1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Problem po uszczelnieniu VP44

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika vikisb, 11-10 19.

  1. vikisb

    vikisb Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-02 18
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Świerklany
    Witam,
    Musiałem dać do uszczelnienia swoją VP44 bo mi się zapowietrzała.
    Po wmontowaniu pompy i odpaleniu pojawił się problem
    w postaci falujących obrotów(jałowe ustawiłem na 890rpm,ale obr.skaczą 890-845rpm na zimnym jak ciepłym silniku.
    Przy ust.obr.na 810 rpm.silnikiem telepie jak by chciał wyskoczyć z auta.
    Kolejny objaw brak reakcji na gaz(choć na postoju wkręca się do końca skali) w czasie jazdy i szarpanie.
    Wtryski też jakoś dziwnie rechoczą -porównał bym je do star 28 tak na szybko.

    Błąd jaki się pokazał to P1335(A) pompa wtryskowa brak sygnału wejścia prędkości silnika z modułu sterującego.

    Serwis który robił wymianę uszczelnień kazał wymienić czujnik wału.
    Wymiana czujnika-naturalnie czujnik z Boscha nie rozwiązała problemu.
    Co dziwne,serwis twierdzi że po wymianie uszczelnień robili kalibrację(bo nie chcą potem użerać się z klientem?) i gdy by pompa nie przeszła kalibracji to by o tym poinformowali.
    Co dziwne,ECU widzi o połowę mniejsze obr.pompy .

    Czyż by serwis uszkodził ster ew.mechanike w pompie?

    Koszt który poniosłem w serwisie to 600zł
    Montaż i demontaż robiłem sam na blokady.
     
  2. Autoelektronika

    Autoelektronika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    30-09 15
    Postów:
    3 553
    Docenione treści:
    921
    Miasto:
    RDE,RMI,KT
    powiedz ludziom co to za auto
     
  3. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 794
    Docenione treści:
    742
    Miasto:
    Szczecin
    wygląda na opel.
     
  4. vikisb

    vikisb Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-02 18
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Świerklany
    Ups,wpadka,tak to opel 2.0 Dti

    Przez pośpiech źle napisałem kody błędu.
    Są dwa błędy.
    P1335(A) oraz P0725(B)

    Czujnik obr.wału podmieniony
    ECU widzi o połowę mniejsze obr.pompy
    Wiec z kąt te błędy?
     
  5. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    4 052
    Docenione treści:
    1 627
    Miasto:
    Olsztyn
    i po tym zdaniu widać , że nie dźwigniesz tematu... Poszukaj speca.
     
    pawel2406, komar200, nieldos oraz 2 innych lubią to.
  6. jurek1313

    jurek1313 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    1 840
    Docenione treści:
    179
    Miasto:
    wólka
    Pompę zepsuli o pół obrotu , albo zamienili z v6
     
  7. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 460
    Docenione treści:
    4 549
    Miasto:
    turek
    Ostatnio sie gościu w milonerach położył na pytaniu o obroty wałka rozrządu hehe
     
  8. vikisb

    vikisb Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-02 18
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Świerklany
    Tzn.że pompa do remontu?
    Ja kazałem wymienić uszczelniacze w pompie a nie że mają ją uszkodzić...
     
  9. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 794
    Docenione treści:
    742
    Miasto:
    Szczecin
    piszemy "skąd" a nie j.w. Obroty pompy poprawne.
     
  10. jurek1313

    jurek1313 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    1 840
    Docenione treści:
    179
    Miasto:
    wólka
    O to prosta usterka za jedno 500+ mogę naprawić .
     
  11. vikisb

    vikisb Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-02 18
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Świerklany
    Czyli co dokładnie jest uszkodzone?
     
  12. vikisb

    vikisb Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-02 18
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Świerklany
    Sprawa wyjaśniona powodem falowania oraz szarpania w czasie jazdy były o dziwo jakieś "gluty" w baku.
    Po wyczyszczeniu zbiornika ,ssaka przedmuchaniu wężem przewodów paliwowych oraz naturalnie nowym filtrze jest już ok.
    Silnik zapala od obrotu wałem obroty nie falują i nic nie szarpie.
    Wychodzi na to, że pompa się nie zapowietrzała a problemem był syf w baku.
    Teraz pozostaje pytanie dlaczego ten problem wystąpił po uszczelnieniu pompy skoro wcześniej było wszystko ok?
    I czyż by syf w paliwie powodował jakieś zakłócenia w pompie i wywaliło błędami?
     
  13. kamil03

    kamil03 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 13
    Postów:
    149
    Docenione treści:
    43
    Miasto:
    kraków
    ale nie mówiłeś zeby jej nie uszkodzili :D :D
     
  14. vikisb

    vikisb Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-02 18
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Świerklany
    Niestety,nie wpadłem na pomysł informowania by jej nie uszkodzili.
    Problem o dziwo jest dalej,a nawet gorzej bo auto gaśnie ale odpali.
    Pompa na 100% kaput.

    A to paliwo wczoraj dałem na podwórko jak się ogrzało zamieszałem je i wyszło mi blado różowe ON.
    A teraz rano znowu gluty jak by "coś" się oddzielało z ON...
     
  15. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 794
    Docenione treści:
    742
    Miasto:
    Szczecin
    Zatankuj na BP, Twoja CPN za blisko złodziei.
     
  16. OLOG60

    OLOG60 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-12 14
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Tychy
    A może kąd wtrysku źle ustawiona
     
  17. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    4 052
    Docenione treści:
    1 627
    Miasto:
    Olsztyn
    Pewnie nie użył kądomierza...
     
    pawel2406 lubi to.
  18. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 202
    Docenione treści:
    382
    Miasto:
    Manchester
    Takiej wersji kąta jeszcze nie widziałem :D
     
    pawel2406 lubi to.
  19. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    4 052
    Docenione treści:
    1 627
    Miasto:
    Olsztyn
    Czyli forum óczy :D
     
    pawel2406 lubi to.
  20. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 794
    Docenione treści:
    742
    Miasto:
    Szczecin
    Świetny żart od rana.