• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Problem z diagnozą opel corsa d silnik Z12XEP

Max.Max13

Nowy
Dołączył
25.11.2024
Postów
4
Punktów
0
Witam, mam problem z oplem corsą D 1.2 z silnikiem Z12XEP. Zaczęło się od wizyty kuny w komorze silnika, rozszarpała odpowietrzenie zbiorniczka płynu, węże od odmy na przepustnicę. Wymienione na nowe - przy okazji wyszło że odma była zabrudzona. Wymiana czujnika ciśnienia bo ciekło ale nie zgłaszało błędu. Czyszczenie przepustnicy. Miesiąc spokoju po czym pojawiało się szarpnięcie przy przejściu 2 biegu na 3 po czym wchodził w tryb awaryjny i błąd po ponownym odpaleniu znikał i auto jeździło z 2 tygodnie bez powtórki. Błąd ten pojawił się 5 razy i ustał. Błąd odczytany przy szerszej diagnostyce - wypadanie zapłonu na 4. Od 2 miesięcy brak problemu. Za to miesiąc temu znikło mi nagle ogrzewanie po czym migła temperatura ale zgasła i ogrzewanie wróciło. Zniknął płyn chłodniczy ze zbiorniczka - dolane ok 0.6l. U mechanika zagrzane auto, monitorowana temperatura, 106 i nie załączało wentylatora. Zgaszone auto, próba odpalenia 1 i 2 biegu ze sterownika - brak reakcji. Rozpięcie kostki i sprawdzenie napięcia podczas wysterowania, napięcie się pojawia więc mechanik stwierdził wentylator. Zamówił na szczęście zły model, zabrałem auto i chciałem sprawdzić czy podejdzie silnik wentylatora z punta. Podkusiło mnie podpiąć na krótko wentylator który działa. Zmontowane wszystko, spokój kilka dni po czym znów ogrzewanie znikło. Dolane 0.5l płynu i wymieniony korek. Problem zniknął. Wymiana oleju i filtra przed zimą i odezwał się rozrząd na nowym oleju więc wymiana rozrządu, pompy wody, zalanie nowym olejem i płynem. Tydzień spokoju krótkie trasy po 13km aż w końcu dłuższy przejazd i przy biegu jałowym, hamowaniu kontrolka ciśnienia oleju. Mechanik a zarazem diagnosta który robił rozrząd stwierdził że pewnie nowy czujnik był wadliwy, kupiłem droższy czujnik ciśnienia i założyłem, błąd zniknął. Tydzień jazdy do pracy po 13km w jedną stronę. Wczoraj znowu trasa górzysta i około 50km i znowu ciśnienie oleju miga po czym po wyłączeniu i włączeniu znikło. Ma ktoś może schemat gdzie idzie przewód sygnałowy od czujnika ciśnienia oleju? Dodam ze widać w komorze że olej dochodzi i wędruje po silniku.
 

malerikula

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.07.2017
Postów
475
Punktów
91
Wiek
39
Miasto
Rybnik
Witam, mam problem z oplem corsą D 1.2 z silnikiem Z12XEP. Zaczęło się od wizyty kuny w komorze silnika, rozszarpała odpowietrzenie zbiorniczka płynu, węże od odmy na przepustnicę. Wymienione na nowe - przy okazji wyszło że odma była zabrudzona. Wymiana czujnika ciśnienia bo ciekło ale nie zgłaszało błędu. Czyszczenie przepustnicy. Miesiąc spokoju po czym pojawiało się szarpnięcie przy przejściu 2 biegu na 3 po czym wchodził w tryb awaryjny i błąd po ponownym odpaleniu znikał i auto jeździło z 2 tygodnie bez powtórki. Błąd ten pojawił się 5 razy i ustał. Błąd odczytany przy szerszej diagnostyce - wypadanie zapłonu na 4. Od 2 miesięcy brak problemu. Za to miesiąc temu znikło mi nagle ogrzewanie po czym migła temperatura ale zgasła i ogrzewanie wróciło. Zniknął płyn chłodniczy ze zbiorniczka - dolane ok 0.6l. U mechanika zagrzane auto, monitorowana temperatura, 106 i nie załączało wentylatora. Zgaszone auto, próba odpalenia 1 i 2 biegu ze sterownika - brak reakcji. Rozpięcie kostki i sprawdzenie napięcia podczas wysterowania, napięcie się pojawia więc mechanik stwierdził wentylator. Zamówił na szczęście zły model, zabrałem auto i chciałem sprawdzić czy podejdzie silnik wentylatora z punta. Podkusiło mnie podpiąć na krótko wentylator który działa. Zmontowane wszystko, spokój kilka dni po czym znów ogrzewanie znikło. Dolane 0.5l płynu i wymieniony korek. Problem zniknął. Wymiana oleju i filtra przed zimą i odezwał się rozrząd na nowym oleju więc wymiana rozrządu, pompy wody, zalanie nowym olejem i płynem. Tydzień spokoju krótkie trasy po 13km aż w końcu dłuższy przejazd i przy biegu jałowym, hamowaniu kontrolka ciśnienia oleju. Mechanik a zarazem diagnosta który robił rozrząd stwierdził że pewnie nowy czujnik był wadliwy, kupiłem droższy czujnik ciśnienia i założyłem, błąd zniknął. Tydzień jazdy do pracy po 13km w jedną stronę. Wczoraj znowu trasa górzysta i około 50km i znowu ciśnienie oleju miga po czym po wyłączeniu i włączeniu znikło. Ma ktoś może schemat gdzie idzie przewód sygnałowy od czujnika ciśnienia oleju? Dodam ze widać w komorze że olej dochodzi i wędruje po silniku.
Sam tego nie naprawisz, jedź na dobry warsztat, a ktoś cię wyręczy. Nawet jak dam ci schemat nic ci to nie da, to forum mechaników, jesteś nim?
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4325
Porady
5
Punktów
1263
nie napisałeś ile to ma kilometrów na zegarach.
przy okazji: czy aby nie czochrane z niemiec i po "korekcji licznika" na granicy? ;)

