1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Problem z C-MAX brak mocy 1.8 duratec he

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika Maruda123, 16-07 18.

  1. Maruda123

    Maruda123 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-02 18
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Pomorze
    Witam posiadam autko ford Focus C-Max z silnikiem 1.8 duratec he,

    Żeby nie zanudzać
    Od długiego czasu na brak mocy, czasem było lepiej czasem gorzej a od paru dni jest kicha, autko miało z 2 miesiące temu wymieniane rozrząd ale on nie ma nic wspólnego raczej z tym bo brak mocy był i przed i po wymiabie rozrządu. Po wymianie jedynie silnik był cichutki acichutko a teraz znowu głośno zaczyna chodzić z tamtej strony nie wiem czy znowu rozrząd czy w wyniku nie równej pracy

    Mechanicy olewają problem bo raz jest moc raz jej nie ma.

    I pytania mam następujące


    Na biegu jałowym, rozgrzany silnik

    Korekty długoterminowe obu banków są na plusie od 9 do 15 czasem więcej

    Korekty krótkoterminowe
    Bank 1 prawidłowe tzn -+3

    Bank 2 cały czas +32

    Sondy lambda raczej prawidłowo działają tzn
    Sonda przed katalizatorem oscyluje od 0,1 do ok 0,8

    Sonda Za katalizatorem
    Ok 0,7 cały czas

    Co powinienem sprawdzić?

    Próbowałem szukać lewego powietrza spryskiwalem łącza dolotu ,silnika autostartem nic nie znalazłem czy dobrze szukałem nie wiem starałem się dobrze szukać

    Sprawdzałem napięcia czujników wszystkie wydają się być ok

    Rzeczy które mnie nie pokoja to
    -Map Sensor
    Zarówno przy skończonym i wylonczonym silniku pokazuje 99kpa = ok 1 bar (jednostke chyba prawidłowo napisałem) i wogle się nie rusza nie zmienia.

    Dlatego będę go wymieniał.
    Uszczelka między blokiem silnika i kolektora wydechowego jest mokra więc do wymiany ale raczej tamtendy nic się pudru nie dostaje bo próbowałem też to spryskać wykresy bez zmian.

    Delikatnie cykanie silnika czyżby luzy zaworowe do ustawieni

    Czy coś mi podpowiecie?

    Proszę o wyrozumiałość

    Serdecznie dziękuję
     
  2. Misiakowski

    Misiakowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-06 14
    Postów:
    707
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    Gdansk
    napisz jeszcze raz co się dzieje z autem?
     
  3. Maruda123

    Maruda123 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-02 18
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Pomorze
    Samochód ma kaprys z mocą, raz ma jej więcej raz mniej różnice są bardzo duże raz zwija asfalt a innego razu jakby miało 2 tonowa przyczepkę za sobą, i ten brak mocy wystepuje bardzo losowo
     
  4. Misiakowski

    Misiakowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-06 14
    Postów:
    707
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    Gdansk
    Masz Czym go zdiagnozować? Podglad parametrów Itd.
     
  5. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    575
    Docenione treści:
    130
    Miasto:
    Ostrołęka
    A ten bolid nie miał czasem problemów że zmienną długością kolektora ssoncego?
     
  6. Maruda123

    Maruda123 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-02 18
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Pomorze
    Tak mam czym zdiagnozować przynajmniej w podstawowym zakresie ,
    To jest część parametrów na które mam podgląd
    Korekty długoterminowe czasem dochodzą do 20 krótkoterminowa bank 2 jest +32

    Nie mam załączone ale tak jak pisałem w pierwszym poście wartość ciśnienia w kolektorze ssącym się wogle nie zmienia

    Dlatego też zamówiłem map sensor


    Zrzutekranu_2018-07-17-11-46-11-358.jpeg Zrzutekranu_2018-07-17-11-47-35-570.jpeg Zrzutekranu_2018-07-17-11-49-18-376.jpeg Zrzutekranu_2018-07-17-11-49-52-833.jpeg
     
  7. Corel

    Corel Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    25
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Wrocław
    Czujnik cisnienia tzw map sensor powinien zmieniac swoje parametry. Na wolnych obrotach powinien miec okolo 35-40 kPa i po dodaniu/ujeciu pedalu gazu zmieniac wartosci. Zacznij od sprawdzenia wiazki idacej do tego czujnika
     
  8. Maruda123

    Maruda123 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-02 18
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Pomorze
    Witam dzięki za odpowiedź, wymieniłem czujnik na inny orginalny ale używany gdyż nowego wbrew pozorom na szybko nie szło dostać

    I po założeniu tego czujnika zmieniło się
    Samochód lepiej jedzie ale i tak nie nie dokonca jak powinien

    Korekty długoterminowe się poprawiły
    Ale korekta krótkoterminowa banku 2 dalej zła +32

    Napięcie map sensora teraz się zmienia od 0v do 4v

    Ale ciśnienie się dalej nie zmienia

    I nie wiem czy szukać nowego czujnik bo ten używany jest może zużyty

    Czy jeszcze coś jest nie tak

    Bo według obd jeszcze napięcia pedału są źle teoretycznie napięcie drugiego czujnika powinno być polowa wartości drugiego no i się ruszać a się nie rusza ale czy brak mocy byłby wina tego?
     
  9. Corel

    Corel Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    25
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Wrocław
    Sprawdź pedał gazu miernikiem. Na 2 pinach będzie zasilanie. Sprawdź napięcie na obu przy maksymalnie i minimalnie wciśniętym pedale gazu. Tak jak piszesz na jednym musi być połowa drugiego. Jest to związane z brakiem reakcji na gaz. Jeśli chodzi o map sensor, poszukaj nieszczelności w układzie dolotowym. Przytkaj zasilanie powietrza- ręką i zobaczysz czy gaśnie czy będzie chodził.
     
  10. Maruda123

    Maruda123 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-02 18
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Pomorze
    W piątek zmierzę napięcia, nieszczelności szukałem nie znalazłem ale nie jestem w 100 procentach pewien czy czegoś nie ominolem itd. po zatkaniu przepustnicy auto gaśnie sprawdzałem przed wymianą map sensor , w piątek sprawdzę jeszcze raz, znalazłem chyba walnięta uszczelkę kolektora wydechowego jest mokra więc do wymiany ale czy jest winowajcą się okaze
     
  11. Corel

    Corel Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    25
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Wrocław
    Jesli gasnie to nie ma nieszczelności. Uszczelka nie gralaby roli. Zmierz napiecia albo podmien moze od znajomego.