1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Prośba o prawidłową diagnozę....

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika crossfire, 26-08 18.

  1. crossfire

    crossfire Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-05 18
    Postów:
    31
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdynia
    Witam,
    Nie mogę dać sobie rady z problemem " nie zapala na ciepłym" - dłuuugo kręci. Na zimnym OK.
    Auto merc. C 240 , V6 benz. 1998r
    Temat ten krąży po forach samochodowych i nikt nie wie jak go rozwiązać.
    Sprawdzone prawie wszystko począwszy od akumulatora przez czujniki i inne ....na rozruszniku kończąc.
    Moje pytanie :
    Jakie powinny być parametry pracy silnika przy starcie w stanie gorącym. Na co zwracać uwagę przy
    podłączeniu do komputera, bo jak już zapali to żadnych błędów nie ma. Nic
    RG
     
  2. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    672
    Docenione treści:
    91
    Miasto:
    PLE
    Temp. do kontroli. Jak ciepły to ok 90*C.
     
  3. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 153
    Docenione treści:
    594
    Miasto:
    Szczecin
    Może jednak do warsztatu byś zawitał, tam z pewnością Ci pomogą.
     
  4. Autoelektronika

    Autoelektronika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    30-09 15
    Postów:
    3 193
    Docenione treści:
    745
    Miasto:
    RDE,RMI,KT
    Adres strony:
    co w tym dziwnego?
     
  5. Misiakowski

    Misiakowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-06 14
    Postów:
    724
    Docenione treści:
    87
    Miasto:
    Gdansk
    Zimny zle odpala czy poprostu po postoju? Bo może być tak ze paliwo się cofa?
     
  6. mazi0000

    mazi0000 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-04 11
    Postów:
    172
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Katowice
    Z gazem ?

    Z gazem ?
     
  7. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    861
    Docenione treści:
    269
    Miasto:
    Radom
    Tyle warsztatów w Gdyni jakbyś zaprowadził to oszczędziłbyś nerwów.
    Do rzeczy maszcmiernik i jakiegoś kompa?
     
  8. marcin www

    marcin www Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    320
    Docenione treści:
    30
    Podlacz czujniki wałka i wału oraz cewki do oscyloskopu i nagraj. Zobaczysz czy sa jakies anomalie.
     
    crossfire lubi to.
  9. crossfire

    crossfire Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-05 18
    Postów:
    31
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdynia
    Dzięki za zainteresowanie.
    Już szybko odpowiadam :
    P. Mesiek - tak ciepły 90 st. temperatura spada do 80 - 70 i nic . Nie zapala tylko kręci.
    Oczywiście radzę sobie zapalając na 2 razy. Nie dopuszczam, aż sekwencja zapalania się skończy przerywam i zapalam powtórnie z sukcesem.
    Rano nie ma problemu zapala jakby nic powoli nagrzewa się i przełącza się na gaz ( ok 45 stopni )

    P. Stanisław . No cóż byłem w kilku warsztatach i jeden specjalistyczny od MERCA obiecali, że zrobią. Podłączyli pod dedykowalny komputer od mercedesa ale nie było żadnych błędów. No i zonk .
    Nie będę rozwijał tego tematu. Spróbuję naprawić samodzielnie z Waszą pomocą może.

    Pierwsza sensowną odpowiedź. Dzięki
    Owszem znajdę oscyloskop. Mam pytanie, gdzie najlepiej fizycznie mierzyć sygnały z czujników i cewki. Wydaje mi się, że trzeba przy tym otworzyć sterownik, bo tam jest najlepsze dojście ? Czy są może lepsze sposoby. ?
    Poza tym nie wiem jak interpretować amplitudy sygnałów, kształt, fazę pomiędzy sygnałami z czujników
     
    Ostatnio edytowano: 27-08 18
  10. marcin www

    marcin www Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    320
    Docenione treści:
    30
    Fajnie by bylo jak bys mierzyl przy sterowniku i przy wtyczkach
     
    crossfire lubi to.
  11. crossfire

    crossfire Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-05 18
    Postów:
    31
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdynia
    Z pomiarami dam sobie radę, będzie trochę zachodu z wybebeszaniem sterownika, (bo potem trzeba składać), ale nie rozumiem po co mam mierzyć przy wtyczkach, przecież najbardziej właściwy jest sygnał który idzie do komputera.
    Jednak te doświadczenia muszą trochę poczekać z powodu mojej nieobecności. Ale dzięki za zainteresowanie, dam znać jak będę miał jakieś wyniki.
    Pozdrawiam. RG
     
  12. marcin www

    marcin www Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    320
    Docenione treści:
    30
    Jak nie bedzie sygnalu przy kompie to sprawdz na wtyczkach. Potrzebujesz solidnego schematu.
     