pamiętaj, że to auto ma przynajmniej 10 lat, a maksymalnie 18. może już czas na kapitalke silnika :(
 

Max.Max13

Nowy
Dołączył
25.11.2024
Postów
4
Punktów
0
Z każdym samochodem człowiek nabiera doświadczenia... Samochód zarejestrowany w Polsce 29.12.2007 roku. Do 2019 pozostawał w jednej rodzinie, matka do śmierci a później jej córka. Do 2019 nabił 63tys., czasem w ciągu roku miał tylko 4tysiące. Serwisowany w ASO do 2019. Od 2019 w moim posiadaniu, obecny i aktualny przebieg lekko ponad182tysiące. Ogólnie w samochodzie drobne rzeczy siadały ale to eksploatacja - tarcze, amortyzatory tył, łączniki stabilizatora, końcówki, tłumik. Nad rozrządem myślałem przy 120tys, ale byłem w 2 serwisach, jeden Bosch i stwierdzili że w tych silnikach rozrząd wymieniać jak się go usłyszy, że ten silnik pracuje prawidłowo. Wymiana nastąpiła przy 181tys - odezwał się po zalaniu go nowym (świeżym) olejem (GM). Nie klekotał tylko po prostu głośniejsza praca - po jego wymianie silnik pracuje równo i cicho. Problem który chciałbym rozwiązać to o ciśnienie oleju. Czujnik sprawny - pierwszy ciekł ale bez błędu, wymieniony na nowy i profilaktycznie na jeszcze jeden lepszy, olej dochodzi do czujnika. Błąd pojawił się 2x w odstępie tygodnia. Tym razem przestał się pokazywać po wyłączeniu i włączeniu zapłonu. Pompę chciałbym na końcu sprawdzać ale nie wydaje mi się że to jej wina. Przed rozrządem błędu nie było. Wymieniane uszczelnienie miski, rozrządu, pokrywy zaworów, może coś gdzieś przytyka. Dziś jak znajdę więcej czasu mam zamiar sprawdzić gdzie biegnie sygnał z czujnika ciśnienia. Przy rozrządzie były rozpinane wiązki itd a to jeden przewód, może gdzieś być uszkodzony, dowiera lub ma słaby styk. Po schematach było by szybciej. Zamierzam też sprawdzić filtr oleju czy nie ma zabrudzeń oraz kanalik poniżej i zaworek.
 

Karol19761976

Bywalec
Dołączył
1.11.2020
Postów
55
Punktów
8
Wiek
48
Ja bym sprawdził pompę oleju , może miec rozsczelnienie i ciśnienie spada ? Zrób płukankę silnika , zalej nowym olejem i jeśli szczelność jest nie duża na pompie a przy łagodnej jeżdzie kontrolka może się nie zapalić ale przy wylocie na dłuższą trasę i przygazować go tak aby olej dobrze się zagrzał : po zatrzymaniu i na biegu jałowym powinna zapalić się kontrola smarowania ewentualnie takie implusowe miganie .
Sróby które dociskają pokrywę pompy oleju , miedzy powierznią 1 a 2 może być nie szczelnośc
 

Załączniki

  • pompa oleju.png
    pompa oleju.png
    756,6 KB · Wyświetleń: 7

malerikula

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.07.2017
Postów
475
Punktów
91
Wiek
39
Miasto
Rybnik
Żeby sprawdzić tą pompę, mierzy się jej luz, podany w tisie. Jakie ciśnienie? jak zawór nie chwyciło go? wymiana rozrządu to wymiana łańcucha ,kół napinacza, prowadnic, czego dokładnie? tam jest dekiel na deklu, przy każdym rozebraniu muszą iść nowe tulejki, uszczelki i momenty mają bardzo duże znaczenie. Tyle nie wiadomych że najlepiej patrzeć w kule kryształową.
 

