• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Problem z ABS I ESP Peugeot 407 sw 2,0HDI 2005 rok

adam50

Gaduła
Dołączył
4.03.2020
Postów
94
Punktów
16
Wiek
50
Miasto
Gorzów wielkopolski
Witam wszystkich , może ktoś mi udzieli tutaj mądrej wskazówki i miał podobny przypadek Kupiłem Peugeota 407 sw kombi 2,0hdi z 2005 roku , walczę z układem abs wyświetla mi błąd o uszkodzonym układzie abs i esp błąd stały C1325 ,czyli czujnik koła tylne lewe zwarcie z masą , biegunem dodatnim lub przerwany obieg ,błąd stały . kod błędu odczytywałem testerem Delphi . oraz Diagbox Czujnik wymieniłem na nowy firmy Delphi Niestety nic to nie dało błąd jest dalej . nie daje się wykasować . Oczywiście wiem że do puki usterka nie zostanie usunięta błędu nie da się wykasować sprawdziłem instalację prowadzącą z pompy abs do czujników zarówno prawego jak i lewego tylnego wszystko ok zwarcia też nie ma Zamieniłem na próbę z tyłu przewody z lewego na prawy i na odwrót nic to nie dało ciągle wyświetla błąd z tylnym kołem lewym logicznie rzecz biorąc po zamianie kabli błąd powinien wyskoczyć teraz w prawym tylnym kole .Mierząc multimetrem ustawiając na pozycję diody czujnik nowy z jednej pozycji ma 600 a w drugiej 1640 natomiast prawy ma 600 i 1600 Nie mnie jednak po zamianie przewodów jak wyżej pisałem ciągle jest ten sam błąd dotyczący lewego koła Gdy by ten nowy był uszkodzony to po zamianie system powinien wywalić błąd z prawej strony ,dodam że pierścień magnetyczny z lewej strony jest ok nie ma pęknięć ani nie jest wytarty Może ma ktoś jakieś sugestie spotkał się z taką usterką .Jeśli ktoś może napisać to jakie napięcie powinno iść do czujników z tyłu Bo jeśli dobrze rozumiem to idące w wiązce do czujnika 2 przewody to jeden jest dodatni a drugi to impuls masa jest brana z śrubki która trzyma czujnik Czyżby uwalony sterownik pompy abs Pozdrawiam Wszystkich
 

adam50

Gaduła
Dołączył
4.03.2020
Postów
94
Punktów
16
Wiek
50
Miasto
Gorzów wielkopolski
Skoro wiązka jest ok nie ma zwarcia na przewodach czujnik jest ok i po zamianie z lewego na prawy dalej wyświetla ten sam błąd według mnie wszystko wskazuje na uszkodzony sterownik ale pewności nie mam Niestety nie mam schematu tej instalacji nie wiem jakie napięcie jest podawane na czujnik
Automatyczne połączenie postów:

Auto z całą pewnością jest po próbie już naprawy przez kogoś i bo stary czujnik był nawet nie był przykręcony faktycznie był uszkodzony miał zwarcie ale jak widać montaż nowego nic nie pomógł Z kolei gdy by był uwalony sterownik powinien wyskoczyć jakiś błąd z nim związany Będę wdzięczny jeśli ktoś ma schemat tej instalacji i za wszelkie sugestie
 
Ostatnia edycja:

toomii76

toomi
Dołączył
2.11.2014
Postów
12937
Punktów
6693
Miasto
turek
jak będziesz czekał na pewność to potrzymasz auto parę dni, zmarudzisz czasu, oddasz i powiesz że nie masz pewności. trochę wiary w siebie.
 

adam50

Gaduła
Dołączył
4.03.2020
Postów
94
Punktów
16
Wiek
50
Miasto
Gorzów wielkopolski
Widzisz Toomii76 tu nie chodzi o wiarę w siebie bo nigdy łatwo się nie poddaje Założyłem nowy temat z myślą że może ktoś już miał taki przypadek i podzieli się wiedzą a jeśli nie to może ma schemat tej instalacji to by bardzo dużo mi pomogło bo sprowadził bym choćby podstawowe rzeczy jakie jest podawane napięcie na czujnik którędy idzie inpuls na ten czujnik nie wiedząc dokładnie mogę tylko się domyślać a na pałę zamawiać sterownik to też bez sensu
 

adam50

Gaduła
Dołączył
4.03.2020
Postów
94
Punktów
16
Wiek
50
Miasto
Gorzów wielkopolski
Wszystko na to wskazuje , bo gdy by był walnięty czujnik to po ich zamianie stron wyświetlił by że z prawej strony jest uwalony a on dalej jest ślepy i ciągle wywala błąd lewej strony Gdy by był walnięty pierścień czy łożysko lewej strony to powinien dać się błąd skasować i dopiero po ruszeniu np kilku metrów może wywalić błąd A tutaj błąd jest stały nawet po zamianie czujników stronami dalej to samo z lewym kołem LOGICZNIE MYŚLĄC POZOSTAJE TYLKO STEROWNIK POMPY pomimo że sam sterownik błędów nie wywala
Automatyczne połączenie postów:

Postaram się jeszcze poszukać schemat jeśli nie znajdę to zamówię sam sterownik
 
Ostatnia edycja:

adam50

Gaduła
Dołączył
4.03.2020
Postów
94
Punktów
16
Wiek
50
Miasto
Gorzów wielkopolski
Witam ponownie kolegów z góry dziękuję za wszelkie sugestie temat można będzie już zamknąć auto zrobione ,trop był słuszny co do sterownika po wykluczeniu w zasadzie wszystkiego oprócz sterownika pompy pozostał tylko on pomimo ze sam sterownik nie wywalał błędu to jednak był uszkodzony .Wczoraj jeszcze wieczorem znalazłem na internecie całą pompę o tych samych numerach za 50 zł gościu mieszka niedaleko mnie to poleciałem a dziś wcześnie rano zamontowałem sam sterownik .Błędu nie musiałem już kasować nie pojawił się zrobiłem rundę autem jest ok abs esp wszystko działa .Mam nadzieję że komuś się przyda ten mój opis całej usterki i uprości to naprawę Wiadomo że szczególnie Peugeot 407 ma kłopot z abs często padającymi czujnikami abs szczególnie z tyłu ale jak widać siadają też sterowniki Zajmuję się mechaniką i elektroniką dziwne jest to że sam sterownik nie wywalał błędu tym bardziej że mam Diabox gdy to to był jakiś tani chińczyk to wiadomo że może bzdury pokazywać Tak czy inaczej trzeba wszystko sprawdzać od piasty i pierścienia magnetycznego instalacje oraz czy nie ma zwarć a nawet prosta zamianę czujników stron przewodami lewy na prawy i prawy na lewy tył daje już sugestie .Jeszcze raz dziękuję wszystkim za utwierdzenie że leży sterownik i komuś to pomorze pozdrawiam
 

Łukaszgd88

SuperMechanior
Dołączył
29.06.2021
Postów
274
Punktów
31
Jaka to różnica, co za czujnik tam siedzi ?
Uszkodzony jest sterownik i tyle.
Dla mnie żadna i nie o to chodziło. Po prostu w moim odczuciu kolega Adam, ma potencjał i chciałem go podpuścić aby zapoznał się dogłębnie z układem ABS, bo dużo sprawdził i wygląda na pojętnego więc szkoda, zbakjz tak daleko zaszedł odpuścił temat i szukał niepotrzebnie schematu
 
Do góry Bottom