• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Problem z hamulcami passat b7

Bartek223

Początkujący
Dołączył
26.08.2021
Postów
6
Punktów
0
Wiek
32
Miasto
Białogard
Witam wszystkich. Chciałbym odświeżyć temat gdyż i moje auto uległo awarii opisywanej przez Kolegę Łukasz1116. Mianowicie po wymianie klocków, zestawów naprawczych, zestawów prowadnic, płynu oraz przewodów elastycznych, tylne tarcze nadal się grzeją. Gdy auto jest na podnośniku po odpuszczeniu pedału hamulca tłoczek cofa się umożliwiając obrót tarczy hamulcowej ręką. Jest to jednak obrót z pewnym delikatnym oporem a sam zacisk w tym momencie nie ma luzu. Dopiero "naciągnięcie" ręką zacisku powoduje mocniejsze cofnięcie tłoczka i powstanie luzu, a co za tym idzie w pełni swobodny obrót tarczy.
Czy komuś udało się znaleźć przyczynę takiego problemu?
 

Serwismiechów

SuperMechanior
Dołączył
18.11.2016
Postów
374
Punktów
46
Wiek
36
Źle założne prowadnice.
Rozbierz to jeszcze raz i zobacz co źle założyłeś ;)
Jak nie znajdziesz to zapraszam. Kilka groszy zawsze się przyda
 

sulej013

SuperMechanior
Dołączył
29.01.2014
Postów
1005
Porady
1
Punktów
149
Wiek
29
Miasto
Xxx
Panowie... A może po prostu przewod metalowo-gumowy był zacisniety jakimiś szczypcami co spowodowało zmniejszenie średnicy przelotu płynu... Ciśnienie przejdzie ale wolny powrót ma już problemy i trzeba mu pomagac...
 

Bartek223

Początkujący
Dołączył
26.08.2021
Postów
6
Punktów
0
Wiek
32
Miasto
Białogard
Problem pojawił się po wymianie klocków. Prowadnice pracowały bezbłędnie natomiast miałem dokładnie takie i pomyślałem, że ich wymiana nie zaszkodzi. Złożone są prawidłowo. Też podejrzewałem przewody elastyczne, dlatego i je wymieniłem. Niestety nie przyniosło to pożądanych efektów. Według odczytu z vcds po puszczeniu hamulca w układzie jest od -0.25 do 0 bar.
 

tostek1

Nowy
Dołączył
8.04.2021
Postów
4
Punktów
0
Panowie po wymianie klocków i tarcz klientowi miałem ten sam problem. Kombinowałem ale według mnie wszystko było ok . Klientowi grzanie się tylnych tarcz nie dawało spokoju był u innego mechanika który wymieniał mu reperaturki, tłoczki choć według mnie nie było po co wszystko chodziło jak należy. Jak się okazało te zabiegi nie przyniosły skutku, był jeszcze raz u mojego znajomego elektryka który ponownie komputerem otworzył i zamknął ręczny dalej nic. Właściciel samochodu doszedł do gościa który pracuje w serwisie i jak się okazuje takie rzeczy się zdarzają wszedł do samochodu podpioł KOMPUTER SERWISOWY VW PONOWNIE OTWORZYŁ I ZAMKNĄŁ RECZNY I OD TEGO DNIA BYŁO PO GRZANIU SIE HAMULCÓW
 

vwvzzz

SuperMechanior
Dołączył
10.12.2015
Postów
122
Punktów
12
Wiek
42
Miasto
Betonów
A potem inwalidzi wstali z wozkow i po 15 minutowym przebranzowieniu juz byli mechanikami. W miedzyczasie nadlecialy smoki i minąl armageddon a Frodo zasiadl na tronie.


Moze zwyczajnie klient jest byl malo świadomy praw fizyki w samochodzie, i dla nas normalna temperatura pracy kola i hamulca to dla niego " o kutwa zara sie zapali". Są tacy. "Un "myslal ze to ma byc zimne.
 

