starego się nie pozbędę. Za dużo w niego włożyłem.
    I właśnie pod tym kątem - jeśli chodzi o zakup "nowego" samochodu, już myślę o instalacji gazowej. Kupię gdy trafi się coś fajnego w dużej od 2.0 pojemności silnika i najlepiej w wersji Exlusive :D

    ... gdyż jeśli już ładować pieniądze to przynajmniej w coś wypasionego :cool:
     
  8. sylwekdm

    sylwekdm Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-12 17
    Postów:
    57
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Dolnośląskie
    III generacja odeszła w niebyt historii. Nie masz jej w ofercie w żadnym zakładzie montującym lpg. Ciężko również będzie znaleźć montażystę i serwisanta. Dosyć awaryjna i skomplikowana. Tam gdzie były przeznaczone, czyli silniki z wielopunktowym wtryskiem, została wyparta przez IV generację. Założenie III generacji kiedy na rynku od dawien dawna króluje IV jest okaleczaniem silnika ( zmieniasz wtrysk wielopunktowy na jednopunktowy ).
    Ogólną zasadę masz taką (nie przerabiając zasilania silnika)
    I generacja (regulacja na śrubę) - auta gaźnikowe i jednopunkty bez sondy i katalizatora
    II generacja - jednopunkty z sondą i katalizatorem)
    IV generacja - wielopunktowe także fullgroup, wtrysk bezpośredni z dotryskiem
    V generacja - wtrysk bezpośredni.
    VI generacja - wtrysk gazu przez wtryskiwacze benzynowe.
     
    Dawidek126 lubi to.