1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Pojazdy elektryczne a hybryda ...

Dyskusja w 'Wolna strefa' rozpoczęta przez użytkownika Pawel23, 21-11 20.

  1. Pawel23

    Pawel23 Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    7-03 18
    Postów:
    115
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Wolomin
    Witam wszystkich . Jak wiadomo całą Europa dąży do ekologii bo czyste powietrze i wogole lodowce topnieja co myślicie o dzisiejszych elektrykach i hybrydach??mieliście już przyjemność ich serwisowania?? Jest to przyszłość naszej mechaniki?co sądzicie? jak się przygotować do nowych trendów aby warsztat niezależny miał możliwość wykazania sie?
     
    Ostatnio edytowano: 21-11 20
  2. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 693
    Docenione treści:
    1 904
    Miasto:
    PZ
    Zrób sobie uprawnienia SEP do 1kV tak na początek :p
     
  3. Pawel23

    Pawel23 Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    7-03 18
    Postów:
    115
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Wolomin
    No dobra co dalej??szkolenia jakieś ktoś ma dostęp??jakieś doświadczenie w tej kwestii odnośnie elektrniki napraw bieżących z tego co klienci przyjeżdżają odnośnie teslii to serwis tylko Monachium dlaczego ???
     
    Ostatnio edytowano: 21-11 20
  4. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 666
    Docenione treści:
    2 338
    Na razie jeszcze się wszyscy branzlują elektrykami, bo są nowe i jest ich nie wiele...ale jak już będzie ich dużo i pojawi się standardowy problem recyklingu/utylizacji ich elementów, a w szczególności akumulatorów...a te ,,ekologiczne,, akumulatory po: 1 - to żeby je wyprodukować to potrzeba zużyć bardzo wiele energii i materiałów, 2 - jak już się wyprodukuje i pojeżdżą i się zepsują to ich utylizacja jest bardzo droga - więc na razie skoro jest ich mało to można sobie takie baterie gdzieś składować...:) analogia do źródeł elektrowni jądrowych- takie ekologiczne, że pozostałości z nich będą się rozkładać tysiące lat, zakopane gdzieś w ziemi - oczywiście są ekologiczne więc nie mają żadnego negatywnego wpływu na ekosystem...:)

    Co do obsługi serwisowej takich wynalazków to myślę, że dopiero za 10 lat realnie będzie się można nad tym zastanawiać - choć np. elementy układu jezdnego nie różnią się bardzo od innych aut - więc klocki, swożnie itp już można robić...:)
     
  5. Encore

    Encore Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    6-03 20
    Postów:
    1 013
    Docenione treści:
    189
    Miasto:
    Częstochowa
    Przyszłością jest wodór a nie elektryk.
     
    Bartek4x4 i WOODOO lubią to.
  6. Pawel23

    Pawel23 Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    7-03 18
    Postów:
    115
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Wolomin
    Sprawy mechaniczne ok ale co z układami elektronicznymi?? Każdy warsztat miałby wyposażyć się np w stacje szybkiego ładowania???
     
  7. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 666
    Docenione treści:
    2 338
    Coś w tym stylu...+ inne urządzenia...tylko, że to kosztuje, a jak się serwisuje może 1 % rocznie takich aut, to nie jest to opłacalne...może za jakieś 10 lat będzie już to 30 - 40 % procent, a więc będzie sens inwestować w takie urządzenia...:)
    Na razie to myślę, że ma sens prowadzenie takiego ,,elektrycznego,, warsztatu tylko w dużych miastach, gdzie tych elektryków jest trochę...:)

    Zresztą chyba w obecnej chwili to z całego grona tu mechanicznego to najwięcej mógłby powiedzieć kolega szachu - on jest też chyba z okolic Wołomina i chyba się trochę bawi w te temat...:)
     
    Pawel23 lubi to.
  8. Pawel23

    Pawel23 Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    7-03 18
    Postów:
    115
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Wolomin
    Fakt faktem za 10 lat to może i czołgi będą latać na elektryce.
     
  9. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 693
    Docenione treści:
    1 904
    Miasto:
    PZ
    Za 10 lat wybuchnie wojna cybernetyczna, cyborgi będą za nas walczyć ;)
     
  10. Pawel23

    Pawel23 Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    7-03 18
    Postów:
    115
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Wolomin
    Oby moje wnuki i wasze tego nie doczekaly
     
  11. nanab

    nanab Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-09 20
    Postów:
    86
    Docenione treści:
    20
    Myślę że od strony pierwszej linii to będzie modułówka, podejrzewasz uszkodzony komputer, falownik to po prostu go podmieniasz, a zepsuty wysyłasz do wyspecjalizowanego warsztatu na naprawę. Silniki dużo prostsze, reszta samochodu bez zmian.
    Ja już bym wolał tą 200kg baterię leżącą gdzieś na wysypisku(w rzeczywistości recyklinguje się je, a nie wyrzuca) niż kilkaset ton spalin wpuszczanych bezpośrednio w powietrze którym oddycham. Tak samo z elektrowniami jądrowymi, kilogram paliwa do nich to tysiące ton spalonego węgla który przy tym uwalnia różnie syfy(w tym radioaktywne, elektrownia węglowa daje większe skażenie radioaktywne niż atomowa) puszczone przez komin w atmosferę. Poza tym powstają już reaktory torowe które mogą pracować na przepalonym paliwie z reaktora MOX, więc to też za parę lat może pójść w recykling zamiast do kapsuły.
     
