• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Problem po remoncie silnika

montgomery

Początkujący
Dołączył
14.08.2018
Postów
5
Punktów
0
Witam,
Posiadam pojazd z silnikiem C16NZ i został wykonany jego remont. Przed remontem została stwierdzona nieszczelność zaworów, a podczas pracy również było słychać charakterystyczne strzelanie w tłumik. Po demontażu głowicy było widać ślady wypalenia na gniazdach i zaworach. Silnik sam rozmontowałem i zawiozłem głowicę do firmy zajmującej się regeneracją głowic.

Z gniazd zaworowych zostało zebrane (cylinder 1, cylinder 2, cylinder 3, cylinder 4):
- ssące (0.2mm, 0.3mm, 0.2mm, 0.2mm)
- wydechowe (0.2mm, 0.2mm, 0.2mm, 0.2mm)

Po wykonaniu naprawy mam dziwny objaw:

Po złożeniu silnika i jego odpaleniu silnik pracuje równo, ale gdy zaczyna się rozgrzewać i popychacze hydrauliczne się odpowietrzą, to silnik zaczyna nie równo pracować.

Po sprawdzeniu kompresji (popychacze były już odpowietrzone):
- cylinder 1: 110 psi
- cylinder 2: 105 psi
- cylinder 3: 130 psi
- cylinder 4: 130 psi
Kompresja była sprawdzana na zimnym silniku i z odłączonym wtryskiem paliwa (wiem powinno się sprawdzić na ciepłym, ale mieszkam w domku wielorodzinnym i niektórym osobom zapach paliwa by bardzo przeszkadzał).

Z głowicy C16NZ można zdemontować popychacze bez demontażu głowicy i z tego skorzystałem. Gdy ponownie z popychaczy z cylindra 1 i 2 został wyciśnięty olej, to po odpaleniu silnik pracował równo. Rozgrzewał się i nadal pracował równo, ale gdy na rozgrzanym przeprowadziłem procedurę odpowietrzenia popychaczy, to momentalnie zaczęły falować wolne obroty. Z wdechu słychać ciche, ale charakterystyczne strzelanie w tłumik.

Popychacze i zawory są nowe. Zamontowałem również nowe świece, cewkę zapłonową, przewody zapłonowe, rozdzielacz zapłonu.
Wykręcone świece mają poprawną barwę. Silnik ma siłę, to znaczy bardzo dobrze się zbiera do jazdy zarówno w przód jak i na biegu wstecznym.

Co jest przyczyną, że jak popychacz się tylko odpowietrzy, to są nierówne wolne obroty?
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
6843
Porady
2
Punktów
3047
lew.avi.gif Dobry pacjent...:) zwalił czapę i uważa, że zrobił remont silnika...:)
 

montgomery

Początkujący
Dołączył
14.08.2018
Postów
5
Punktów
0
Łapiesz za słówka, OK. Źle się wyraziłem, miałem na myśli remont głowicy.

Mam problem z nierówną pracą silnika, tylko jak popychacze hydrauliczne się odpowietrzą. Zastanawiam się nad przyczyną, bo one mają za zadanie przecież tylko kasować luz między dźwigienką, a wałkiem rozrządu.

P.S.
Przed remontem głowicy bardzo niskie ciśnienie miałem tylko na 2 cylindrze, a na pozostałych ciśnienie miało zbliżoną wartość.

W firmie zajmującej się regeneracją zamontowali nowe: zawory (4 ssące i 4 wydechowe), prowadnice, uszczelniacze. Oczywiście głowica została splanowana pod nową uszczelkę i sprawdzono szczelność płaszcza wodnego. Gniazda były frezowane na maszynie i po tej czynności twierdzą, że wykonano próbę szczelności - dopasowania zaworu do gniazda.
 
Do góry Bottom