  13. Mikidz

    Mikidz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    113
    Docenione treści:
    32
    Miasto:
    Pomorskie
    Dlatego powinieneś oddać auto do kogoś, kto się na tym zna. Byłeś w warsztacie, gdzie zajmują się odczytywaniem błędów i wymienianiem czujników... a jak błędów nie ma, to ręce rozkładają. Teraz dla odmiany polecam wybrać się do warsztatu, który wie do czego służy przykładowo oscyloskop :)

    Ale jeżeli już się tak bardzo upierasz na diagnostykę przez internet, to wrzuć tu wyniki, może uda się coś powiedzieć na ten temat
     
  14. crossfire

    crossfire Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-05 18
    Postów:
    31
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdynia
    W warsztatach to nie bardzo wiedzą do czego służy oscyloskop, a jak powiesz dwukanałowy to tylko ręce rozkładają bo to i wymówić ciężko, a do czego potrzebny to już schody.
    Wyniki jak będę miał to przedstawię. Analizę zostawię dla forum ale temat będzie out. Na razie jestem daleeeeko i to musi poczekać.
    RG
     
  15. Mikidz

    Mikidz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    113
    Docenione treści:
    32
    Miasto:
    Pomorskie
    Oj mylisz się przyjacielu. Żeby daleko nie szukać: mam warsztat, mam oscyloskop, wiem do czego służy iiiii... potrafię nawet napisać "dwukanałowy". Także ten...

    Może lepiej napisz "w warsztatach w których byłem..."? Jak widać nie byłeś w żadnym dobrym warsztacie, tylko pewnie u tzw. wymieniaczy. Twoją opinię mogę porównać do klasycznego już "mechanicy kradną i naciągają na części"
     
    adam89 lubi to.
  16. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 153
    Docenione treści:
    594
    Miasto:
    Szczecin
    Na 1 km przed domem przełącz na benzynę powinno być lepiej. Ba, gdybyś od razu się przyznał.
     
  17. toomii76

    toomii76 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    2 430
    Docenione treści:
    828
    Miasto:
    turek
    A ja nie mam oscyloskopu i sobie radzę :)
    Jeśli posiadanie oscyloskopu świadczy o jakości warsztatu, to wychodzi na to, że mój jest grajdolem bez okien. :)
     
    gtszudi i Skrzekuu lubią to.
  18. Mikidz

    Mikidz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    113
    Docenione treści:
    32
    Miasto:
    Pomorskie
    Nie chodzi o to, czy jakiś warsztat ma oscyloskop, czy nie. Kolega stwierdził:

    oraz na dokładkę

    Nawet średnio rozgarnięty uczeń WIE co to oscyloskop i potrafi wymówić dwukanałowy. A kolega sugeruje, że wszyscy mechanicy to debile i tylko on sam, razem z ludźmi z internetów będzie potrafił naprawić sobie auto... po czym stwierdza, że i tak wyników nie zinterpretuje :)
     
  19. toomii76

    toomii76 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    2 430
    Docenione treści:
    828
    Miasto:
    turek
    Ale ja napisałem to, do kolegi crossfire.
     
  20. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    861
    Docenione treści:
    269
    Miasto:
    Radom
    Problem jest w tym, że niekórzy są zbyt skąpi i myśla, że jak podadzą kilka szczegółow to na forum za damke chłopaki poinstrułują jak to zrobić TANIO. Co drugi tu napisze w treści ze był w warsztacie a w rzeczywistości jeździ do warsztatu zlokalizowanego pod blokiem obok parkingu na diagnozę przy użyciu Elm lub autocom i wielkie zdziwko, że po skasowaniu pamięci DTC, dalej kiszka. I tak "oszczedność" wyjdzie drożej, bo oczyta sie błędnych podpowiedzi, nawymienia gratów w opór a na koniec napisze, że był juz wszędzie i wszyscy rozłożyli ręce.