1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Pompka sprzęgła

Dyskusja w 'Układ napędowy' rozpoczęta przez użytkownika haszczur, 12-02 18.

  1. haszczur

    haszczur Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    24-04 15
    Postów:
    77
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Warszawa
    Witam,
    Zauważyłem, że pedał sprzęgła ma luz około 2 cm. Zdjąłem cięgno od pompki sprzęgła z pedału i okazało się, że ten luz jest na tłoczku pompki. Wygląda to tak jakby nie była cała napełnioną płynem hamulcowym.
    Wysprzęglik jest nowy AISIN, sprzęgło ma góra że 25-30 tyś. Dodam, że nic złego się nie dzieje, sprzęgło ładnie bierze od samego dołu, nie ślizga się. Chodzi o ten luz, porównuje to z Masterem, Megane II i innymi samochodami i tam tego nie ma. Co to może być i czy można to jakoś usunąć żeby pedał sprzęgła był sztywny i sprężysty od samej góry.
     
  2. B.A.S.

    B.A.S. Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    3-02 17
    Postów:
    121
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Kraśnik/Pruszków
    A regulacji nie masz na tym trzpieniu co wciska pompkę? Możesz zdradzić tajemnicę co to za auto?
     
  3. haszczur

    haszczur Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    24-04 15
    Postów:
    77
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Warszawa
    No tak nie napisałem o jaki samochód chodzi.
    Renault Scenic II 2004 r. Silnik 1.9 dCi 120km. Skrzynia ndO, hydrauliczne sprzęgło.
    Nie ma regulacji.
    Z pedału wychodzi czpień i na niego wciska się końcówkę cięgna pompki.
    Teraz sprawdziłem, płynu hamulcowego nie ubywa.
    Hamulce działają wzorowo natomiast pedał sprzęgła na zimnym wyłączonym silniku jest sztywny i sprężysty od samej góry
    (samochód nie był uruchamiany od wczoraj).
    Ten luz powstaje na uruchomionym silniku po kilkukrotnym wciśnięciu pedału sprzęgła. Ten objaw w żaden sposób nie zmienia się podczas jazdy. Nie odczuwam nic złego w pracy sprzęgła, nic nie zgrzyta, biegi wchodzą lekko, wsteczny również.
     
    Ostatnio edytowano: 12-02 18
  4. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    605
    Docenione treści:
    61
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    warto odpowietrzyc jeszcze raz sprzeglo.
     
  5. haszczur

    haszczur Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    24-04 15
    Postów:
    77
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Warszawa
    Jak dobrze odpowietrzyć? Ja odpowietrzam w następujący sposób: zakładam przezroczysty wężyk z dużą strzykawką na odpowietrznik przy skrzyni, napełniam zbiorniczek wyrównawczy i przeciągam płyn do momentu aż nie ma w wężyku bąbli powietrza. Następnie dociskam przewód wysprzęglika tak aby zaskoczył na drugą pozycję. Cały czas kontroluję dolewanie płynu do zbiorniczka żeby nie zaciągnąć powietrza.
     
  6. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    605
    Docenione treści:
    61
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    Najlepiej gdyby ktoś ci pompowal na pedał i wtedy byś odpowietrzal. Tak jak z hamulcami. Twój sposób jest dobry w motocyklach do odpowietrzania hamulców.
     
  7. haszczur

    haszczur Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    24-04 15
    Postów:
    77
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Warszawa
    Wcześniej, to znaczy przed tą ostatnią wymianą wysprzęglika odpowietrzałem tak jak piszesz. Na odpowietrznik zakładałem wężyk i drugi koniec do butelki, kilka wciśnięć pedału sprzęgła i na wciśniętym pedale odpinałem zapinkę na złączce przewodu wysprzęglika. Czytałem, że lepiej jest przepompować płyn w taki sposób jak opisałem powyżej.
    Ale powrócę do klasycznej metody i w najbliższym czasie odpowietrzę i odezwę się czy coś się zmieniło.
    Ps. Przed chwilą miałem okazję porównać pracę pedału sprzęgła w Renault Trafic i o dziwo pompka pracuje tak jak u mnie to znaczy na samej górze też ma taki jakby luz wzdłużny na tłoku.
     
  8. haszczur

    haszczur Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    24-04 15
    Postów:
    77
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Warszawa
    Witam,
    Powracam do tematu. Dziś odpowietrzałem i żadnej zmiany.
    Tak jak pisałem na wyłączonym silniku pedał sprężysty od samej góry do podłogi a po uruchomieniu silnika pedał sprzęgła robi się o wiele miększy na odcinku około 2 może 3cm. Jest to bardzo znaczna różnica. Pedał jednak sam powraca do góry, sprzęgło pracuje bez zastrzeżeń.
    Odpowietrzałem w/g wskazań forumowiczów.
     
  9. kojak2464

    kojak2464 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-07 17
    Postów:
    225
    Docenione treści:
    20
    Miasto:
    Kłodzko
    Czyli musisz z tym żyć, a jak biegi nie będą wchodzić to będziesz się martwic. Jak sam stwierdziłeś wszystko chodzi bez problemu.
     
