• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Problem z błędami ktore fizycznie nie istnieją Iveco Daily

KaoKao

SuperMechanior
Dołączył
4.04.2020
Postów
287
Punktów
16
Miasto
Francja
Od dłuższego czasu walczę z Iveco Daily 2010r, na kompie błędów brak poza jednym coś tam z komunikacją can, na liczniku wyświetla sprawdzić klocki hamulcowe, sprawdzić żarówkę pozycyjną lewą, drogowe prawą, kierunkowskaz lewy itp, światła wszystkie sprawne, fizycznie żarówki podmieniane wszystko ok, klocki hamulcowe nowe wraz z czujnikami (dla pewności pomierzone miernikiem wszystko ok.nawet mostkowałem wtyczki, bez zmian)
Cała elektryke przejrzałem w postaci brudów, zaśniedzenia, wszystko ok. Myślałem że może padło bsi, podmieniałem z innego auta, nic się nie zmieniło. Nie mam pomysłu na wspólny mianownik dla tych problemów. Co mogę jeszcze wymyślić? Sprawdzić? Mam drugie takie Iveco przez jakiś czas, mogę coś podmieniać, ale co jeszcze? Aaa przez jakiś czas też nie działał wskaźnik paliwa ale już się naprawił, zdarza się raz na jakiś czas przy odpalaniu komunikat uszkodzonego ABS ale po 2,3 sekundach znika.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3085
Porady
4
Punktów
366
klocki hamulcowe nowe wraz z czujnikami (dla pewności pomierzone miernikiem wszystko ok.nawet mostkowałem wtyczki, bez zmian)
standard
Ja już się do tego zabieram od kilku lat...nie ma czasu..................

A co odpowiada za informację ukazującej się ikony przepalonej żarówki. tzn. co odczytuje i przekazuje.

I teraz, albo "odczytnik" jest zjeb. albo odbiornik źle odbiera i pokazuje fałszywą informację.

Światła, a klocki hamulcowe, to są dwie różne sprawy.
Oczywiście przekaźniki świateł sprawdzałeś...nawet nie pytam o to...
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3085
Porady
4
Punktów
366
No, nie ma innego wyjścia, jak iść po kablu do źródła.

wyjmowany, sprawdzany.
Może go tak podmienić, na jakiś nowy, spróbować, zobaczyć....
Już nie takie rzeczy sprawdzali ;)

Może gdzieś był bity...instalacja była podmieniana...jakaś chińska...lub gruba, czy cieńka...opór nie ten.
Lub z czasem chińska instalacja zmieniała opór i wywala błąd.
Ciężka sprawa.
 

KaoKao

SuperMechanior
Dołączył
4.04.2020
Postów
287
Punktów
16
Miasto
Francja
No nic, już wiadomo gdzie będę spędzał wolne chwilę
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3085
Porady
4
Punktów
366
(jak będę robił z klockami/czujnikami porządek, to się odezwę w temacie ;) 3 lata już leżą czujniki w szufladzie, bo nie ma nigdy czasu na głupoty) Są rzeczy ważne i ważniejsze ; )
 

KaoKao

SuperMechanior
Dołączył
4.04.2020
Postów
287
Punktów
16
Miasto
Francja
Tu akurat ja jestem pewny że u mnie wszystko jest ok, problem jest gdzie indziej
 

GustawL

Początkujący
Dołączył
28.11.2023
Postów
14
Punktów
0
Wiek
32
Miasto
Warszawa
Od dłuższego czasu walczę z Iveco Daily 2010r, na kompie błędów brak poza jednym coś tam z komunikacją can, na liczniku wyświetla sprawdzić klocki hamulcowe, sprawdzić żarówkę pozycyjną lewą, drogowe prawą, kierunkowskaz lewy itp, światła wszystkie sprawne, fizycznie żarówki podmieniane wszystko ok, klocki hamulcowe nowe wraz z czujnikami (dla pewności pomierzone miernikiem wszystko ok.nawet mostkowałem wtyczki, bez zmian)
Cała elektryke przejrzałem w postaci brudów, zaśniedzenia, wszystko ok. Myślałem że może padło bsi, podmieniałem z innego auta, nic się nie zmieniło. Nie mam pomysłu na wspólny mianownik dla tych problemów. Co mogę jeszcze wymyślić? Sprawdzić? Mam drugie takie Iveco przez jakiś czas, mogę coś podmieniać, ale co jeszcze? Aaa przez jakiś czas też nie działał wskaźnik paliwa ale już się naprawił, zdarza się raz na jakiś czas przy odpalaniu komunikat uszkodzonego ABS ale po 2,3 sekundach znika.
Z tego, co napisałeś to wiele już posprawdzałeś. Poniżej umieściłem listę tego, co należy w ogóle zrobić.




Skorzystaj z profesjonalnego narzędzia diagnostycznego, aby odczytać dokładne kody błędów z układu CAN. To pomoże w zidentyfikowaniu konkretnego problemu.




Upewnij się, że wszystkie połączenia CAN są szczelne i czyste. Złóż szczególną uwagę na wtyczki, złącza i kable w układzie CAN. Np. to już zrobiłeś​

  1. Niskie napięcie lub niestabilne napięcie baterii może prowadzić do problemów z komunikacją CAN. Sprawdź napięcie baterii w czasie pracy pojazdu i w trakcie rozruchu.
    Problemy z komunikatem o uszkodzonym ABS mogą wskazywać na problemy z czujnikami ABS lub samym układem ABS. Sprawdź stan czujników prędkości kół i przewodów.
    Chociaż podmieniłeś moduł BSI, może warto jeszcze raz dokładnie sprawdzić jego stan. Upewnij się, że wszystkie połączenia są poprawne.
    Problemy z masą mogą prowadzić do różnych problemów elektrycznych. Sprawdź stan i połączenia przewodów masy w pojeździe.
    Upewnij się, że wszystkie elementy sterujące, takie jak przekaźniki, są w dobrym stanie. Zdarza się, że uszkodzone przekaźniki mogą powodować problemy z komunikacją i odczytami.​
 

KaoKao

SuperMechanior
Dołączył
4.04.2020
Postów
287
Punktów
16
Miasto
Francja
Skorzystaj z profesjonalnego narzędzia diagnostycznego, aby odczytać dokładne kody błędów z układu CAN. To pomoże w zidentyfikowaniu konkretnego problemu.
Mam lunch x10pro, co ciekawe dziś nie ma żadnych błędów poza żarówkami pozycji prawą i lewą, może wcześniejsze błędy z can były spowodowane za słabym aku.
Przestało też sypać komunikatami innych żarówek zostały tylko pozycje i klocki no ale dziś też zauważyłem ciekawostkę, jak włączę kierunek to przekaznik cyka szybko, na liczniku miga szybko a na aucie tak jak trzeba i wyskakuje komunikat "sprawdzić kierunkowskaz przyczepy" wystarczy że włączę pozycyjne i przekaznik zaczyna cykać normalnie, wyłączę światła i znowu szybko, co za cyrki.
 

GustawL

Początkujący
Dołączył
28.11.2023
Postów
14
Punktów
0
Wiek
32
Miasto
Warszawa
Słaby akumulator rzeczywiście może być przyczyną błędów CAN.

Coś się dzieje z elektroniką lub software. Chyba usterki nie tkwią w jakimś elemencie elektronicznym? Nie masz jakiegoś precyzyjniejszego urządzenia do diagnozy błędów? Dobrze, że chociaż działa lepiej niż wcześniej.
 
Do góry Bottom