1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Primera p12 1.8 - sondy lambda i czujniki wałka

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika Krzysztof17, 1-06 20.

  1. Krzysztof17

    Krzysztof17 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-05 13
    Postów:
    302
    Docenione treści:
    6
    Miasto:
    Zabrze
    Witam mam w garażu bardzo ciekawy temat. Nissan Primera p12 1.8 na sterowniku Hitachi z dwoma sondami lambda.
    Sterownik zgłasza błędy grzałki sondy:
    - Bank 2 sensor 1
    - Bank 2 sensor 2

    Fizycznie instalacja nie jest przygotowana pod te sondy oraz w kolektorze są tylko dwie. Biorąc pinout z sterownika 1.6 (4 sondy lambda) zapinowałem odpowiednie piny w celach diagnostyki założyłem rezystor i błędy udało się wykasować.

    Drugi problem że błąd p0340 czyli dotyczący obwodu czujnika położenia walka rozrządu. Rozrząd został sprawdzony tak samo koło zmiennych faz i solenoid.
    Wymieniony czujnik, samochód jeździ bez problemu, mijają dwa dni silnik na zimnym nie chce wkrecac się na obroty, strasznie szarpie co unimozliwa jazdę, na nowo w sterowniku zarejestrowany błąd p0340 lub losowo p0011
     
  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    11 004
    Docenione treści:
    5 898
    Miasto:
    turek
    początki końca łańcucha.

    ile wystaje napinacz?
     
  3. Krzysztof17

    Krzysztof17 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-05 13
    Postów:
    302
    Docenione treści:
    6
    Miasto:
    Zabrze
    Łańcuch był wymieniony rok temu przy remoncie silnika, teraz sprawdzony i nie wykazuje nadmiernego zużycia
     
  4. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    11 004
    Docenione treści:
    5 898
    Miasto:
    turek
    ciśnienie oleju?
     
  5. Krzysztof17

    Krzysztof17 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-05 13
    Postów:
    302
    Docenione treści:
    6
    Miasto:
    Zabrze
    Ciśnienie okej, z ciekawości zerknę ile wystaje napinacz, wiesz może jaką jest bezpieczna wartość ?
     
  6. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    11 004
    Docenione treści:
    5 898
    Miasto:
    turek
    jak był wymieniany rozrząd to napinacz zapadkowy już chyba jest i nie może się cofnąć. nowy wystaje plus-minus 5mm.
     
  7. Krzysztof17

    Krzysztof17 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-05 13
    Postów:
    302
    Docenione treści:
    6
    Miasto:
    Zabrze
    Tak dokładnie jest napinacz zapadkowy
     
  8. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    11 004
    Docenione treści:
    5 898
    Miasto:
    turek
    No to kzfr lub coś z ciśnieniem oleju.
     
  9. Krzysztof17

    Krzysztof17 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-05 13
    Postów:
    302
    Docenione treści:
    6
    Miasto:
    Zabrze
    Problem z kostką czujnika, narazie w celach diagnostyki zostało zrobione na samych nowych pinach.

    Pozostaje błąd p0011 rozebrałem całą obudowę rozrządu napinacz wystaje jakieś 16mm, ale nie jest luźny w żadnym z punktów. Koło zmiennej fazy po podaniu powietrza w kabel olejowy przestawia się bez problemu