• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Pojedyńcze stuknięcie w zawieszeniu Golf IV

Brzostowski

Uczestnik
Dołączył
16.01.2022
Postów
32
Punktów
2
Witam! Od dłuższego czasu borykam się z problemem pojedynczego strzelenia przy skręconych kołach. Kola skręcone w lewo>ruszam i jest jeden moment w którym jest „strzał” jakby coś się naprężyło i nagle oddało, cofam na skręconych i praktycznie w tym samym punkcie strzał. W prawo nie za każdym razem występuje, natomiast w lewo cały czas. Przy jeździe po łuku przy 80/90 również pojedynczy strzał, dodatkowo podczas jazdy na wprost przy 70 (wyżej nie sprawdzałem heh) i nagłym szarpnięciu kierownica w lewo/prawo jest pojedynczy „strzał”, dosłownie nazywam to strzałem bo to nie jest puknięcie, tylko dźwięk wydaje się jakby coś było naprężone i nagle oddało. Dodam, ze na postoju podczas kręcenia nie występuje, za to występuje na skręconych kołach nawet, gdy auto przepycham i jest to ewidentnie jakiś strzał w lewym kole.
wymienione:
Łączniki, tuleje stabi
Drążki, końcówki
Maglownica
Skrzynia biegów
Przeguby zew i wew
Górna poducha + talerz + łożysko
Łożysko koła, Piasta koła, zwrotnica również cała z druga Piasta i łożyskiem- nadal strzela
Tuleje wachacza tylne poli, przednie zwykle lemforder (maja delikatny nalot)
Dokręcana ława, maglownica oporowo
Sworznie sztywne
Poduchy silnika zmieniane jakiś czas temu, skrzyni tez
Szarówki, łyżki itp itd nic nie stwierdzają- wszystko sztywne
Nie mam już pomysłu co to może pukać, ale muszę to znaleźć bo dźwięk dochodzący z zewnątrz wprawia w ruch głowy przechodniów (tak strzela na zewnątrz, ze słychać to 2m dalej)
Dodatkowo była próba taka, ze znajomy mechanik siedział na pasie przednim i dotykal, obserwował półoś, łapał za amortyzator i nie czuć tego strzału, strzał jest ewidentnie w kole i nie dość, ze to słychać to widać jak koło oddaje strzał.
strasznie sie rozpisałem, ale chciałem szczegółowo wyjaśnić o co chodzi bo nie mam już sił do tego bolidu (podobna sytuacja jak z zaworkiem w odpowietrzniku paliwa który stuka w 3/4 golfów heh) serdecznie proszę o porady, może sugestie…
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
6430
Porady
2
Punktów
2874
Witam! Od dłuższego czasu borykam się z problemem pojedynczego strzelenia przy skręconych kołach. Kola skręcone w lewo>ruszam i jest jeden moment w którym jest „strzał” jakby coś się naprężyło i nagle oddało, cofam na skręconych i praktycznie w tym samym punkcie strzał. W prawo nie za każdym razem występuje, natomiast w lewo cały czas. Przy jeździe po łuku przy 80/90 również pojedynczy strzał, dodatkowo podczas jazdy na wprost przy 70 (wyżej nie sprawdzałem heh) i nagłym szarpnięciu kierownica w lewo/prawo jest pojedynczy „strzał”, dosłownie nazywam to strzałem bo to nie jest puknięcie, tylko dźwięk wydaje się jakby coś było naprężone i nagle oddało. Dodam, ze na postoju podczas kręcenia nie występuje, za to występuje na skręconych kołach nawet, gdy auto przepycham i jest to ewidentnie jakiś strzał w lewym kole.
wymienione:
Łączniki, tuleje stabi
Drążki, końcówki
Maglownica
Skrzynia biegów
Przeguby zew i wew
Górna poducha + talerz + łożysko
Łożysko koła, Piasta koła, zwrotnica również cała z druga Piasta i łożyskiem- nadal strzela
Tuleje wachacza tylne poli, przednie zwykle lemforder (maja delikatny nalot)
Dokręcana ława, maglownica oporowo
Sworznie sztywne
Poduchy silnika zmieniane jakiś czas temu, skrzyni tez
Szarówki, łyżki itp itd nic nie stwierdzają- wszystko sztywne
Nie mam już pomysłu co to może pukać, ale muszę to znaleźć bo dźwięk dochodzący z zewnątrz wprawia w ruch głowy przechodniów (tak strzela na zewnątrz, ze słychać to 2m dalej)
Dodatkowo była próba taka, ze znajomy mechanik siedział na pasie przednim i dotykal, obserwował półoś, łapał za amortyzator i nie czuć tego strzału, strzał jest ewidentnie w kole i nie dość, ze to słychać to widać jak koło oddaje strzał.
strasznie sie rozpisałem, ale chciałem szczegółowo wyjaśnić o co chodzi bo nie mam już sił do tego bolidu (podobna sytuacja jak z zaworkiem w odpowietrzniku paliwa który stuka w 3/4 golfów heh) serdecznie proszę o porady, może sugestie…
To już ci tylko zostało wymienić samochód...:D
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
1323
Porady
1
Punktów
322
sprężyny dobrze siedzą w gniazdach? nie popękane kielichy sprężyn?
dobrze skręcony amortyzator w zwrotnicy? nie pęknięta zwrotnica?


sporo tego wymieniłeś, nawet skrzynię biegów... wymieniaj dalej
Aquabats Super Show Agree GIF by The Aquabats!
 

