1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Prawidłowe ustawienie rolki napinającej 1,9 tdi pd

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika mrozu, 2-06 15.

  1. mrozu

    mrozu Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-02 15
    Postów:
    68
    Docenione treści:
    1
    Witam dziś założyłem rozrząd rólkę napoiłem tak że szczałka znajdywała się centralnie pomiędzy dwoma wycięciami po obróceniu kilkakrotnie silnikiem szczałka znajduje się przy krawędzi pierwszego wycięcia.Moje pytanie brzmi jak praw[​IMG]idłowo ustawić ten napinacz?
     
  2. mathiass

    mathiass Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    1-10 11
    Postów:
    981
    Docenione treści:
    124
    strzalka musi pokryc sie w wycieciu, obroc walem min 4 razy i sprawdzisz czy jest ok, jesli nie napiecie korygujemy wraz z zablokowaniem walka i walu, oczywiscie napinacz napinasz w prawa strone jak strzalka nakazuje - koniecznie sprawdz czy pletwa napinacza weszla w swoje miejsce w glowicy
     
  3. mrozu

    mrozu Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-02 15
    Postów:
    68
    Docenione treści:
    1
    czyli strzałka ma być centralnie w środku wycięcia
     
  4. olmar

    olmar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-02 15
    Postów:
    248
    Docenione treści:
    43
    Miasto:
    norwegia
    co tam rolka koło wałka jeden ząb do tyłu bo ci braknie regulacji w ustawieniu synchronizacji podczas pracy silnika, ciekaw jestem ilu kolegów to ustawia, kontroluje kanał 4 dynamicznie??
     
    nickel lubi to.
  5. mrozu

    mrozu Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-02 15
    Postów:
    68
    Docenione treści:
    1
    czyli napinacz tak zostawić bo kąt synchronizacji mam 0
     
  6. olmar

    olmar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-02 15
    Postów:
    248
    Docenione treści:
    43
    Miasto:
    norwegia
    napinacz oki a kąt sprawdzałes na rozgrzanym silniku?? temp min.80st

    pompe wody wymieniłes rozumie??
     
  7. mrozu

    mrozu Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-02 15
    Postów:
    68
    Docenione treści:
    1
    na rozgrzanym nie sprawdzałem pompę wody zmieniłem bo jak obracam wałem to napinacza strzałka się rusza
     
  8. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    2 202
    Docenione treści:
    245
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    .

    Bo i ma się ruszać, jak się silnik nagrzewa to strzałka zmienia swoją pozycję.
     
  9. nickel

    nickel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-02 15
    Postów:
    2 368
    Docenione treści:
    418
    Miasto:
    WLKP
    jak kobieta sie rozgrzewa to tez zaczyna sie ruszac
     
    old1977 i arni_poznań lubią to.
  10. jacek grabowski

    jacek grabowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-04 13
    Postów:
    1 121
    Docenione treści:
    938
    Miasto:
    Warszawa
    Adres strony:
    Witam.
    W tym rozrządzie prowadzenie paska na boki jest tylko na rolce napinacza i by nowy pasek się prawidłowo ułożył na kołach musi zrobić moim zdaniem, tak dla pewności dwa obroty i dopiero wtedy ustawiam napinacz na znak. Pasek zakładam najpierw od strony pracy, czyli na koło rozrządu pompa i naciągam na koło wału korbowego, tak by pasek po stronie pracy był naciągnięty, a nadmierny luz po stronie powrotu paska kasuje napinaczem. Jak zmieniam pasek, to nic nie robię z kołem na wałku rozrządu, żadnej regulacji. Pasek nie jest zrobiony na drutach, czy na szydełku że każdy ma inną długość. Tej samej długości jest nowy pasek założony dzisiaj, co nowy pasek założony kilka lat temu. Nigdy nie miałem z tego powodu żadnych problemów.
    Pozdrawiam
     
    Ostatnio edytowano: 3-06 15
  11. mrozu

    mrozu Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-02 15
    Postów:
    68
    Docenione treści:
    1
    po złożeniu i jeździe jak zgasiłem silnik to strzałka napinacza znalazła się na tej blaszce upload_2015-6-3_17-24-49.png
     
  12. jacek grabowski

    jacek grabowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-04 13
    Postów:
    1 121
    Docenione treści:
    938
    Miasto:
    Warszawa
    Adres strony:
    I bardzo dobrze.
     
