1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Porsche cayenne 4,5 v8 diagnostyka i naprawa silnika

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika Pablo Guzzi, 29-01 17.

  1. Pablo Guzzi

    Pablo Guzzi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-01 17
    Postów:
    70
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Radomsko
    Witam wszystkich jestem na etapie diagnostyki silnika i jego naprawy.Auto jak w tytule cayenne 4,5 v8.Sprawa pierwsza nierówna praca silnika.Brak istotnych kodów błędów.Przestaje działać ogrzewanie.Pierwszy krok wymiana termostatu i płynu chłodzenia.Bez zmian.Drugi krok test tlenku węgla w układzie chłodzenia daje wynik pozytywny—diagnoza uszczelka?.Okazuje sie jednak że ciśnienie sprężania jest na poziomie 6-8 bar.Teraz pytanie jakie jest nominalne dla tego silnika?—wolnossący ..Na Ebay—u znalazłem silnik po remoncie który ma po 7 bar ciśnienie sprężania.Więc czy warto rozbierać silnik.Obawiam się że może być zatarty.
     
  2. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 417
    Docenione treści:
    250
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Nijak ma sie cisnienie sprezania do przedmuchu spalin do ukladu chlodzenia.
     
  3. Pablo Guzzi

    Pablo Guzzi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-01 17
    Postów:
    70
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Radomsko
    Jeżeli ktoś zainteresuje się tematem będę opisywał dalej histrię pozdrawiam Paweł

    Wiem tylko proszę napisz czy naprawa uszczelek głowic.i samych głowic uzdrowi silnik.Klient zainwestuje kilka tysięcy złotych w silnik który jest złomem.Muszę przedstawić mu fakty i nie mam zamiaru wciskać kitu.Jak rozbiorę silnik i okaże się że jest zatarty na cylindrach koszty urosną do poziomu kilkunastu tysięcy złotych a klient tego może nie unieść.Ja zostanę z problemem.Silnik w Polsce raczej nienaprawialny.Proszę o odpowiedzi osoby które mają doświadczenie z takimi silnikami i ich naprawą.pozdrawiam Paweł
     
    Ostatnio edytowano: 29-01 17
  4. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 417
    Docenione treści:
    250
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Nie bardzo rozumiem na jakiej podstawie wyciagasz swoje wnioski. Jak silnik ma spaliny w ukladzie chłodzenia to przy takiej elektronice jaka jest w tym silniku napewno bedzie pracowal nie równo. Moze i nie jestem odpowiednim partnerem do dyskusji bo nie znam tego silnika ( jak zapewne większość obecnych tu mechaników) jednak jesli wyeliminowane zostaly wszelkie wymienniki ciepla gdzie może dochodzic do przedostania sie spalin do ukladu chłodzenia to tylko rozebranie glowic i weryfikacja. Skad twierdzenie ze moze byc zatarty?
     
  5. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 337
    Docenione treści:
    1 359
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
  6. Pablo Guzzi

    Pablo Guzzi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-01 17
    Postów:
    70
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Radomsko
     
  7. WMserwis

    WMserwis Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-12 11
    Postów:
    1 894
    Docenione treści:
    295
    Miasto:
    Wołomin
    Adres strony:
    Te silniki maja problem zacierania się tłoków.
     
  8. Pablo Guzzi

    Pablo Guzzi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-01 17
    Postów:
    70
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Radomsko
    Dzięki za odpowiedź każda pomoc się liczy zdaję sobie sprawę że niewielu forumowiczów ma wiedzę na temat tego silnika.Silnik jak silnik tylko nie mam żadnych instrukcji serwisowych.Kadłub ze stopu lekkiego, cylindry nicasil.Tylko to ciśnienie sprężania 6-8bar !Kilka Lat temu rozebrałem silnik od porsche 911 bo mieszał olej z wodą.i szok po demontażu głowic okazało się że cylindry są zatarte wyglądały jakby ktoś jeździł bez oleju.Wstawiliśmy żeliwne tuleje—to nie jest dobre rozwiązanie naprawa ok 20 tys.

    Olej w silniku w kolorze srebrnym mnóstwo opiłków.coś się zaciera.Jakbym miał nominalne dane ciśnienia sprężania.Stąd moja prośba o pomoc techniczną .
     
    Ostatnio edytowano: 29-01 17
  9. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 337
    Docenione treści:
    1 359
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
  10. Auto.Klinika

    Auto.Klinika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 894
    Docenione treści:
    439
    Miasto:
    Zielona Góra
    Nie bardzo rozumiem do czego zmierzasz, zadajesz nam pytanie, które powinieneś zadać klientowi. Jeśli jest naprawa na poziomie 20.000 i sądzisz, że go nie stać to tego nie rób. W innym przypadku spisujesz protokół przyjęcia pojazdu do naprawy, bierzesz dyche zaliczki i się bawisz. To wszystko co mówisz tutaj musisz powiedzieć klientowi.
    Tutaj masz już podstawową odpowiedź
    W takiej sytuacji naprawa będzie napewno kosztowna, musiałbyś rozebrać w drobny mak silnik i zrobić weryfikację na co jak wyżej musisz przygotować klienta. A i jeszcze jedno próbowałes mierzyć ciśnienie na sucho i z olejem?
     