Brzostowski

Uczestnik
Dołączył
16.01.2022
Postów
32
Punktów
2
sprężyny dobrze siedzą w gniazdach? nie popękane kielichy sprężyn?
dobrze skręcony amortyzator w zwrotnicy? nie pęknięta zwrotnica?


sporo tego wymieniłeś, nawet skrzynię biegów... wymieniaj dalej
Aquabats Super Show Agree GIF by The Aquabats!
Sprężyny zdejmowane 3 razy, siedzą dobrze.
Skrzynia zmieniona gdyż było podejrzenie dyfra- błędne zreszta ale i tak już zaczynała być głośna ta stara wiec na +. Zwrotnica druga wszystko dojebane max, w sumie co wymieniać… został tylko sworzeń i tulejki na wachaczu… tyle ze tam nie ma żadnych zagadek- jest luz lub nie, a u mnie go nie ma- jest naprężenie i strzał.
 
Ostatnia edycja:

Brzostowski

Uczestnik
Dołączył
16.01.2022
Postów
32
Punktów
2
Wszystko dowalone oporowo, sworzeń w rękach luzu nie ma, na samochodzie również. Możliwe żeby strzelał?
sanki dokręcone oporowo
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
4581
Porady
1
Punktów
1119
Miasto
Koszęcin
Albo zrób tak. Na FB pełno łebków szuka pracy. Weź se jakiegoś chudego przypinij go trytytkami do podwozia i niech obserwuje w czasie jazdy
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
6430
Porady
2
Punktów
2874
Sprawdź jeszcze przyczłapkę do bulbulatora, też potrafi stukać...:D
 

Vicia

SuperMechanior
Dołączył
26.12.2018
Postów
3256
Porady
1
Punktów
771
Wiek
36
Miasto
Centrum Kraju
Ja bym chyba obstawiał Sprężyny na przednich amorach myślę że tu jest problemem ..mówisz że były zdejmowane 3 razy ale ....czy za pierwszym były wymieniane i potem ściągane że dwa razy ....???

Przyjrzyj się jeszcze drążku stabilizatora czy tam nie ma jakiegoś kwiatka ukrytego...chodzi mi na objemach co trzymają gumy może tam coś się odwaliło...

A teraz idę wypije piwo obejrzę pornusa i idę ziuziulki... Co wiedziałem to napisałem ..dobranoc ...
 

Brzostowski

Uczestnik
Dołączył
16.01.2022
Postów
32
Punktów
2
Ja bym chyba obstawiał Sprężyny na przednich amorach myślę że tu jest problemem ..mówisz że były zdejmowane 3 razy ale ....czy za pierwszym były wymieniane i potem ściągane że dwa razy ....???

Przyjrzyj się jeszcze drążku stabilizatora czy tam nie ma jakiegoś kwiatka ukrytego...chodzi mi na objemach co trzymają gumy może tam coś się odwaliło...

A teraz idę wypije piwo obejrzę pornusa i idę ziuziulki... Co wiedziałem to napisałem ..dobranoc ...
Dzieki za poradę, stabi jak nowe, te „uszy” nowe, tuleje tez.
sprezyny całe, nie zmieniają położenia itd. Podczas stuknięcia trzymałem sprężynę i stoi na dębowo w miejscu
 

diagnostawawa

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
18.07.2015
Postów
845
Punktów
141
Wiek
22
Miasto
Xxx
Pamiętam provly z lanosami, gdzie coś stukało ale nie wiadomo co. Okazało się że ściana grodziowa gniła na zgrzewach i strzelało przy skręcaniu kierownicą. W lanosach, maglownica była przykręcana do ściany grodziowej jakby co :p
 

Brzostowski

Uczestnik
Dołączył
16.01.2022
Postów
32
Punktów
2
Pamiętam provly z lanosami, gdzie coś stukało ale nie wiadomo co. Okazało się że ściana grodziowa gniła na zgrzewach i strzelało przy skręcaniu kierownicą. W lanosach, maglownica była przykręcana do ściany grodziowej jakby co :p
W golfie wszystko na sankach… na pewno strzela coś w wyniku ruchu obrotowego, jeszcze nie znalazłem tego niestety
 
Do góry Bottom