• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Problem z dymieniem 2.0 HDI

slv6

Początkujący
Dołączył
28.05.2023
Postów
6
Punktów
0
Silnik 2.0 HDI o oznaczeniu RH02. Podczas porannego/po dłuższym postoju odpaleniu wypuszcza delikatny dymek o gryzącym zapachu. Na biegu jałowym po rozgrzaniu czysto. Podczas przyspieszania kopci na czarno, umiarkowanie. Turbo jest faktycznie delikatnie zabrudzone jak i rura od IC i sam IC ale czuć że ciągnie. Z niższych obrotów jak mu pedał w podłogę dam to tak dziwnie zawibruje (?) silnik. Jak podejść do tematu? Na pewno turbo do wymiany? Czy może gdzieś coś się dzieje czego konsekwencją jest nadmiar oleju na turbinie i IC? Zauważyłem też delikatne zapocenie przy przepustnicy/EGR. Bo wiadomo, można wymienić turbinę ale jak jest gdzie usterka to i kolejna turbinka też się zamęczy.
 

Psikuta1994

SuperMechanior
Dołączył
21.05.2020
Postów
1257
Porady
1
Punktów
276
Wiek
30
Zdejmij przewód z odmy i sprawdź czy nie pluje olejem. Dobrym pomysłem byłoby zdjąć dolot wraz z IC oraz przepustnicą przemyć, wyczyścić porządnie , rozumiem że to twoje prywatne auto więc czyszczenie i zadbanie nie zaszkodzi , powodem mogą być podkładki pod wtryskiwaczami / turbina / odma Wykluczyć po kolei od najprostszych.
 

Pangia

SuperMechanior
Dołączył
12.03.2023
Postów
824
Porady
2
Punktów
151
Wiek
29
Miasto
Rzeszów
Korekty paliwowe sprawdź - przynajmniej dla mnie określenie "gryzący zapach" kojarzy się z zapachem niedopalonej ropy.
 

slv6

Początkujący
Dołączył
28.05.2023
Postów
6
Punktów
0
Zdejmij przewód z odmy i sprawdź czy nie pluje olejem. Dobrym pomysłem byłoby zdjąć dolot wraz z IC oraz przepustnicą przemyć, wyczyścić porządnie , rozumiem że to twoje prywatne auto więc czyszczenie i zadbanie nie zaszkodzi , powodem mogą być podkładki pod wtryskiwaczami / turbina / odma Wykluczyć po kolei od najprostszych.
Automatyczne połączenie postów:

Dwa przewody. Który zdjąć? Podczas pracy silnika czy na zgaszonym? Jak się będzie łał olej to o czym to świadczy? Jak nie to o czym to świadczy? Dzięki za wyrozumiałość i pomoc, ile mogę to staram się sam zrobić, tak hobbystycznie przy swoim prywatnym aucie.
 

Załączniki

  • IMG_20240416_143534.jpg
    IMG_20240416_143534.jpg
    447 KB · Wyświetleń: 7
Do góry Bottom