montgomery
Początkujący
- Dołączył
- 14.08.2018
- Postów
- 5
- Punktów
- 0
Witam,
Posiadam pojazd z silnikiem C16NZ i został wykonany jego remont. Przed remontem została stwierdzona nieszczelność zaworów, a podczas pracy również było słychać charakterystyczne strzelanie w tłumik. Po demontażu głowicy było widać ślady wypalenia na gniazdach i zaworach. Silnik sam rozmontowałem i zawiozłem głowicę do firmy zajmującej się regeneracją głowic.
Z gniazd zaworowych zostało zebrane (cylinder 1, cylinder 2, cylinder 3, cylinder 4):
- ssące (0.2mm, 0.3mm, 0.2mm, 0.2mm)
- wydechowe (0.2mm, 0.2mm, 0.2mm, 0.2mm)
Po wykonaniu naprawy mam dziwny objaw:
Po złożeniu silnika i jego odpaleniu silnik pracuje równo, ale gdy zaczyna się rozgrzewać i popychacze hydrauliczne się odpowietrzą, to silnik zaczyna nie równo pracować.
Po sprawdzeniu kompresji (popychacze były już odpowietrzone):
- cylinder 1: 110 psi
- cylinder 2: 105 psi
- cylinder 3: 130 psi
- cylinder 4: 130 psi
Kompresja była sprawdzana na zimnym silniku i z odłączonym wtryskiem paliwa (wiem powinno się sprawdzić na ciepłym, ale mieszkam w domku wielorodzinnym i niektórym osobom zapach paliwa by bardzo przeszkadzał).
Z głowicy C16NZ można zdemontować popychacze bez demontażu głowicy i z tego skorzystałem. Gdy ponownie z popychaczy z cylindra 1 i 2 został wyciśnięty olej, to po odpaleniu silnik pracował równo. Rozgrzewał się i nadal pracował równo, ale gdy na rozgrzanym przeprowadziłem procedurę odpowietrzenia popychaczy, to momentalnie zaczęły falować wolne obroty. Z wdechu słychać ciche, ale charakterystyczne strzelanie w tłumik.
Popychacze i zawory są nowe. Zamontowałem również nowe świece, cewkę zapłonową, przewody zapłonowe, rozdzielacz zapłonu.
Wykręcone świece mają poprawną barwę. Silnik ma siłę, to znaczy bardzo dobrze się zbiera do jazdy zarówno w przód jak i na biegu wstecznym.
Co jest przyczyną, że jak popychacz się tylko odpowietrzy, to są nierówne wolne obroty?
Posiadam pojazd z silnikiem C16NZ i został wykonany jego remont. Przed remontem została stwierdzona nieszczelność zaworów, a podczas pracy również było słychać charakterystyczne strzelanie w tłumik. Po demontażu głowicy było widać ślady wypalenia na gniazdach i zaworach. Silnik sam rozmontowałem i zawiozłem głowicę do firmy zajmującej się regeneracją głowic.
Z gniazd zaworowych zostało zebrane (cylinder 1, cylinder 2, cylinder 3, cylinder 4):
- ssące (0.2mm, 0.3mm, 0.2mm, 0.2mm)
- wydechowe (0.2mm, 0.2mm, 0.2mm, 0.2mm)
Po wykonaniu naprawy mam dziwny objaw:
Po złożeniu silnika i jego odpaleniu silnik pracuje równo, ale gdy zaczyna się rozgrzewać i popychacze hydrauliczne się odpowietrzą, to silnik zaczyna nie równo pracować.
Po sprawdzeniu kompresji (popychacze były już odpowietrzone):
- cylinder 1: 110 psi
- cylinder 2: 105 psi
- cylinder 3: 130 psi
- cylinder 4: 130 psi
Kompresja była sprawdzana na zimnym silniku i z odłączonym wtryskiem paliwa (wiem powinno się sprawdzić na ciepłym, ale mieszkam w domku wielorodzinnym i niektórym osobom zapach paliwa by bardzo przeszkadzał).
Z głowicy C16NZ można zdemontować popychacze bez demontażu głowicy i z tego skorzystałem. Gdy ponownie z popychaczy z cylindra 1 i 2 został wyciśnięty olej, to po odpaleniu silnik pracował równo. Rozgrzewał się i nadal pracował równo, ale gdy na rozgrzanym przeprowadziłem procedurę odpowietrzenia popychaczy, to momentalnie zaczęły falować wolne obroty. Z wdechu słychać ciche, ale charakterystyczne strzelanie w tłumik.
Popychacze i zawory są nowe. Zamontowałem również nowe świece, cewkę zapłonową, przewody zapłonowe, rozdzielacz zapłonu.
Wykręcone świece mają poprawną barwę. Silnik ma siłę, to znaczy bardzo dobrze się zbiera do jazdy zarówno w przód jak i na biegu wstecznym.
Co jest przyczyną, że jak popychacz się tylko odpowietrzy, to są nierówne wolne obroty?