1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Poważny problem z awarią wtrysku P0203 Aygo 1.4 HDI

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika kukisek, 11-01 19.

  1. kukisek

    kukisek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-08 15
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    1
    Witam
    Jak w temacie. Ojciec posiada Aygo od 3 lat od początki wtopa bo auto było wadliwe i powypadkowe (ojciec jest blacharzem więc sam je naprawiał ) . Przez okres użytkowania mechanicy często regenerowali wtryski! (bo tak wskazywał komputer) pomagało to tylko na chwilę i zawsze był problem z mocą.
    Teraz autko od pół roku stoi bo chodzi na 3 gary i wziąłem go na swój domowy warsztat
    Komputer pokazuje błąd P0203. Samochód był u wielu magików i każdy chce wymieniać wtrysk!

    Wkurzyłem się i podmieniłem ECU i niestety to samo.
    Całe okablowanie podmienione! Wszystkie 4 wtryski wymienione, wszystkie czujniki z innego auta zamienione!
    I Cały czas ten sam błąd wtrysku numer 3
    Dosłownie ręce opadają.

    Zauważyłem że jak na sucho podepnę wtrysk paliwa to błąd znika (oczywiście chodzi na 3 gary ale można dodawać gaz do oporu bo wyłącza się z trybu awaryjnego)

    Czy ktoś doświadczony ma jakiś pomysł ?
     
  2. damzzii

    damzzii Nowy

    Offline
    Dołączył:
    17-02 18
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Łowicz
    Kompresja równa? Chociaż 0203 z tego co pamiętam to raczej błąd elektryczny.
     
  3. kukisek

    kukisek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-08 15
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    1
    P0203 Wtryskiwacz cylinder 3 . Zwarcie lub awaria.
    Co do kompresji raczej jest ok bo niedawno jeden mechanik robił pierścienie na tłokach. Ale napisz co ma kompresja do tego błędu
     
  4. damzzii

    damzzii Nowy

    Offline
    Dołączył:
    17-02 18
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Łowicz
    Piszesz że nie chodzi na wszystkich cylindrach, nie ma mocy, zmienione 4 wtryski, sterownik, wiązka, czujniki. To co tam zostało?
    Nie wiem jak w tym sterowaniu, ale przy nierównej kompresji (np. spadku na jednym cylindrze) sterownik dawką paliwa próbuje wyrównać pracę silnika, gdy wychodzi poza tolerancję potrafi komunikować błąd wtryskiwacza bo to jest dla niego mierzalne, kompresja niestety nie.
     
    winetoo, toomii76 oraz Ondraszek lubią to.
  5. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 687
    Docenione treści:
    547
    Miasto:
    Lubliniec
    Miałem puga z tym sam silnikiem. Kapa nie podpisałem zacząłem od kompresji. Raz była raz nie było. Finalnie okazało się, że syf z EGR podpierał zawory. Po pomiarze kompresji cud atuo zyje po chwili znowu error. Endoskop do lapy a tu kuku. W kominie w chacie mam mniej syfu
     
  6. jarek_g60

    jarek_g60 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-05 17
    Postów:
    65
    Docenione treści:
    18
    Miasto:
    Wojcieszyn
    Ale wtryski nowe? Bo tam siedzą Siemensy i cewki w nich padaja, zobacz miernikem opornosc cewek. Pamietaj ze to (francuz) i wtryski moga byc liczone od skrzyni biegów
     
    pawel2406 lubi to.
  7. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 815
    Docenione treści:
    528
    Miasto:
    Radom
    Czym to diagnozujesz, znaczy jakim sprzętem?
     
  8. kukisek

    kukisek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-08 15
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    1
    damzzii nic nie pisałem że nie chodzi na wszystkich cylindrach (chodziło tylko o nr.3)

    Ale sprawa z błędem się rozwiązała ale tylko na chwilę bo zamontowałem ponownie stary wtrysk ale przed instalacją przedmuchałem metalowe rurki od listwy wtryskowej. Odpalił bez problemu a błąd już się nie pojawia. Więc winą jest chyba syf który siedzi za filtrem paliwa dla tego częsta regeneracja wtrysków. Zbiornik paliwa jest czyściutki zero syfu.

    Będę musiał wymontować wszystko i porządnie przeczyścić (lub zamontować pompę i listwę z innego silnika który posiadam) z większych drobinek a następnie zrobić czyszczenie za pomocą preparatu Liqui jak w tym filmiku co o tym myślicie?

    Jest jeszcze jeden błąd który ciąży nad tym nieszczęsnym autem mianowicie p0104 (nie można go wykasować) nie wspominałem o nim bo myślałem że to sprawa drugorzędna.
    Mam 3 inne przepływki i błąd nie znika. Wiem że ojciec zawsze skarżył się na brak mocy i mechanicy już 2 razy robili EGR. Jakieś pomysły co może być przyczyną ? może znowu EGR ?