  10. haszczur

    haszczur Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    24-04 15
    Postów:
    77
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Warszawa
    Jak na razie żyję z tym.
    Tu nie chodzi o jakieś ubzdurane widzimisię tylko o to że już rozwaliły się dwa nowe wysprzęgliki.
    Fakt, że nie wiem co było tego przyczyną. Ten ostatni to oryginał Renault z tym, że też tak jak i pierwszy to Valeo. Służyły pierwszy 9 miesięcy a drugi 8 miesięcy w obu póściły uszczelnienia i pedał wpadł w podłogę. Bez żadnych wcześniejszych objawów, nagle podczas jazdy.
    Tak więc zacząłem się zastanawiać czy problem nie leży gdzieś po stronie układu hydraulicznego bądź sprzęgła.
    Jaki ma tu wpływ uruchomienie silnika na to, że ten pedał zmienia charakterystykę pracy tzn. mięknie a po wyłączeniu silnika staje się sprężysty od samej góry.
     
  11. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    6 077
    Docenione treści:
    537
    Miasto:
    europolonia
    Umiesz odpowietrzyć w górę . Nie to popatrz w necie np actros-a MB. Jak nie to się pokuszę opisać.
     
  12. hiwat

    hiwat Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-07 15
    Postów:
    273
    Docenione treści:
    51
    Miasto:
    Tarnów
    A tam przypadkiem niezrobiona przebudowa z koła dwumasowego na koło jednomasowe ?
     
  13. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    6 077
    Docenione treści:
    537
    Miasto:
    europolonia
    Zobaczmy co odpisze.
     
  14. haszczur

    haszczur Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    24-04 15
    Postów:
    77
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Warszawa
    Koło dwumasowe, żadna przebudowa.
    Tarcza i docisk LUK kupione były nowe a obecnie przejechane na sprzęgle +- 30 tyś.
    Panowie, może mi wyjaśnicie jaki wpływ ma uruchomienie silnika na zmianę charakterystyki pracy pedału sprzęgła?
    Przecież to jest prosty układ od zbiorniczka wężyk do pompki przy pedale, od pompki wężyk gumowy łączony z cienkim metalowym do króćca wysprzęglika.
    A jaki wpływ miało by mieć sztywne koło. Tym bardziej, że na wyłączonym silniku pedał jest sprężysty od samej góry i to niezależnie ile razy go wcisnę choćby i 100. Tylko uruchomię silnik i pedał sprzęgła od góry robi się taki jak bezwładny, wciskając głębiej czuć sprężystość. Po wyłączeniu silnika pedał sprzęgła robi się pięknie sprężysty od samej góry po podłogę.

    Jak możesz to opisz. U mnie jest złączka którą nasuwa się na króciec wysprzęglika i na tej złączce jest odpowietrznik. Nie odkręca się go tylko wyjmuje metalową zapinkę że złączki i odciąga przewód z króćca wysprzęglika na tzw. pierwszy stopień. To powoduje udrożnienie odpowietrznika.
     
  15. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    6 077
    Docenione treści:
    537
    Miasto:
    europolonia
    Wiem, udrożnić i pompujesz w górę. Do tego potrzebujesz jakiś pojemnik do którego mocujesz ze złomu starą pompkę od spryskiwaczy szyb. Resztę chyb sam wiesz.
    Jeśli metoda pod górkę nic nie da tzn. masz słabe sprężyny w docisku i po odpaleniu silnika siłą odsirodkową próbóją wysprzęglić . Stąd luz na pedale.
     
  16. toomii76

    toomii76 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    2 014
    Docenione treści:
    528
    Miasto:
    turek
    Hmm, ciekawe.
     
  17. haszczur

    haszczur Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    24-04 15
    Postów:
    77
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Warszawa
    Ok. Dziękuję. Myślałem aby przepompować od dołu do góry strzykawką. Co do tych sprężyn to dziwne docisk i tarcza mają niewiele przejechane góra 30 tyś. Zestaw LUK.
     
  18. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    6 077
    Docenione treści:
    537
    Miasto:
    europolonia
    Popatrz na posty fructon -a co pisze o swoim przypadku.
     
  19. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    605
    Docenione treści:
    61
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    z tego co widze wg IC to tam jest sprzeglo samonastawne , pytanie czy ktos nie dal ciala podczas montazu
     
  20. haszczur

    haszczur Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    24-04 15
    Postów:
    77
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Warszawa
    Tak samonastawne. Ja to osobiście kupiłem nowe i montowałem. Przejechałem na tym zestawie około 30000 tyś. Nie ma problemów z biegami, ślizganiem etc. Problem może powstać przy montażu docisku używanego niewiadomego pochodzenia.
    Wiem, że wszystko można zniszczyć ale nie ma tu zbytniej filozofii.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. pompowanie zmienia pracę sprzęgła

    ,
  2. punto 2 wymiana pompki sprzęgła