  12. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 629
    Docenione treści:
    925
    Miasto:
    Szczecin
    https://pl.wikipedia.org/w/index.ph...yczne&title=Specjalna:Szukaj&go=Przejdź&ns0=1
    Żeby się tym zajmować kupiłem pierwszą Hybrydę Toyota Prius I z roku 2001.
    Pierwsze naprawy to hamulce , tylne zaciski trzeba było wymienić , wymiana skraplacza klimy
    występuje razem z chłodnicą /droga impreza/. Tylko serwis i transport z Japonii.
    Teraz jeżdżę już Toyota Prius III z 2010r wyprzedza o dekadę większość aut europejskich.
    Wystarczy podnieść maskę z przodu żeby złapać się za głowę, po podniesieniu auta na podnośniku
    Jeszcze raz łapiemy się za głowę.
    Jedna ciekawostka w tym Priusie to silnik 1,8 l ten sam może mieć 98 KM i 136 KM .
    Pierwszy jest złożony w cyklu Atkinsona, drugi jest złożony w cyklu Otto. Bardzo ciekawe rozwiązania.
    Zapoznanie się z tematem na Wikipedii przybliży ciekawskim temat.
     
    Muminek i Komornik lubią to.
  13. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 666
    Docenione treści:
    2 338
    Stasiu, uzupełnię twoją wypowiedź w tym temacie
    o taki artykuł - https://www.motofakty.pl/artykul/silnik-roznice-pomiedzy-cyklem-otto-i-atkinsona-1.html :)

    A co do wypowiedzi kolegi nanab -
    -pewnie nie był byś już taki szczęśliwy jakby koło twojego domu powstało takie wysypisko takich baterii...:)
    Tak nie wyrzuca się ich ot tak sobie, ale i nie recyklinguje (jakże modne ostatnio słowo - tylko recyklingować 100% to można np. szkło, bo jest 100% przetwarzalne) , bo jest zrobione z takich materiałów, które nie dadzą się 100% przetworzyć bez pozostawienia niebezpiecznych odpadów- a z tymi też coś trzeba zrobić ( zakopać gdzieś, składować, spalić itp.):)
     
  14. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    5 321
    Docenione treści:
    6 617
    Miasto:
    Mazowieckie
    zwozić z całej europy do polski na legalne składowiska, posegregować nadoić dotacji ile się da, ubezpieczyć a potem podpalić.
     
    arni_poznań i toomii76 lubią to.
  15. Komornik

    Komornik Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-02 14
    Postów:
    955
    Docenione treści:
    241
    Jak już kiedyś pisałem jestem fanem samochód elektrycznych. Polecam portal elektrowoz.pl nie wiem czy to spam ale jak czytam regularnie to można być pewnym ze to przyszłość, patrząc po krokach koncernów.
     
    Muminek i Pawel23 lubią to.
  16. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 666
    Docenione treści:
    2 338
    No oczywiście, bo to żyła złota...a o to tylko chodzi koncernom...:)
    Taka analogia - żarówki - tradycyjne, podobno takie nie ekologiczne ( główne składowe to szkło, stal, wolfram - materiały 100% przetwarzalne), ale świecące latami- czyli nie przynoszące $$$ koncernom - to trzeba je było zakazać, a na ich miejsce wprowadzić ,,ekologiczne,, ,,żarówki,, potrzebujące do budowy i działanie wielu droższych i niebezpiecznych elementów (np. rtęć) i nie 100% przetwarzalne, krócej świecące i droższe - więc więcej $$$ dla koncernów...:) i o to głównie chodzi w tej ekologii:)
     
    Pawel23 lubi to.
  17. Pawel23

    Pawel23 Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    7-03 18
    Postów:
    115
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Wolomin
    Jednym słowem elektryk w miasto hybryda na trasy??
     
  18. Komornik

    Komornik Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-02 14
    Postów:
    955
    Docenione treści:
    241
    Silniki spalinowe to tez jednorazówki teraz. Normy sruboja rządy
     
  19. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    5 321
    Docenione treści:
    6 617
    Miasto:
    Mazowieckie
    na trasy to 15stoletni rn espace w dieslu albo pedzio 407
    a w miasto np. yaris 1.0
    miałem do czynienia z hybrydami w miescie i na trasie.
    nie widzę w nich nawet pół grama taniej czy ekologicznej jazdy.
     
  20. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    5 738
    Docenione treści:
    1 026
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Arni czy tylko sep do 1kv starczy?