    Wszystko diagnozuje za pomocą Bosch KTS z 2012r.
    Jakie dane rzeczywiste mógłbym przesłać na forum w celu lepszej diagnozy
    Nie jestem mechanikiem więc wielu rzeczy nie wiem :)
     
  9. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 544
    Docenione treści:
    686
    Miasto:
    Szczecin
    Daj to komuś kto się na tym zna.
     
  10. kukisek

    kukisek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-08 15
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    1
    Dużo nie pomogłeś . W końcu to jest forum a jak pisałem auto było u wielu mechaników i gó*^o zrobili i tylko kasę sobie nabijają i miałem wiele nieprzyjemności z innymi samochodami jak oddałem je w ich ręce a było wiele zakładów. (mam nadzieję że tylko u mnie są takie papudraki co nawet nie umieją silnika ponownie złożyć by czegoś nie urwać czy nie dopiąć ) . Nie jestem też totalny laikiem i chcę zaczerpnąć trochę informacji czy nauczyć się czegoś nowego
     
    logan124 lubi to.
  11. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 687
    Docenione treści:
    547
    Miasto:
    Lubliniec
    Zobacz ten dolot. Tlumaczenia niektórych programów jest katastrofalne.
    Np naped koła kierownicy jak ktoś zgadnie o co chodzi wysyłam litra kurierem

    Dla ułatwienia podsyłał numer czesci
     

    Załączone pliki:

  12. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    5 412
    Docenione treści:
    3 291
    Miasto:
    turek
    Silnik wspomagania?
     
  13. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 687
    Docenione treści:
    547
    Miasto:
    Lubliniec
    Odpowiem. Koło dwasowe laguna 2.0 ide

    Kukisek gdzie miedzkosz? Może niedaleko
     
  14. kukisek

    kukisek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-08 15
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    1
    Mieszkam Koło Wejherowa, pomorskie i gdzie dokładnie szukać w tym dolocie (proszę pisz trochę jaśniej)

    Widzę że mało kto pisze konkrety a szkoda;/

    Dzisiaj zacznę od rozebrania wszystkiego i sprawdzę czy nie ma opiłków za pompą jak i wymienię całą pompę z listwą z innego silnika bo coraz bardziej zaczyna przerywać.
    Następnie zrobię test przelewowy i sprawdzę kompresję dla pewności jak pisał damzzii ale czekam na niezbędne narzędzia.

    Czy wtryski się koduje w tym silniku? wtryski Siemens, Niestety ciężko nawet znaleźć jakieś oznaczenia na nich w celu kodowania.
    Jak chcecie mogę przesłać kilka screenshotów z parametrami niestety tylko na biegu jałowym.
    Zastanawia mnie fakt że EGR jest zawsze w tej samej pozycji czy to normalne? Sprawdzałem ten podzespół i pracuje prawidłowo (był nowy) chyba że go też się kalibruje do poprawnego działania?
     
  15. mMechanik

    mMechanik Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    24-01 17
    Postów:
    47
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    k
    Rozerwij filtr paliwa i zobacz czy nie błyszczą się opiłki
     
  16. kukisek

    kukisek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-08 15
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    1
    Dzisiaj rozkręciłem wszystko oprócz pompy WC i przelałem resztkę ropy z listwy wtryskowej i metalowych przewodów i odnalazły się nieszczęsne opiłki .
    Zauważyłem także brak oringu na otworze dolotowym ( jest jeden na każde z 4 otworów) więc pewnie dostawało się lewe powietrze tyko czy może to być przyczyną błędu przepływomierza? EGR chyba sobie odpuszczę bo śruby są tak zjechane że nie ma o co zaczepić ;/

    Teraz pytanie czy przekładać pompę z innego silnika wraz z listwą czy oddać do regeneracji. Wtryski pewnie też oberwały ....znowu
     
  17. Tom_

    Tom_ Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-10 14
    Postów:
    1 089
    Docenione treści:
    166
    Miasto:
    Szczytno
    Jeżeli masz opiłki w układzie to nie takie hop.
    Zbiornik out, przewody wszystkie do przeplukania, filtr do wymiany, wtryski to regeneracji/czyszczenia. .. ogólnie fakt układ paliwowy do roboty
     
    hiwat lubi to.
  18. hiwat

    hiwat Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-07 15
    Postów:
    695
    Docenione treści:
    232
    Miasto:
    Tarnów
    dokładnie.. i nie idź na skróty próbując płukać zbiornik ..
     
  19. kukisek

    kukisek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-08 15
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    1
    Ale panowie z kąd miały by być opiłki metalu w zbiorniku??? mogłyby się cofnąć z pompy Wysokiego ciśnienia (bo obstawiam że z niej wydobywają się opiłki)
     
  20. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    5 412
    Docenione treści:
    3 291
    Miasto:
    turek
    Serio pytasz?
     
    pawel2406 lubi to.

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. mechanik wtryski pincz