Karol19761976

Bywalec
Dołączył
1.11.2020
Postów
55
Punktów
8
Wiek
48
Żeby sprawdzić tą pompę, mierzy się jej luz, podany w tisie. Jakie ciśnienie? jak zawór nie chwyciło go? wymiana rozrządu to wymiana łańcucha ,kół napinacza, prowadnic, czego dokładnie? tam jest dekiel na deklu, przy każdym rozebraniu muszą iść nowe tulejki, uszczelki i momenty mają bardzo duże znaczenie. Tyle nie wiadomych że najlepiej patrzeć w kule kryształową.
Rozumiesz co to jest nieszczelnośc / rozczelnienie ??? Dlatego napisałem w jaki prosty sposób można to sprawdzić . U mnie w fordzie był podobny przypadek i wymieniłem 3 czujniki oleju , płukanki i gówno to dało ale niestety , było trzeba zdejmować rozrząd , wybrac pompę i traf w 10 , pompa była rozczelniona , po wymianie na nową problem znikł ,
Piszes takimi tekstami jak filozof ale praktyka to nie teoria .
 

Vicia

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
26.12.2018
Postów
4358
Porady
1
Punktów
1078
Wiek
38
Miasto
...Seksu i biznesu...
Moja skoda też tyle rokowała na zegarach ,dopiero po oględzinach szlifierza okazało się że głowica znajdująca się w pojeździe i przywieziona do warsztatu w celu naprawy ,jej stan był niezgodny ze stanem faktycznym licznika..
;)
 

malerikula

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.07.2017
Postów
475
Punktów
91
Wiek
39
Miasto
Rybnik
Rozumiesz co to jest nieszczelnośc / rozczelnienie ??? Dlatego napisałem w jaki prosty sposób można to sprawdzić . U mnie w fordzie był podobny przypadek i wymieniłem 3 czujniki oleju , płukanki i gówno to dało ale niestety , było trzeba zdejmować rozrząd , wybrac pompę i traf w 10 , pompa była rozczelniona , po wymianie na nową problem znikł ,
Piszes takimi tekstami jak filozof ale praktyka to nie teoria .
Tak rozumiem i napisałem o tym, dekiel na deklu, uszczelki i momenty mają znaczenie.
Nie ma tu twojego forda.
O tej pompie nie masz zielonego pojęcia, ja bym na twoim miejscu milczał, a nie atakował!!
Co jest dla ciebie filozofią?: momenty dokręcenia, sprawdzenie luzu pompy, czy rozebranie i poskładanie poszczególnych części dotyczących w tym modelu na składaniu jednej obudowy (łańcucha), jak i drugiej obudowy pompy wody, w pierwszej są tulejki i uszczelka, w drugiej sama uszczelka.
Czy dane OEM są dla ciebie filozofią?
kalibrujesz swoje klucze bo chodzi o moment 8 niuta, z jakiej firmy filozoficznej masz klucz?
 

Załączniki

  • zawor oleju corsa d fm.pdf
    64,4 KB · Wyświetleń: 3
  • rozrzad corsa d fm.pdf
    467,4 KB · Wyświetleń: 4
  • pompa oleju wym mon corsa d fm.pdf
    52,9 KB · Wyświetleń: 3
  • pompa fm corsa d.pdf
    116 KB · Wyświetleń: 3
  • luz pompy corsa d fm.pdf
    47,9 KB · Wyświetleń: 2
Ostatnia edycja:

Max.Max13

Nowy
Dołączył
25.11.2024
Postów
4
Punktów
0
Ciśnienie na biegu jałowym 0, po dodaniu gazu wzrasta do 3. Wróciłem w to miejsce w którym rozrząd robili, wczoraj w ciągu dnia po 9h telefon, że auto do odbioru. Wadliwy napinacz i go wymienili w ramach reklamacji. Nie mierzyli ciśnienia bo znaleźli problem... Auto pracuje równo ale nie jest to cicha praca, słychać lekką pracę łańcucha. A dziś w drodze do pracy po mocniejszym przygazowaniu na jałowym przy spadku obrotów słychać stuknięcie lekkie gdzieś pod maską, przepustnica raczej nie bo jakby niżej. Dodatkowo dziś pojawiły się zapocenia olejem na 4 śrubach od pokrywy zaworów - obstawiam po kosztach naprawę - złożone na tych samych uszczelkach.
 
Do góry Bottom