  13. mrozu

    mrozu Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-02 15
    Postów:
    68
    Docenione treści:
    1
    a nie powinien być w tym wycięciu

    czyli ustawiamy na wycięcie a jak silnik popracował rozgrzał się to napinacz znalazł się na wszystko się ułożyło to ma buć na tej blaszce
     
    Ostatnio edytowano: 3-06 15
  14. biedny mechanik

    biedny mechanik Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-06 14
    Postów:
    165
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Biała Podlaska
    aj chłopaczki chłopaczki dobrze jest napinacz ten jest automatyczny i sam się napina ta strzałka ma być mniej więcej na wycięciu bo jak silnik ma sprężanie kręcąc wałem się przestawia i to jest ta odchyłka pracy napinacza ze jak auto traci z obrotów to się zmienia a jak przyspiesza to też się zmienia
     
  15. olmar

    olmar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-02 15
    Postów:
    248
    Docenione treści:
    43
    Miasto:
    norwegia
    http://workshop-manuals.com/skoda/s...pistons/removing_and_installing_toothed_belt/

    http://www.myturbodiesel.com/wiki/c...lue-adjustment-on-vw-and-audi-pd-tdi-engines/

    jak kogoś interesuje jak to robic profesjonalnie to polecam linki

    ja zawsze reguluje na koniec po rozgrzaniu silnika ..podglądam kanał 4
    kolega pyta o drgania rolki a ma zle ustawione koło wałka, na tym bym sie skupił
    i jeszcze jedno,, pod tym kołem jest koło z gumowym tłumikiem drgań ,powinno być wymieniane co 200tyś km
     
    Ostatnio edytowano: 4-06 15
    mechanik.k lubi to.
  16. baton180

    baton180 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-06 12
    Postów:
    998
    Docenione treści:
    167
    Miasto:
    Glasgow - Szkocja Tarnobrzeg-Mielec
    Ciekawa historia z tymi 1.9 i 2.0 tdi wszyscy robią ale mało kto wie jak .... blokady to podstawa rozrządu i nie zgodzę się ze zdaniem że paski są identyczne polecam założyć jeden na blokady , poznaczyc po swojemu i później założyć innej firmy (bez blokad ) i po założeniu paska nr.2 sprawdzić czy pasuje na blokady ....
    A co to regulacji koła na walku czy pompie paliwa to tez tam ona ma swoje zadanie ☺

    A tak na marginesie z ciekawosci , ile czasu zajmuje wam wymiana w audi 2.0 tdi cr ?
     
  17. mrozu

    mrozu Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-02 15
    Postów:
    68
    Docenione treści:
    1
    wszystko robione na blokadach kąt synchronizacji na rozgrzanym 0 koło walka nie drży
    tylko napinacz się przestawił po za wycięcie tak jak na wcześniejszym zdjęciu na którym zaznaczyłem czerwonym kolorem tak ma być
    Uwaga
    Podczas dokręcania nakrętki mocującej, kursor zmieni -arrow- max. 5 mm na prawo od szczeliny podstawy. Ta pozycja nie może być korygowane, gdyż pasek zębaty osiedla przy rozruchu.
     
    Ostatnio edytowano: 4-06 15
  18. jacek grabowski

    jacek grabowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-04 13
    Postów:
    1 121
    Docenione treści:
    938
    Miasto:
    Warszawa
    Adres strony:
    Witam.
    A ja wiem, że jak kręcę wałem korbowym, to sprężanie w cylindrze nie może mieć żadnego wpływu na przestawianie się napinacza paska rozrządu, ponieważ tłoki za pomocą korbowodów są przymocowane do wału korbowego, a nie do wałka rozrządu. Napinacz się przestawia ponieważ obracający się wałek rozrządu ma krzywki i do jego obracania, podczas całego obrotu, potrzebna jest różna siła.
    Pozdrawiam.
     
    ostryt4 lubi to.
  19. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    2 202
    Docenione treści:
    245
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    Tym bardziej w PD-ku gdzie wałek rozrządu poza wpychaniem zaworów musi radzić sobie jeszcze z pompowtryskami.
     
    jacek grabowski lubi to.
  20. jacek grabowski

    jacek grabowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-04 13
    Postów:
    1 121
    Docenione treści:
    938
    Miasto:
    Warszawa
    Adres strony:
    Powiem tak, ja składam rozrządy bez blokad i głównie opieram się na swojej wiedzy i wiem, że jak wałek rozrządu ciut przyspieszę, to ciut poprawi się dół, a pogorszy góra, a jak wałek rozrządu ciut opóźnię, to ciut poprawi się góra, a pogorszy dół.
    Na starym wyciągniętym pasku strzałka napinacza wychodzi poza blachę i nic się nie dzieje, a ile trzeba przekręcić koło pasowe wałka na starym pasku, by strzałka napinacza trafiła na znak. Ja mam większą przyjemność w wymianie rozrządu bez blokad i tyle. Zawsze jest dobrze i oto mi chodzi.
    Mam dużo czasu i nigdzie mi się nie spieszy, a przyjemność większa.:)
    Pozdrawiam.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. wymiana rozrządu 1.9 tdi pd