  11. Pablo Guzzi

    Pablo Guzzi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-01 17
    Postów:
    70
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Radomsko
    Ok wielkie dzięki .Przepraszam za chaos w moich postach oczywiście nie powinienem pisać o kosztach bo to nie forum księgowych .skupię się tylko na faktach czysto technicznych.mierzyłem po zgaszeniu nie robiłem próby olejowej.Jak naprawiałem kiedyś silnik od vw garbusa z lat 60 tych
    ciśnienie sprężania miał podobne.
     
  12. wuzio

    wuzio Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-03 11
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    5
    Cayenne 4,5 V8 wolnossący ma stopień sprężania 1:11,5
    co do spalin w układzie chłodzenia, ja obstawiam że nikt nie wymieniał magistrali wodnej pomiędzy głowicami, przegrzany na 4 i 8 cyl, brak ompresji, ale działa do samego końca, zdarza się tez że potrafią bloki pękać, bardziej w Turbo, ale nie można wykluczyć.

    Jak na wszystkich 8 cylindrach po 6bar , hmm.... dziwne

    Naprawa silnika, wpisz w alledrogo naprawa silnika, ok 10 000zł, niby z gwarancją, przetulejowany blok, poskładane w całość. Osobiście nie mam żadnych doświadczeń z tymi naprawianymi silnikami.
     
  13. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 362
    Docenione treści:
    242
    Miasto:
    Gdańsk
    Ciśnienie sprężania po przeliczeniu dla gazów doskonałych powinno wynosić gdzieś w rejonie 15bar. Demontaż silnika na stojak rozbiórka i będzie jasne. Ja nie mam zwyczaju dyskutować z klientem póki nie rozbiorę. Tam standardowo tulejowanie niestety;/
     
  14. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    6 077
    Docenione treści:
    537
    Miasto:
    europolonia
    Moim zdaniem nie jest to auto do naprawy w zakładach które naprawiają wszystkie marki i dobrze jest o tym pomyśleć jeśli nie specjalizujemy się przynajmniej w VW - Audi . Zasada Polak potrafi też ma swoje wyjątki . Nie zawsze chęć zysku powinna być zasadą nadrzędną . Przy pomocy forum nie da się wszystkiego zrobić .
     
  15. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 773
    Docenione treści:
    295
    Tulejowanie bloku 2-3k, tloki mozesz zalozyc ori jesli musisz go naprawiac po zatarciu. Wszystko na kase i na odpowiedzialnosc klienta. Inaczej wystaw to za brame bo sie wpier* w niezly balagan:D

    Nie rozumiem tez tego stwierdzenia ze klient nie udzwignie, dzwiga tankowanie samochodu ze spalaniem 20l/100km, dzwiga zakup, oplacenie OC, to kosztem napraw masz sie przejmowac Ty? Ja tak kiedys sie przejmowalem i wiesz co, oprocz stresu, wkur* i nieprzespanych nocy to nic na tym nie zyskalem. Teraz jest tak, albo placisz, albo kup se rower:D
     
  16. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 417
    Docenione treści:
    250
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Absurd dzisiejszych czasów jest taki, ze kupno auta za 50 k to nie jest problem ale naprawic to wielki problem bo te 50 k to kredyt który trzeba spłacać i co zrobić jak naprawa kosztuje 20? Miałem kilku klientów co maja auta za 30k i więcej a budżet domowy rozpisany do ostatniej setki i ja trzeba wylozyc marne 300 na blachą naprawe to on mowi ze nie ma, najwyżej gdzieś pożyczy albo umowi sie w następnym miesiacu
     
    gtszudi lubi to.
  17. adam89

    adam89 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-01 12
    Postów:
    249
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Kraków
    No niestety taka polska mentalność. Zastaw sie a postaw się. A wracajac do tematu Ja bym niebrał odpowiedzialnosci za naprawe tego silnika. Za duże ryzyko ze cos pujdzie nietak a potem bedzie boleć
     
  18. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 417
    Docenione treści:
    250
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Silnik jak silnik. Zrobiony zgodnie ze sztuką będzie pracowal bez niespodzianek. Oznacza to spore nakłady no ale zycie. Klient ma kilka wyjść. Oddac na złom bo naprawa za droga, postawic przed domem i niech stoi i bedzie okazem dobrobytu, kupic uzywany silnik który moze popracowac miesiąc lub kilka lat lub odbudować ten zgodnie ze sztuką.
     
  19. Pablo Guzzi

    Pablo Guzzi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-01 17
    Postów:
    70
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Radomsko
    Ok dzięki wielkie za rozwinięcie tematu.Będę pisał jak dokonamy rozbiórki .Może ktoś ma lub wie gdzie można wypożyczyć blokady i czy zestaw blokad od 4,8 pasuje do 4,5.A propos chęć naprawy tego auta nie jest podyktowany tylko chęcią zysku jest jeszcze pasja i chęć odkrywania czegoś nowego.U mnie w mieście są może 3 takie auta.Miło pracuje się przy czymś innym niż TDI i Renata.
     
  20. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 337
    Docenione treści:
    1 359
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Blokady są te same
     

    Załączone pliki:

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. naprawa cayenne