• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Problem z Hyundai dymi na biało Ciężko pali.

Ford s-max

Początkujący
Dołączył
7.02.2021
Postów
11
Punktów
0
Witam.

Kupiłem ostatnio uszkodzonego Hyundai ix35 1.7crdi 2012r.

Ciężko odpalał. Jak odpalił, To dymił na biało i nie chciał się wkręcić powyżej 2000 obr. Na wolnych obrotach falował.

Zrobiłem próbę przelewową i wyszło, że 3 wtrysk jest do roboty, bo dosyć mocno odbiegał od normy.

Sprawdziłem sprężanie, wyszło we wszystkich cylindrach po 17bar, czyli tak jak podaje producent.



Wtryski oddałem do regeneracji i przy okazji pompę też dałem, do sprawdzenia wyszło, że wszystko jest do regeneracji.

Wtrysku i pompę odesłali i zamontowałem na samochodzie.

Wymieniłem filtr paliwa, odpowietrzyłem układ i nadal to samo. Co robić dalej, bo powoli kończą mi się pomysły.

DPF też po regeneracji

EGR dzisiaj wyciągałem i będę czyścił.
 

Ford s-max

Początkujący
Dołączył
7.02.2021
Postów
11
Punktów
0
Raczej na razie nie bo powinien, chodzić na wolnych a on przebiera i gaśnie.
Automatyczne połączenie postów:

Najgorsze to że nie ma żadnych błędów
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3085
Porady
4
Punktów
365
Białe spaliny. Olej ciągnie, katalizator zawalony i go dusi.
Może czujniki, sondę wykręć...będzie lepiej
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4240
Porady
5
Punktów
1233
Producent czego?
no po prostu PRODUCENT... czego nie rozumiesz ;)

a poniżej tabelka z danymi silnika.
ktoś tu chyba pomylił stopień sprężania z ciśnieniem


Diesel 1.7 CRDi 136KM Pojemność 1685cm³

Pojemność skokowa 1685 cm³
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 325 Nm przy 2000-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe o zmiennej geometrii łopatek (Variable-geometry turbocharger)
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17.0 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77.2 × 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
 

Ford s-max

Początkujący
Dołączył
7.02.2021
Postów
11
Punktów
0
Czyli silnik złom
Automatyczne połączenie postów:

Czy mam uszkodzony zegar
 
Ostatnia edycja:
Do góry Bottom