Misiek

Administrator
Dołączył
6.10.2010
Postów
6153
Porady
4
Punktów
2231
Miasto
Szczecin
WWW
auto-mis.szczecin.pl
Panowie po wymianie klocków i tarcz klientowi miałem ten sam problem. Kombinowałem ale według mnie wszystko było ok . Klientowi grzanie się tylnych tarcz nie dawało spokoju był u innego mechanika który wymieniał mu reperaturki, tłoczki choć według mnie nie było po co wszystko chodziło jak należy. Jak się okazało te zabiegi nie przyniosły skutku, był jeszcze raz u mojego znajomego elektryka który ponownie komputerem otworzył i zamknął ręczny dalej nic. Właściciel samochodu doszedł do gościa który pracuje w serwisie i jak się okazuje takie rzeczy się zdarzają wszedł do samochodu podpioł KOMPUTER SERWISOWY VW PONOWNIE OTWORZYŁ I ZAMKNĄŁ RECZNY I OD TEGO DNIA BYŁO PO GRZANIU SIE HAMULCÓW
Bruce Willis Wtf GIF
 

vwvzzz

SuperMechanior
Dołączył
10.12.2015
Postów
122
Punktów
12
Wiek
42
Miasto
Betonów
Przyszlo mi wlasnie do glowy ze delphi przy wymianie klockow elektro mial poza funkcja otworz zamknij również funkcję adaptacji - przyczenia "po wymianie" i nie robiło to sie samoczynnie z automatu przy samym tylko otwarciu i zamknięciu zaciskow. Trzeba bylo to dodatkowo odpalić recznie. Moze to o to chodzilo.
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1154
Porady
1
Punktów
111
Miasto
Nowy Sącz
Miałem podobnie w 190 tce,w moim przypadku przyczyną było zapowietrzenie układu,wydawało mi się,ze porządnie odpowietrzyłem,robiłem to wedle sztuki,dopiero zmiana kolejności odpowietrzania,czyli odwrotnie,lewe przednie koło potem prawe(to blokujące) i odpowietrzyłem dopiero,wcześniej odpowietrzałem wpierw prawe potem lewe.
 

tostek1

Nowy
Dołączył
8.04.2021
Postów
4
Punktów
0
Panowie piszcie co chcecie serwisuje tego passata i teraz jest ok. Po wymianie rzeczywiście lekko grzały się te tylne hamulce nie trzeba było hamować Ten gość z serwisu co mu to robił mówił że zdarza się tak czasem i przyjeżdżają na serwis z tym problemem
 

Bartek223

Początkujący
Dołączył
26.08.2021
Postów
6
Punktów
0
Wiek
32
Miasto
Białogard
Po wymianie klocków próbowałem różnych metod zamknięcia ręcznego, każda kończyła się tym że po zluzowaniu hamulca ręcznego, mechanizm ręcznego cofa się na tyle że tłoczek można cofnąć jeszcze kawałek przy użyciu kciuków. W VCDS też jest funkcja adaptacji, nazwana bodajże testem. Jeżeli wpiszemy ręcznie (np. grupa 007) to Itak uruchomi się test, ten z kolei nie wpływa w żaden sposób na funkcjonowanie hamulca tylnego. Więc ręczny nie jest powodem grzania się tarcz. Auto używam teraz na trasach około 10km i na tym dystansie tarcza nagrzewa się do koło 70 stopni mimo niemal zupełnego braku hamowania. Hamulce odpowietrzałem już kilkukrotnie podciśnieniowo i tradycyjnie. Za każdym razem hamulec twardy i pracujący precyzyjnie, ale grzeje się nadal.
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
388
Punktów
92
Wiek
31
Miasto
Okolice Krakowa
Przez 10km jesteś w stanie zupełnie nie hamować? Wiesz, że łożyska też się nagrzewają podczas pracy?
 

Bartek223

Początkujący
Dołączył
26.08.2021
Postów
6
Punktów
0
Wiek
32
Miasto
Białogard
Przez 10km jesteś w stanie zupełnie nie hamować? Wiesz, że łożyska też się nagrzewają podczas pracy?
Nieomal nie hamować. A już na pewno nie w stopniu w którym można by nagrzać tarczę.
Sprawne łożysko się nie nagrzewa, a moje nie wykazują zużycia.
Poza tym problem pojawił się nagle, po wymianie okładzin.
Zaczynam podejrzewać same okładziny.
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
388
Punktów
92
Wiek
31
Miasto
Okolice Krakowa
Czyli według Ciebie sprawne łożysko, zakładając brak używania hamulca, utrzymuje podczas jazdy temperaturę otoczenia?
 

Bartek223

Początkujący
Dołączył
26.08.2021
Postów
6
Punktów
0
Wiek
32
Miasto
Białogard
Czyli według Ciebie sprawne łożysko, zakładając brak używania hamulca, utrzymuje podczas jazdy temperaturę otoczenia?
Absolutnie nie. Natomiast sprawne łożysko z pewnością nie nagrzeje tarczy do ~70C. Tym samym łożysko które mogło by nagrzać tak tarczę, piastę itd. będzie słychać dużo wcześniej.
Mały offtop, trzymajmy się wątku.
 
Do góry Bottom